بازی Puppet Soccer

بررسی بازی Puppet Soccer؛ سرهای فوتبالیست!

بازی‌های ورزشی همیشه از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار بوده‌اند. تنوع بسیار زیاد این حوزه و هم‌چنین جذابیت‌های ذاتی این دسته از بازی‌ها موجب شده است، شرکت‌های زیادی دست به تولید عناوین مختلف در این حوزه بزنند. بازی Puppet Soccer یک عنوان با تم فوتبالی است که توسط استودیو NOXGAMES با محوریت بازی‌های جام جهانی سال 2014 توسعه یافته است.

Puppet Soccer، طبق آمار کافه بازار 200 هزار کاربر دارد که نشان از استقبال خوب از این سبک بازی است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر این بازی دوست داشتنی خواهیم داشت.

گیم پلی

Puppet Soccer یک بازی ورزشی حرفه‌ای محسوب نمی‌شود، بلکه تنها از حال و هوایی ورزشی برای ارتباط بهتر با کاربر استفاده می‌کند. با این حال استفاده از تیم‌های حضور یافته در جام جهانی و بازیکنان با نام واقعی (هرچند برای ایران نام جواد نکونام به اشتباه درج شده است!) می‌تواند از جمله دلایلی باشد که Puppet Soccer را یک بازی در سبک اسپورت بدانیم. در این بازی به جای فوتبال معمولی شما می‌بایست تنها به وسیله یک بازیکن در تمامی پست‌ها بازی کنید. در محیط بازی چهار دکمه اصلی را مشاهده می‌کنید که سه‌تای آن برای جابه‌جایی در زمین و پرش و دیگری نیز برای شوت زدن استفاده می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که هد زدن در این بازی بسیار مهم است و در اکثر مواقع تنها زمانی می‌توانید به تیم حریف گل بزنید که به وسیله سر بازیکن توپ را به سمت دروازه بفرستید!

در بالای زمین بازی چندین حباب قرار گرفته است که در صورت برخورد توپ با آن‌ها، قابلیت درون آن اجرا می‌شود. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به معلق کردن یا کند کردن چند ثانیه‌ای بازیکن تیم مقابل اشاره کرد. هر دور بازی در Puppet Soccer نود ثانیه طول دارد که بیش از حد کوتاه به نظر می‌رسد. هم‌چنین امکان بازی کردن به صورت دو نفره با یک دستگاه نیز وجود دارد که البته روی تلفن همراه حتی با سایزهای بزرگ نظیر 5 و 5.5 اینچی چندان جالب به نظر نمی‌رسد! در واقع محیط بازی بیش از حد کوچک می‌شود و عملا بازی کردن دو نفره در Puppet Soccer برای استفاده در تبلت‌ها در نظر گرفته شده است.

هر تیم با توجه به قدرتش در دنیای واقعی از قدرت‌های متفاوتی استفاده می‌کند، با این حال اگر بخواهید، می‌توانید با استفاده از سکه‌هایی که در طول بازی جمع می‌کنید، این قدرت‌ها را ارتقا دهید.

متاسفانه وجود تبلیغات بیش از حد در محیط بازی، برخی مواقع واقعا آزاردهنده است، اما اگر قبل از شروع بازی اتصال اینترنت خود را قطع کنید، این تبلیغات دیگر برای‌تان به نمایش در نخواهد آمد.

گرافیک

Puppet Soccer یک بازی فانتزی و ساده است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت در بخش گرافیک با عناوینی هم‌چون فیفا و یا PES، قابل مقایسه باشد. این بازی از گرافیکی دو بعدی استفاده می‌کند که به خوبی با فضای بازی و گیم‌پلی آن هماهنگی دارد. با این حال کیفیت طراحی‌های انجام شده می‌توانست بهتر از این باشد. هم‌چنین محیط بازی بسیار ساده است و به سرعت تکراری می‌شود.

با این همه در بخش گرافیکی عملکرد Puppet Soccer را می‌توان قابل قبول دانست. فضای فانتزی و طراحی خلاقانه شخصیت‌ها در کنار انیمیشن‌های بامزه می‌تواند از جمله نکات مثبت این بازی در بخش گرافیکی باشد.

صداگذاری

بخش صداگذاری نیز هم‌چون گرافیک، از فضایی فانتزی و دوست داشتنی استفاده می‌کند. موسیقی در نظر گرفته شده برای منوی اصلی زیباست، اما به سرعت تکراری می‌شود. با این حال در فضای داخلی بازی، صدای در نظر گرفته شده برای شوت کردن، تشویق تماشاچیان، سوت‌های داور و خوشحالی بعد از گل بسیار زیبا و دوست داشتنی است. به جرات می‌توان گفت که Puppet Soccer، یکی از معدود بازی‌های موبایلی است که ترجیح می‌دهید با صدای بلند آن را بازی کنید!

جمع‌بندی

Puppet Soccer یک بازی فانتزی و کم حجم است که با داشتن گیم‌پلی ساده و جذاب می‌تواند برای تمامی سنین لذت بخش باشد. این بازی از گرافیکی جذاب بهره می‌برد و در بخش صداگذاری بسیار خوب ظاهر می‌شود. Puppet Soccer تنها 36 مگابایت حجم دارد و حتی روی ضعیف‌ترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی نیز قابل نصب است. بدون شک این بازی از جمله عناوینی می‌شود که با نصب آن در مواقعی که نیاز به کمی وقت گذارنی دارید، می‌توانید به آن مراجعه کنید!

3 در مورد “بررسی بازی Puppet Soccer؛ سرهای فوتبالیست!”

  1. اگه کسی میدونه لطفا کمک کنه
    آیا این بازی فقط صد مرحله داره یا بیشتره؟
    همه مرحله هارو سه ستاره رد کردم ولی تا 100 مرحله بیشتر برام باز نمیشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH