طرح رجیستری

بررسی تاثیر نوسانات بازار ارز و طرح رجیستری بر قیمت موبایل

با اجرایی شدن طرح رجیستری در کشور، انتقادات فراوانی به این طرح وارد شد و بعضی از اهالی بازار موبایل از این طرح انتقاداتی می‌کردند و بعضی دیگر نسبت به این طرح خوشبین بودند که پس از اجرایی شدن این طرح، اتفاقات جالبی رخ داد که مشخص شد برای بازار موبایل کشور، مزایای به همراه داشت است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، رئیس اتحادیه صوت و تصویر و موبایل کشور در مصاحبه‌ای گفت: بازار تلفن همراه کشور در یک‌ماه اخیر نسبت به ماه‌های دیگر سال، از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و مشتریان زیادی در بازار وجود دارند. همچنین مردم نسبت به خرید مدل‌های جدید تلفن همراه اقبال خوبی نشان داده‌اند و این بازار نسبت به دیگر بازارها که دچار رکود شده، از رونق خوبی برخوردار است.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه تلفن همراه کشور در ادامه گفت: بر خلاف سایر بازارها، قیمت تلفن همراه بر اساس عرضه و تقاضا صورت نمی‌گیرد و صرفا قیمت‌ها بر اساس قیمت موبایل و نرخ روز دلار و سایر هزینه‌های وارد کننده مشخص می‌شود. البته گفتنی است که با افزایش قیمت دلار، قیمت تلفن همراه افزایش پیدا کرده است ولی با توجه به اهمیت این محصول در سبد خانوار، استقبال مردم خوب است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از 3 هزار مدل گوشی در رنج قیمت 50 هزار تا 4 میلیون تومان در بازار وجود دارد که انتخاب پیش روی مردم را افزایش می‌دهد. همچنین طبق پیش‌بینی‌ها، رونق موجود تا پایان ماه ادامه خواهد داشت و رونق بازار افزایش خواهد یافت. همچنین با اجرا شدن طرح رجیستری، تفاوت خاصی در خرید و فروش تلفن همراه صورت نگرفته و صرفا مردم با اجرایی شدن این طرح، کالای مطمئن و دارای گارانتی و اصیل خریداری می‌کنند.

درستی در ادامه با اشاره به مزایای طرح رجیستری گفت: یکی از مزیت‌های جالب این طرح، جلوگیری از سرقت گوشی‌های تلفن همراه است که طبق این طرح، هر دستگاه تلفن همراه با یک سیم کارت فعال می‌شود که پس از جابجا شدن سیم کارت، می‌بایست عملیات انتقال مالکیت توسط فرد مالک صورت بگیرد که طبیعی است سارق امکان این کار را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

اگر موبایل‌تان در طرح رجیستری غیرفعال شده این خبر را بخوانید

پشت‌پرده تعویق در اضافه‌شدن سامسونگ به طرح رجیستری چه بود؟

4 در مورد “بررسی تاثیر نوسانات بازار ارز و طرح رجیستری بر قیمت موبایل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH