عملکرد گوشی آی‌فون با یک باتری قدیمی به چه اندازه کندتر خواهد بود؟

پیش‌تر و در سیستم‌عامل iOS 10.2.1 شرکت اپل به صورت مخفیانه ویژگی بحث‌ برانگیز مدیریت باتری را اضافه کرد. در صورت استفاده گوشی از باتری قدیمی، این کار سرعت آی‌فون شما را عمدا کاهش می‌داد تا مانع از خاموش شدن ناگهانی آن در حین استفاده شود. با این‌حال وجود این مشخصه به شکل عمومی اعلام نشد و نهایتا کاربران نیز از کشف آن در ماه دسامبر سال گذشته خرسند نبودند.

گزینه مربوط به غیرفعال نمودن این ویژگی با انتشار iOS 11.3 ارایه خواهد شد و در همین حال یکی از کاربران یوتیوب با نام بنت سوربو تصمیم گرفته تا دقیقا نشان دهد اپل چگونه سرعت آی‌فون‌های قدیمی ما را کاهش می‌دهد.

این تست شامل مجموعه‌ای از عملیات‌های پردازشی بوده و بر روی گوشی آی‌فون 6s اجرا شده است. ارقام سمت چپ جدول به یک گوشی آی‌فون با باتری قدیمی و ارقام سمت راست به دستگاهی با باتری نو و جدید تعلق دارند. اعمال پردازشی مورد ارزیابی شامل وب‌گردی، تماشای ویدیو در یوتیوب و اجرای مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌هاست و نهایتا با یک تست گیک‌بنچ به پایان می‌رسد. احتمالا خودتان شخصا قادر به حدس زدن در مورد نتایج حاصل خواهید بود. گوشی آی‌فون پس از نصب باتری جدید عملکرد سریع‌تری از خود نشان داد و تست را در زمان 4:33 دقیقه به پایان رساند که در مقایسه با زمان اجرای تست پیش از تعویض باتری (5:35 دقیقه)، بهبود عملکرد 62 ثانیه‌ای را نشان می‌دهد. تست‌های گیک‌بنچ نیز بیانگر امتیازاتی متفاوت در بخش پردازنده هستند:

Time

Multi-Core CPU score Single-Core CPU score Model

5 minutes 35 seconds

2485

1437

old-battery iPhone 6s

4 minutes 33 seconds

4412

2520

new-battery iPhone 6s

همان‌طور که قابل مشاهده است، میان کیفیت عملکرد گوشی آی‌فون با باتری قدیمی و آی‌فونی با باتری جدید، تفاوت قابل‌توجهی وجود دارد. در صورتی که از کارکرد آی‌فون خود ناراضی هستید، خوش‌بختانه با پرداخت تنها 30 دلار می‌توانید نسبت به تعویض باتری دستگاه توسط اپل یا سایر سرویس‌دهندگان معتبر اقدام نمایید.

4 در مورد “عملکرد گوشی آی‌فون با یک باتری قدیمی به چه اندازه کندتر خواهد بود؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH