اختراعات جدید سامسونگ

سامسونگ از یک حافظه SSD جدید 30 ترابایتی با عملکردی بسیار سریع رونمایی کرد

دو سال پیش کمپانی سامسونگ یک حافظه SSD عظیم با ظرفیت 15.36 ترابایت تولید کرده بود. اکنون این کمپانی با تولید مدل PM1643 ظرفیت حافظه SSD جدید خود را دو برابر کرده و به رقم 30.72 ترابایت افزایش داده است.

حافظه 30 ترابیتی جدید سامسونگ که از نوع درایو‌های SAS محسوب می‌شود از آخرین تراشه‌های V-NAND ساخته شده است. این SSD پرظرفیت رکورد سرعت خواندن ترتیبی 2100 مگابایت بر ثانیه‌ای و سرعت نوشتن ترتیبی 1700 مگابایت بر ثانیه را یدک می‌کشد. نرخ سرعت خواندن تصادفی در این درایو 400 هزار IOPS بوده و این مقدار برای سرعت نوشتن تصادفی نیز به 50 هزار IOPS می‌رسد. برای دست‌یابی به چنین ارقامی در بخش عملکرد، سامسونگ از تکنولوژی Silicon via استفاده کرد. ضمن آن‌که این درایو پرقدرت از یک DRAM 40 گیگابایتی بهره می‌برد.

به وضوح مشخص است که حافظه PM1643 یک درایو صنعتی محسوب می‌شود. این درایو مجهز به قابلیتی شده که به موجب آن هیچ‌گونه نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات هنگام قطع جریان انرژی وجود نخواهد داشت. به علاوه، با برخورداری از قابلیت ECC یکپارچگی این حافظه حفظ خواهد شد. از لحاظ دوام و پایداری نیز سامسونگ اعلام کرده که می‌توان به مدت 5 سال، به طور روزانه تا 30.72 ترابایت اطلاعات را (که معادل حجم کل ظرفیت این درایو است) روی این حافظه نوشت. این یعنی حداقل 2 میلیون ساعت طول می‌کشد تا اولین نشانه‌های بروز مشکل در این درایو مشاهده شود.

هم‌اکنون سامسونگ کار شروع تولید مقادیر اولیه حافظه PM1643 را آغاز کرده است. البته هنوز هیچ اطلاعاتی درخصوص قیمت مدل‌های مختلف این درایو در دسترس نیست. پس از تولید این مدل، نسخه‌های دیگر این درایو با ظرفیت کم‌تر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت؛ نسخه‌هایی که هر کدام ظرفیتی معادل نصف مدل قبلی خواهد داشت. یعنی سامسونگ قصد دارد تولید مدل‌های دیگر را تا جایی ادامه دهد که نسخه‌های مختلفی با ظرفیت‌های 15.36، 7.68 و نهایتا تا 0.8 ترابایت در دسترس باشد.

4 در مورد “سامسونگ از یک حافظه SSD جدید 30 ترابایتی با عملکردی بسیار سریع رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH