Xbox جدید در 2013؟!

انگار شایعات حول مایکروسافت و محصولات جدیدش یعنی تبلت این شرکت با نام سرفِس (Surface) و ویندوزفون هشت در این مدت کوتاه اخیر کم بوده که حال بارقه‌هایی از کنسول ایکس باکس جدید این غول نرم افزاری دیده می‌شود.

آغازگر این بارقه هم ظاهرا پستی بوده در یکی از انجمن‌ها به نام NeoGAF که برنامه‌ریزی سری مایکروسافت برای عرضه محصول‌هایش را فاش کرده است. این سند هنوز از سوی مایکروسافت مورد تایید قرار نگرفته و تا این لحظه این شرکت شیوه خاموشی را در پیش گرفته است.

بارزترین ادعایی که در این نوشته به چشم می‌خورد این است که ایکس باکس جدید با نام 720 در فصل خرید برای تعطیلات 2013 به بازار خواهد آمد.

از این رو گمانه زنی‌ها و شایعات در مورد این کنسول جدید به شدت در فضای مجازی بالا گرفته و مخصوصا علاقه‌مندان به بازیهای ویدیویی بسیار مشتاقند تا این فرزند دوست داشتنی کهنه کار دنیای نرم افزارها را مشاهده کنند.

بد نیست مروری هم بر برادر بزرگتر این کنسول که هنوز هم بر رقبایش می‌تازد داشته باشیم.

Xbox 360 که آخرین کنسول بازی این شرکت تا زمان حال محسوب می‌گردد، در سال 2005 عرضه شد. در نمایشگاه E3 سال 2010 بود که مایکروسافت ایکس باکس 360 را با طراحی جدیدی معرفی کرد. بعدها این شرکت Xbox 360 S را رونمایی کرد که نمونه بهبود یافته‌تر ایکس باکس قبلی بود و اعلام کرد که عمر این کنسول تا سال 2015 خواهد بود. جالب است بدانید که مایکروسافت تا ماه آوریل سال جاری میلادی 67.2 میلیون از این دستگاه را در سطح جهان فروخته است. با این حال این سوال وجود دارد که با توجه به عمر 360 تا سال 2015 تکلیف این ایکس باکس 720 چه خواهد بود؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH