بررسی بازی Sonic Dash: یک نوستالژی بی‌پایان!

بازی‌های سبک رانر بی‌پایان در ابتدای ورود به اسمارت‌فون‌های اندرویدی بسیار محبوب بودند، به‌طوری که عناوین متفاوتی از آنها با شکل و شمایل تقریبا یکسان در مارکت‌ها وجود داشت و هرکدام نیز طرفداران خاص خود را داشتند. بازی‌هایی مانند Subway Surfers یا Temple Run بدون شک به یکی از موفق‌ترین بازی‌های رانر بی‌پایان تبدیل گشتند که اغلب کاربران با آنها خاطره دارند.

اما این مرتبه کمپانی سگا تصمیم گرفته تا شانس خود را در بازار بازی‌های اندرویدی امتحان کند و برای این منظور یکی از محبوب‌ترین بازی‌های قدیمی خود را برای گوشی‌‌های اندروید عرضه کرده است. بازی Sonic Dash رفیق سال‌های دور اکثر گیمرهایی که چندی پیش اوقات فراغت خود را با کنسول‌های کمپانی مورد بحث سپری می‌کردند و اکنون این فرصت بدست آمده تا دوباره این بازی جذاب را روی تلفن همراه خود تجربه نمایند. در این مقاله قصد داریم باهم به دستاورد کمپانی سگا نگاهی بیندازیم، پس تا پایان با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

گیم‌پلی

پس از نصب و ورود به بازی، نخستین موردی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، بهره‌گیری از همان المان‌های دوست‌داشتنی و کلاسیک نسخه اولیه بازی Sonic Dash است. توسعه‌دهندگان بازی تا حد زیادی سعی نموده‌اند تا با ثابت بودن اغلب المان‌ها در بخش گیم‌پلی بازی، علاوه‌بر القای یک حس نوستالژیک، طرفداران قدیمی خود را نیز راضی نگه دارند.

بررسی بازی Sonic Dash

هرچند منوی بازی چندان خوب طراحی نشده و برای عادت کردن به آن به مدتی زمان نیاز دارید ولی با شروع بازی، متوجه خواهید شد که سرعت عمل در سونیک دَش بسیار مهم است. برای کنترل شخصیت دونده و عبور از موانع باید روی صفحه نمایشگر سوایپ کنید. با کشیدن انگشت به چپ و راست می‌توانید از کنار دشمنان عبور نموده و یا با بالا و پایین کشیدن انگشت قادر هستید از روی موانع پرش کرده یا از زیر آنها بگذرید! البته گاهی نیاز است برای عبور از یک دره، علاوه بر پرش، روی صفحه ضربه بزنید. باید دقت داشته باشید که سونیک توانایی نابودی برخی دشمنانش را دارد اما در صورت برخورد با بعضی موانع تمام سکه‌هایی که بدست آورده‌اید از شما گرفته می‌شود.

گیم‌پلی و نحوه کنترل سونیک ساده و سرراست است و پیچیدگی نداشتن بازی در این بخش را می‌توان یکی از مزایای آن دانست. برای پیشرفت بیشتر و ثبت رکوردهای بهتر باید حلقه‌های طلایی رنگ موجود در بازی را دریافت کرده و از آنها برای خرید قابلیت‌های کمکی در حین بازی و… استفاده کنید. پس از مدتی دوندگی (!) در بازی، ناگهان یکی دیگر از شخصیت‌های قدیمی موجود در نسخه اولیه، پیش روی گیمر قرار می‌گیرد و آن کسی نیست جز دکتر اِگ‌ مَن! دکتر هنوز هم دست از کارهای ناشایست خودش برنداشته و هم‌چنان هدفش متوقف کردن سونیک است و باید از دسیسه‌هایی که او برای شکست شما درنظر دارد، در امان بمانید. با پشت سر گذاشتن او یا دیگر شخصیت‌های بازی که می‌شود به آنها لقب غول‌های بازی را هم واگذار کرد،‌ امتیاز بیشتری دریافت خواهید نمود.

بررسی بازی Sonic Dash

البته هر ازچند گاهی حلقه‌های قرمز رنگ در Sonic Dash ظاهر می‌شوند که می‌توان گفت حکم الماس در دیگر بازی‌ها را دارند که ارتقاهای مهم و خرید دیگر شخصیت‌های دونده برعهده آنهاست. در صورت اتمام این حلقه‌های قرمز نیز باید دوباره بازی کرده یا به بخش خرید سری بزنید. به‌طور کلی دشواری خاصی در گیم‌پلی بازی مورد بحث وجود ندارد و با رفتن به تنظیمات و لمس گزینه “State” میزان دقیقه‌هایی که در بازی حضور داشتید و همچنین مسافت دویده شده توسط سونیک به شما نشان داده می‌شود. گردونه شانس، چالش‌ها و جوایز روزانه نیز دیگر قابلیت‌های بازی هستند که برای تنوع بیشتر به سونیک دش افزوده شده‌اند.

گرافیک

گفتنی است با وجود این‌که کمپانی سگا بسیار سعی نموده تا از المان‌ها و رنگ و لعاب قدیمی در نسخه جدید بازی سونیک دش نیز بهره‌ بگیرد اما جلو‌ه‌های بصری و طراحی بخش‌های مختلف، بسیار خوب صورت گرفته و از همه مهم‌تر تجربه محیط‌های گوناگون در بازی، استفاده از انیمیشن‌های زیبا و گرافیک سه بعدی موجب شده‌اند تا در زمینه گرافیک این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

صداگذاری

موزیکی که همواره در تمام قسمت‌های بازی پخش می‌گردد، ضرب‌آهنگ مناسبی دارد. در حقیقت موسیقی متن نه آن‌قدر شلوغ است که تمرکزتان را بهم بریزد و نه آن‌قدر ملایم و بدون ریتم است که از ادامه بازی منصرف شوید. صدای عناصر، حرکات سونیک، برخوردها و دیگر موارد نیز مناسب بوده و باید افزود که در بخش تنظیمات می‌توانید هرکدام را که مورد دل‌خواه‌تان نبود، غیرفعال کنید.

بررسی بازی Sonic Dash

جمع‌بندی

در آخر می‌توان بیان کرد که نتیجه تلاش‌های کمپانی سگا تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بوده و بازی Sonic Dash در اکثر قسمت‌ها، نمره‌ای بالاتر از نمره قبولی دریافت می‌کند. افرادی که از سال‌های گذشته با این رفیق قدیمی خاطره دارند، حتما از تجربه نسخه جدید این بازی نیز لذت زیادی خواهند برد ولی باید دید با وجود به حاشیه رفتن بازی‌های سبک رانر در این زمان، آیا کاربران هنوز هم برای تجربه سونیک دش علاقمند هستند یا خیر. نظر شما درباره این بازی چیست؟

لبخند‌ها

  • گرافیک خوب
  • امکان تغییر شخصیت اصلی بازی
  • گیم‌پلی روان

اشک‌ها

  • منوی گیج‌کننده
  • کم بودن چالش‌های بازی
  • تکراری شدن

4 در مورد “بررسی بازی Sonic Dash: یک نوستالژی بی‌پایان!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH