پایان دوران سیم‌کارت: شرکت ARM با ساخت iSIM قصد یکپارچه سازی پردازنده با سیم کارت را دارد

شرکت ARM معمار تمام چیپ‌های موبایل دنیا، برای صرفه جویی در فضا، قصد حذف سیم‌کارت را دارد. مطلع هستید که سیم‌کارت‌های نانوی کنونی هنوز هم بسیار بزرگ هستند و این شرکت نیز می‌داند که سازندگان گوشی‌های تلفن همراه و اینترنت اشیا، می‌توانند با حذف سیم‌کارت، از فضای بدست آمده برای موارد دیگر از جمله اسپیکر بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و از این دست به‌روز‌رسانی‌ها، استفاده کنند.

با اینکه شرکت ARM خودش تولید کننده پردازنده نیست با این حال پشت پرده معماری تمامی هسته‌های پردازشی است. از جمله پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام، ای لاین اپل (Apple’s A-line) و اگزینوس سامسونگ و حالا به سراغ حل مشکل سیم‌کارت رفته است تا شاید بتواند جای بیشتری در گوشی‌ها باز کند. اما چگونه؟ خیلی راحت با استفاده از مهارتش در معماری پردازنده‌ها و ادغام سیم‌کارت با مغز پردازشی دستگاه، اما سیم‌کارت یکپارچه (integrated SIM) یا iSIM چیست؟

iSIM، سیم‌کارتی برنامه‌ریزی شده است. چیزی شبیه سیمکارت جاسازی شده (embedded SIM) یا eSIM گوشی پیکسل 2 گوگل، با این تفاوت که به عنوان بخش جدایی ناپذیر از قطعات سیستم روی چیپست در پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس، ساخته خواهد شد. یعنی شرکت ARM، پردازنده را مجبور می‌کند به علاوه هسته‌های پردازشی، وای‌فای، بلوتوث و مودم‌های بی‌سیم LTE، وظیفه حمل سیم‌کارت را نیز بر عهده بگیرد. آنها ادعا کرده‌اند که ناحیه تحت اشغال سیم‌کارت را با استفاده از یک ماژول شناسایی مشترک، به یک بخش یک میلیمتر مربعی محدود خواهند کرد.

در صورت عملیاتی شدن این ایده، سینی سیم‌کارت و دیگر قطعات پلاستیکی همراه آن برای همیشه به تاریخ خواهد پیوست و فضای خالی شده برای دیگر قطعات و یا حتی قابلیت‌های جدید در گوشی‌های هوشمند اختصاص پیدا خواهد کرد.

3 در مورد “پایان دوران سیم‌کارت: شرکت ARM با ساخت iSIM قصد یکپارچه سازی پردازنده با سیم کارت را دارد”

  1. سیم کارت حذف کنن بازم باید جا برای رم بزارن یا نه ..ولی ایفون چون رم نمیخوره تو این موضوع جلو تره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH