ال‌جی ویژگی هوش مصنوعی دوربین را برای مدل جدید V30 عرضه می‌کند

ال‌جی می‌گوید که طی کنگره جهانی موبایل در ماه جاری از اولین مجموعه فناوری هوش مصنوعی خود بر روی نسخه جدیدی از گوشی V30 رونمایی خواهد کرد و ظاهرا این موضوع شایعه اخیرا مطرح شده از کشور کره را تایید می‌کند.

هفته گذشته وب‌سایت ET News گزارش کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در کنگره جهانی موبایل از نسخه جدید گوشی V30 با نام V30s رونمایی خواهد شد و این هندست از دوربین قدرتمند مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. ال‌جی امروز این خبر را اعلام کرده است. فناوری هوش مصنوعی در نسخه 2018 گوشی ال‌جی V30 عرضه خواهد شد و در واقع بر مقوله تشخیص تصویر تمرکز دارد. ال‌جی این ویژگی را Vision AI نام‌گذاری کرده است و این فناوری شامل تحلیل خودکار تصویر برای پیشنهاد حالت‌های عکس‌برداری (همانند تراشه کایرین 970 شرکت هواوی در گوشی میت 10) همراه با تشخیص اشیا و ارایه پیشنهاد خرید (همانند کاری که گوگل با اپلیکیشن لنز روی گوشی‌های پیکسل انجام داد) به کاربران است. همچنین قابلیتی وجود دارد که ادعا می‌کند هوش مصنوعی به ارایه کارایی بهتر در شرایط نوری ضعیف کمک خواهد کرد.

قابل توجه است که حداقل در حال حاضر آن‌طور که سامسونگ مشغول دستیار صوتی بیکسبی خود است، ال‌جی تلاشی برای توسعه دستیار صوتی گوشی‌های هوشمند خود نمی‌کند. در عوض کمپانی روی دستیار صوتی گوگل و ساخت برخی دستورات که منحصرا به گوشی‌های ال‌جی تعلق دارند، متمرکز شده است. در حال حاضر تعداد این دستورات 23 عدد است و طی سال جاری این فهرست به 32 مورد افزایش پیدا خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که شما به عنوان مثال قادر به استفاده از صدای خود برای راه‌اندازی ویژگی تصویری جدید هستید.

ماه گذشته و طی نمایشگاه CES 2018 شرکت ال‌جی از یک طرح ابتکاری هوش مصنوعی با نام ThinQ پرده برداشت. اما ویژگی مذکور چیزی بیش از یک پوشش سطحی برای محصولات ساخت این شرکت است. تلویزیون‌های سری 2018 ال‌جی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت و الکسا پشتیبانی می‌کنند. این شرکت مشغول ساخت یخچالی با صفحه نمایش لمسی، تکنولوژی webOS و دستیار صوتی الکسا است. از طرف دیگر ال‌جی در حال توسعه اسپیکری است که قابلیت کار با اکثر پلتفرم‌های دستیار صوتی را دارد.

ال‌جی می‌گوید برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی راه خود را از مدل 2018 گوشی V30 به سوی برخی گوشی‌های فعلی این شرکت باز خواهند کرد؛ البته هیچ اشاره‌ای به نام این هندست‌ها نشده است. برای آگاهی دقیق از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید گوشی ال‌جی V30s احتمالا بایستی تا برگزاری رویداد MWC منتظر بمانیم.

4 در مورد “ال‌جی ویژگی هوش مصنوعی دوربین را برای مدل جدید V30 عرضه می‌کند”

  1. این رو هم در نظر داشته باشید که دستیار صوتی گوگل اسیستنت که ال جی استفاده میکنه خیلی خیلی بهتر و کامل تر از بیکسبی هست و بیشتر زبانها و حتی لهجه ها رو پوشش میده ، و حالا با اضافه شدن هوش مصنوعی و داشتن ویژگی cine video ، ال جی V30 تبدیل به قویترین و کاملترین موبایل در این زمینه میشه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH