اولین گوشی دارای اندروید Go به همراه گوشی‌های اندروید وان معرفی خواهد شد

گوگل در طی نمایشگاه MWC 2018، از اولین محصول دارای سیستم عامل اندروید اوریو نسخه گو (Android Oreo Go edition) رونمایی خواهد کرد. البته شرکت گوگل هنوز از محصولی که در راه است، نامی نبرده ولی به این نکته اشاره کرده که برخی از آنها با قیمتی کمتر از 50 دلار عرضه خواهند شد که اگر محصول خوبی باشد حقیقتا جای شگفتی دارد (البته کسی هم هشداری در مورد بد بودن محصول جدید نداده است).

اندروید اوریو نسخه گو، سیستم‌ عاملی است که به طور اختصاصی برای دستگاه‌هایی با سخت افزار ضعیف طراحی و بهینه سازی شده است. در حقیقت یک نسخه ساده شده از اندروید اوریو است که با برنامه‌های سبک پیش‌فرض و بهینه‌شده که در پلی‌استور گوگل مشخص و عرضه شده‌اند، کار می‌کند.

گوگل ادعا کرده که این سیستم عامل باعث افزایش عملکرد می‌شود به طوری که 15 درصد سرعت اجرای برنامه‌ها در گوشی‌های رده پایین و ضعیف را افزایش می‌دهد. همچنین فضای آزاد شده حافظه دوبرابر شده و از طرف دیگر سیستم عامل نیز 50 درصد فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. گوشی تلفن همراه با این سیستم عامل تنها نیاز به یک گیگابایت رم یا کمتر و هشت گیگابابت حافظه خواهد داشت. به علاوه گوگل قول داده که ما شاهد کیفیت بسیار بالایی خواهیم بود.

از طرفی، برنامه اندروید وان (Android One) نیز که برای گوشی‌های میان‌رده هدف‌گذاری شده، مدتی است در بازار جولان می‌دهد و گوشی شیائومی MI A1، محبوب‌ترین نماینده اندروید وان محسوب می‌شود.

در طی دوسال اخیر اندروید وان سریع‌ترین دسترسی را به آپدیت‌های ارایه شده از جمله آخرین نوآوری هوش مصنوعی گوگل و همچنین به‌روزرسانی‌های منظم امنیتی به مدت سه سال داشته است. برای آشنایی با این دو نسخه از اندروید، می‌توانید به مقاله کاملی که به معرفی و مقایسه اندروید گو و اندروید وان پرداخته‌ایم، رجوع نمایید.

3 در مورد “اولین گوشی دارای اندروید Go به همراه گوشی‌های اندروید وان معرفی خواهد شد”

  1. یعنی به این میگن مشتری مداری..

    این موصوع باعث میشه بقیه کمپانی ها هم دستشو برای آپدیت واسه گوشیای پایین رده باز باشه.

    دمش گرم خدایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH