اگر طراحی گلکسی S9 شبیه به آی‌فون X اپل می‌شد…

گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس را باید جذاب‌ترین گوشی‌های اندرویدی در دنیا دانست. علی‌رغم همه جذابیت‌هایی که این دو دیوایس دارند، موردی وجود دارد که شاید می‌توانست این سوگولی‌های بهاره سامسونگ را از نظر بسیاری از کاربران جذاب‌تر کند؛ برش بالای نمایشگر! برشی که این روزها به طور عامیانه با نام ناچ شناخته می‌شود.

البته خیلی‌ها از این سبک طراحی خوششان نمی‌آید اما جالب خواهد بود که بدانید پرچمدار سامسونگ در آن صورت به چه شکلی در می‌آمد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم به رندرهای جدیدی که به‌تازگی توسط Martin Hajek منتشر شده، نگاهی بیندازید. وی در این رندرها گلکسی S9 را طوری طراحی کرده که به‌جای وجود حاشیه‌های صاف و پیوسته در بالا و پایین نمایشگر، همانند آی‌فون X از طراحی مدرن با نمایشگر نسبتا بی‌حاشیه بهره برده که تنها در بخش بالای نمایشگر آن برشی کوچک وجود دارد.

جدای از مسائل حقوقی، برش بالای نمایشگر این اجازه را به تولیدکنندگان می‌دهد که نسبت صفحه نمایش به بدنه را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. برای نمونه، آی‌فون X با طراحی معروف خود از نسبت نمایشگر به بدنه 82.35 درصدی برخوردار است اما گوشی ایسوس ذن‌فون 5 که به‌تازگی در نمایشگر MWC و با سبکی مشابه معرفی شد، دارای نمایشگری با برش کوچک‌تر است که 83.69 بدنه را پوشش داده است.

گلکسی S9 از چنین طراحی متداولی بهره‌مند نیست و با همان سبک قدیمی پیوسته تولید شد. با این همه، به لطف طراحی خاص این دیوایس که به کمک حاشیه‌های باریک در بالا و پایین نمایشگر آن حاصل شده، کهکشانی جدید سامسونگ از وجود نمایشگری بهره می‌برد که حدود 84.36 درصد بدنه این گجت را به تسخیر خود درآورده است.

با آن‌که گوشی اسنشال‌فون با نسبت 84.89 درصدی خود در این زمینه رکورددار است اما باید بدانید که این اسمارت‌فون کوچک‌ترین برش موجود در بالای نمایشگر را در بین تمام دیوایس‌های تولید شده تا به امروز دارد. حال فرض کنید اگر گلکسی S9 از این نوع طراحی برخوردار بود احتمالا نسبت نمایشگر به بدنه آن از مرز 90 درصد عبور می‌کرد! در پایان این مطلب شما را به تماشای رندرهای گلکسی S9 با طراحی برش خورده دعوت می‌کنیم.

3 در مورد “اگر طراحی گلکسی S9 شبیه به آی‌فون X اپل می‌شد…”

  1. عرفان مهرویی

    زشت بود زشت تر میشد
    برند باید برای خودش اصالت در طراحی داشته باشه
    باید مثل ال جی باشه که وی 30 پلاسش تنه به آیفون میزنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH