4 چیزی که می‌توانست گلکسی S9 و S9 پلاس را به اسمارت فون بهتری تبدیل کند

همان‌گونه که احتمالا در جریان هستید این روزها مصادف با برگزاری نمایشگاه MWC است. به جرات می‌توان گفت این واقعه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه تکنولوژی به شمار می‌رود. سامسونگ به عنوان یکی از مهمانان همیشگی این رویداد، عصر دیروز و پیش از آغاز به‌کار رسمی این نمایشگاه از دو پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس رونمایی کرد.

این دو برادر علاوه بر ظاهر شیک و جذابی که دارند، با برخورداری از سخت‌افزاری قدرتمند، بخش نرم‌افزاری به‌روز، اسپیکرهای استریو، دوربین فوق‌العاده و بسیاری امکانات دیگر قطعا دل عاشقان دنیای موبایل را به‌دست می‌آورند. گلکسی S9 از کاربران حرفه‌ای گرفته تا کسانی که استفاده سنگینی از موبایل ندارند، همه و همه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

علی‌رغم همه مزایایی که سوگولی‌های جدید سامسونگ دارند اما طبق انتظارها نمی‌توان هیچ محصولی را بدون عیب و نقص یافت. این دو نیز مانند دیگر محصولات خالی از کمبود نبوده و چیزهایی وجود دارد که می‌توانست گلکسی S9های جدید را به پرچمدارانی بی‌نظیر تبدیل کند. در این مطلب 4 نمونه از این موارد را بررسی خواهیم کرد. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

عدم وجود نسخه فلت

نمایشگرهای خمیده سامسونگ هر سال پر زرق و برق‌تر می‌شوند. با این همه، از زمان آغاز فراگیری این نوع نمایشگرها بسیاری از کاربران ترجیح دادند از دیوایس‌هایی استفاده کنند که دارای پنل‌های فلت بودند. این امر می‌تواند دو دلیل عمده داشته باشد.

دلیل اول این است که احتمالا سامسونگ تاکنون نتوانسته راهی پیدا کند تا بخش خمیده یا همان لبه‌های منحنی را کاربردی‌تر کند؛ هر چند که در حال حاضر می‌توان از ویجت‌های مفیدی در این بخش بهره‌مند شد. دلیل دوم نیز می‌تواند تغییر ارگونومی محصول و افزایش آسیب‌های احتمالی وارده به نمایشگر (خصوصا لبه‌های خمیده) دستگاه به سبب پرت شدن یا افتادن آن باشد که هزینه تعمیرش سرسام‌آور خواهد بود.

تا سال 2016 و معرفی گلکسی S7 و گلکسی S7 اج، کاربران مختلف قادر بودند که بر اساس میل خود از بین نسخه‌های فلت یا خمیده یکی را انتخاب کنند اما این رویه سال گذشته به پایان کار خود رسید و سامسونگ علاوه بر گلکسی نوت 8، هر دو نسخه گلکسی S8 را نیز با پنل خمیده همراه کرد.

این استراتژی سامسونگ کاربران را مجبور می‌کند که از بین پرچمدار خمیده این کمپانی و پرچمدار فلت دیگر کمپانی‌ها یکی را انتخاب کنند. ضمن آن‌که استفاده از پنل خمیده را می‌توان یکی از دلایل افزایش میانگین 650 دلاری اسمارت‌فون‌ها در طی دو سال اخیر دانست.

عدم وجود حالت پرتره در هر دو مدل

گلکسی S9 پلاس به همراه گلکسی نوت 8 تنها گجت‌های مجهز به دوربین دوگانه در بین محصولات سامسونگ هستند. دوربین دوم موجود در این دو لنزی تله‌فوتو دارد که به موجب آن کاربر می‌تواند حالت فوکوس زنده (Live Focus mode) را فعال کند؛ قابلیتی در نهایت منجر به ثبت تصاویر در حالت پرتره می‌شود. این حالت تصویربرداری به کاربر اجازه می‌دهد که به وسیله قابلیت‌های نرم‌افزاری پس‌زمینه تصاویر را تار کرده و عمل کاهش عمق میدان تصاویر را مانند دوربین‌های DSLR واقعی شبیه‌سازی کند.

خبر بد این است که اگر تمایل دارید نسخه کوچک‌تر پرچمدار بهاره سامسونگ را بخرید باید به طور کلی قید استفاده از حالت فوکوس زنده را بزنید. اگرچه با وجود دیافراگمی با ضریب f/1.5 می‌توان تصاویری با افکت بوکه طبیعی را با این دیوایس ثبت کرد اما اگر می‌خواهید تصویری شبیه به آن‌چه را که با حالت فوکوس زنده گرفته می‌شود به ثبت برسانید، باید دوربین گلکسی 5.8 اینچی خود را تا دهان سوژه خود نزدیک کنید تا شاید بتوانید به آن‌چه انتظارش را داشتید دست پیدا کنید!!

فقدان باتری با ظرفیت بیش‌تر

ظاهرا تجربه تلخ اتفاقات مربوط به گلکسی نوت 7 درس عبرتی برای سامسونگ بوده و عاملی شده که این غول کره‌ای جانب احتیاط را بیش از پیش رعایت کند. در طی این سال‌ها کمپانی‌های تولید کننده سعی داشتند باتری‌هایی با ظرفیت بیش‌تر را در فضایی کم‌تر جای دهند که عاقبت آن همان چیزی شد که برای نوت 7 فقید روی داد. در هر صورت باید اشاره کنیم گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس به ترتیب دارای باتری‌هایی به ظرفیت 3000 و 3500 میلی‌آمپر ساعت هستند که دقیقا مشابه حجم باتری گلکسی S8 و نسخه پلاس آن است.

فقدان حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر

پس از آن‌که کمپانی سیناپتیک از سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خود رونمایی کرد عده‌ای شایعه کرده بودند که گلکسی S9 به این حسگر مدرن مجهز خواهد شد اما سرانجام کار طور دیگری رقم خورد. با آن‌که شاهد به‌کارگیری این سنسور نوین در پرچمدار سامسونگ نبودیم اما مطمئنیم که در آینده نزدیک دیوایس‌هایی برخوردار از این حسگر را خواهیم دید؛ همان‌گونه که کمپانی چینی ویوو چندی پیش گوشی ویوو X20 UD را که مجهز به حسگر یکپارچه با نمایشگر بود، رسما معرفی کرد.

از آن‌جا که انتظار داریم رقم فروش گلکسی S9 بسیار بالا باشد، احتمالا شرایط برای سامسونگ مهیا نبوده تا این حسگر را در حجمی عظیم به‌کار گیرد. علی‌رغم آن‌که طبق برخی شایعات می‌توان امیدوار بود که گلکسی نوت 9 اولین محصول سامسونگ باشد که از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر بهره‌مند خواهد بود اما برخی دیگر از منابع وجود چنین حسگری را در گلکسی نوت 9 تکذیب کرده‌اند. به هرحال بنا به دلایلی سامسونگ نتوانسته گلکسی S9 را با این سنسور مدرن همراه کند تا این گجت بتواند در بین پرچمداران امسال محصولی متمایز باشد.

3 در مورد “4 چیزی که می‌توانست گلکسی S9 و S9 پلاس را به اسمارت فون بهتری تبدیل کند”

  1. نقطه ضعف سامسونگ تو باطریشه خیلی ضیفه ..مثلا برای نوت ۸ باطری ۳۲۰۰ زده برای اس۹ ۳۵۰۰
    انگار میترسه باطری بیشتر بزاره بشه مثل نوت ۷

  2. این مواردی ک گفتید تو اس ده حتما میزاره اگه الان ب کار میبرد دیگه نواوری جدید برای مدل بعدی نداشت ب کار ببره

  3. خداییش گوشی خیلی کاملی زده یعنی از هر نظر کامله هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت. گلکسی اس 9 پلاس کامل ترین گوشیی ک تو این همه سال دیدم . فقط برای باطری باید صبر کنیم تا شرکت ها یه انقلابی در باطری ها ایجاد کنن . وگرنه فعلا ها باید فقط شاهد مصرف کمتر سی پی یو و گرافیک ها و سیستم عامل ها باشیم تا یکی دو ساعت در باطری بهبود داشته باشن .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH