بازی Railway Empire

بررسی بازی Railway Empire؛ در دل تاریخ چه می‌گذرد؟!

تا به امروز بازی‌های بسیاری با الهام گرفتن از تاریخ ساخته شده‌اند و با تجربه هرکدام از آنها یک واقعه تاریخی را لمس کرده‌ایم. سری بازی‌های محبوب و معروف جنگ‌های صلیبی یا عصر فرمانروایان و… که بدون‌ شک از بهترین بازی‌های دوران خود بوده‌اند و هنوز هم انجام آنها بسیار لذت‌بخش است.

اخیرا کمپانی Kalypso با عنوان تازه‌ای به نام بازی Railway Empire وارد دنیای رقابت با دیگر استودیوهای سازنده بازی‌های کنسولی شده که از چندی پیش اکثر گیمرهای علاقمند به سبک بازی‌های استراتژیک و تایکون برای انتشار این بازی لحظه‌شماری می‌کردند. بازی در تریلرهای خود نمایش خوبی را از خود برجای گذاشت و از همان ابتدا توانست طرفدارانی برای خودش دست‌ و پا کند. اکنون وقت آن رسیده تا باهم به بررسی دستاورد شرکت سازنده بپردازیم تا متوجه شویم این بازی تا چه میزان انتظارات کاربران از یک بازی فوق‌العاده را برآورده خواهد نمود. تا پایان با آی‌تی‌رسان همراه شوید.

بازی Railway Empire

به‌طور کلی داستان بازی در سال‌های 1830 تا 1930 رخ می‌دهد و گیمر در بطن دوران توسعه غرب قرار می‌گیرد. داستان ساخت یک راه‌آهن سراسری که سواحل شرقی را به سواحل غربی متصل می‌کند و تم وسترن بازی بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر بیان کنیم باید گریزی به تاریخ کشور آمریکا بزنیم، جایی‌که با دستور رئیس جمهور آن زمان، تصمیم ساخت یک راه‌آهن سرتاسری اتخاذ می‌شود و از سال 1849 چندین کارفرما و کارگر برای تحقق این موضوع دست به کار می‌گردند.

با این‌که شرکت‌های متعددی در این زمینه فعال بوده‌اند و تقریبا سرمایه‌داران بسیاری در آن زمان به تاسیس یک شرکت ساخت راه‌آهن پرداختند اما فقط تعداد اندکی از آنها توانستند معروف شده و رویای بزرگ راه‌آهن سراسری را به واقعیت پیوند دهند. دو شرکت موسوم به یونیِن پسفیک و سِنترال پسفیک را می‌توان بازیگران اصلی این پروژه عظیم دانست که با روسای حریصی چون توماس دورانت و کالیس هانتینگتون به رقابتی باورنکردنی و نفس‌گیر برای اتمام راه‌آهن پا می‌گذارند که در نهایت هانتینگتون به‌خاطر تلاش فوق‌العاده کارگرانش به‌عنوان فرد پیروز از این رقابت خارج می‌شود.

بازی Railway Empire

این داستان جذاب جزییات و دشواری‌های بسیاری همراه دارد و پیش از این نیز توسط جان شیبان و برداران گایتون در سریال ارابه جهنم بازگو شده بود که توانست طرفدارانی بسیاری را بدست آورده و با نظرات مثبتی روبرو شود. همچنین تصویر تقریبی این راه‌آهن سراسری را در عکس بالا می‌توانید مشاهده کنید.

گیم‌پلی

اکنون که داستان‌ را بیان نمودیم، بهتر است وارد بررسی بازی Railway Empire شویم. با ورود به بازی فقط چند کلیک تا قرار گرفتن در واقعه بزرگ تاریخی غرب فاصله دارید. قبل از ورود به بازی می‌توانید نام خود را به جای شخصیت موجود وارد نمایید اما امکان اعمال شخصی‌سازی دیگری وجود ندارد.

بازی Railway Empire

با شروع بازی، از همان ابتدا توماس دورانت شخصا مواردی را برای توسعه راه‌آهن، نحوه تعمیر و بهبود لوکوموتیو‌ها به شما آموزش خواهد داد و پس از آن دنیایی بسیار زیبا همراه با جزییاتی مناسب، پیش روی کاربر قرار می‌گیرد که سر و کله زدن با خط راه‌آهن، انتخاب ایستگاه مناسب برای توسعه ریل، تامین امنیت قطارها و… جذابیتی وصف‌نشدنی را ارایه می‌کند.

درکنار آزادی‌ها و بخش‌های متنوعی که در اختیار گیمر قرار می‌گیرد، باید بدانید که شما در نقش مهندس پروژه راه‌آهن سراسری منصوب گشته‌اید و به همین خاطر وظایفی در منوی “Tasks”‌ از سوی سرمایه‌گذار برای گیمر تعریف می‌گردد که باید برای عبور از مراحل آن‌ها را به اتمام برسانید. همان‌طور که گفته شد، آزادی بازی Railway Empire در بخش گیم‌پلی تا حد زیادی جالب و جذاب است و روش گذر از هر ماموریت بدون محدودیت خاصی برعهده شماست.

می‌توانید راه‌آهن را به شهرهای دل‌خواه‌تان توسعه دهید، کسب و کارها یا مزارع محلی را در حراجی‌ها بخرید، از بانک برای توسعه کارتان وام بگیرید و یا حتی سهام شرکت‌های فعال و رقبای خود را بخرید یا پیشنهاد ادغام کسب و کارهای دیگر با شرکت خود را مطرح نمایید. همین جزئیات ریز و درشت تا حد زیادی می‌تواند شما را سرگرم کند. از طرفی به‌جز مرحله اول، در بقیه مراحل کمپانی‌های حریف در منطقه توسعه راه‌آهن شما حضور دارند که قصدشان شکست دادن گیمر و توسعه سریع‌تر خط راه‌آهن است.

بازی Railway Empire

مبادله کالاها، در اختیار گرفتن انحصاری سهام یک کالا، ساخت کارخانه‌های مختلف و گسترش آنها از دیگر امکانات بازی امپراطور ریلی است. در بخش “Research” بهبودها، تکنولوژی‌ها و لوکوموتیوهای سریع‌تر و بهتری قرار دارند که باید هر ازچند گاهی با فناوری‌های روز و خواسته مسافران همگام شوید تا در نظر مردم دیدگاه‌های مثبتی را دریافت نمایید. همچنین رکوردهای شما در روزنامه روزانه شهر ثبت می‌شود و به‌نوعی باعث ناراحتی رقبا و افزایش اعتماد مسافران خواهد شد.

گفتنی است در صورتی که می‌خواهید در مدتی اندک به درآمدی قابل توجه دست یابید، حتما باید به واردات و صادرات یک شهر توجه ویژه‌ای داشته باشید، این موضوع موجب افزایش سوددهی قطارها شده و همچنین انتخاب خدمه مناسب برای هر قطار بهره‌روی آن را افزایش داده و درنهایت رشد درآمدتان در بازی بیشتر می‌شود.

سیستم گیم‌پلی بازی تا حد مناسبی دارای تعادل بوده و به‌خوبی ساخته و پرداخته گشته ولی متاسفانه بدون باگ نیست. سیستم ریل‌کشی خودکار بازی در اغلب موارد اصلا خوب عمل نمی‌کند و برای ساخت یک ریل کوچک هزینه هنگفتی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد و به همین‌خاطر توصیه می‌کنم که شخصا ریل مورد نظرتان را توسعه دهید تا هم در هزینه صرفه جویی کنید و هم با چالش‌های جذاب این قسمت درگیر شوید تا لذت این بخش را احساس کنید. علاوه‌‌بر‌این، باید همواره با استفاده از سیگنال‌های تلگراف از برخورد قطارها با یکدیگر جلوگیری نمایید.

بازی Railway Empire

این بازی جدای از بخش داستانی، مودهای متفاوتی را در بخش منو در اختیار گیمر قرار می‌دهد که باعث می‌شود بعد از اتمام بخش داستانی هنوز هم امپراطور ریلی بتواند با چالش‌هایی جدید شما را سرگرم کند. بخش “Free Mode” نیز همه‌چیز را برعهده کاربر واگذار می‌نماید و در این قسمت یک بازی بی‌پایان تجربه می‌شود.

گرافیک

گرافیک بازی Railway Empire را می‌توان یکی‌دیگر از بخش‌های موفق آن دانست. به‌طوری‌که جزییات ریل‌، لوکوموتیو و دیگر بخش‌های اصلی بازی تا حد بسیار بالایی طراحی شده و بسیار مناسب است. همچنین گرافیک محیط و جهان بازی هم نمره حائز اهمیتی را دریافت می‌کند و بد نیست بدانید هرچه روی شهرها یا دیگر بخش‌ها زوم کنید، جزییات بالاتری برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود و حتی افرادی که در شهر حضور دارند یا مسافرانی که در ایستگاه هستند، قابل دیدن بوده اما امکان زوم کردن محدود به فاصله مشخصی است.

بازی Railway Empire

از سوی‌ دیگر منوی بازی و جلو‌ه‌های بصری و فیلم‌های مرتبط با بخش داستانی به‌قدری زیبا و خوب آماده شده‌اند که مسلما دوست ندارید از آنها عبور کنید و داستان بازی بسیار خوب روایت می‌شود. همچنین باید افزود که روی هر قطار یک دوربین همراه وجود دارد که با انتخاب آن، دوربین به کابین قطار منتقل شده و نمای همراه بسیار زیبا و با گرافیک خوبی را نشان می‌دهد که گیمر قادر است که دشت‌ها، دریاچه‌ها و دیگر محیط‌های بکر و دیدنی را با حرکت قطار تماشا کند.

موسیقی

صداگذاری عناصر مختلف از همه جهات بسیار عالی است. از صدای سوت و ترمز قطارها تا صدای چرخ‌ها و دیگر المان‌های بازی، واقعی و گوش‌نواز پخش می‌شوند و از نظر صداگذاری نمی‌توان ایرادی خاصی به بازی مورد بحث وارد کرد. اما وقتی به موسیقی متن بازی نگاهی بیندازیم، باوجود آن‌که موسیقی با تم وسترن بسیار خوب ضبط شده اما نبود تنوع در موسیقی متن و کمبود آنها موجب می‌گردد پس از مدتی یک موزیک تکراری را بشنوید که احتمالا باعث خستگی گیمر خواهد شد.

بازی Railway Empire

از طرفی صداگذاری شخصیت‌های درون بازی بسیار خوب و متناسب صورت گرفته ولی دیالوگ‌های تکراری، دیگر مورد منفی و نامناسبی است که به چشم می‌خورد. البته همواره دیالوگ‌ها به‌عنوان یک بخش مهم و اصلی در بازی‌های این چنینی مطرح نمی‌شود و می‌توان از این ایراد جزئی موجود چشم‌پوشی کرد.

جمع‌بندی

اگر دوست دارید روز‌های جذاب گذشته تاریخ غرب را در حالی‌که هفت‌تیر و قطار به‌عنوان پیشرفته‌ترین تکنولوژی آن زمان شناخته می‌شوند، تجربه کنید، مطمئنا بازی Railway Empire یکی از بهترین‌هاست. تعادل بین بخش‌های مختلف، تنوع در گیم‌پلی، تجربه مدیریت یک کمپانی راه‌آهن و برخورد با چالش‌های متفاوت از موارد جالبی است که تجربه آن در بازی مذکور به هیچ‌ وجه خالی از لطف نخواهد بود. همچنین گفتنی است که بدون شک طرفداران بازی‌های استراتژیک و شبیه‌ساز از دیگر کاربرانی هستند که باید این بازی را تجربه نمایند.

بازی Railway Empire

به‌نظر می‌رسد کمپانی Kalypso بعد از عرضه بازی‌های نسبتا موفق Tropico و Dungeons درحال تجربه دورانی موفق بوده و با عرضه نخستین بازی شبیه‌سازی قطار و راه‌آهن به دنبال حضوری جدی و پررنگ‌تر در زمینه بازی‌های استراتژیک است.

لبخند‌ها

  • داستان عالی
  • گرافیک مناسب و جزییات مطلوب
  • تنوع در بخش گیم‌پلی و آزاد گذشتن کاربر
  • صداگذاری عالی

اشک‌ها

  • کم بودن موسیقی‌های متن درون بازی
  • نداشتن بخش چند نفره
  • برخی آموزش‌های بازی خسته‌کننده و نامفهوم هستند

4 در مورد “بررسی بازی Railway Empire؛ در دل تاریخ چه می‌گذرد؟!”

  1. کاش بازی جنگ‌های صلیبی یا جنرال رو با گرافیک بهتر و خط داستانی جدید تر بیرون بدن دیگ اصلا با بازی های این دوره حال نمیکنم همشون تخیلی شدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH