هواوی

هواوی نوا 2 لایت با نمایشگر 5.99 اینچی و دوربین دوگانه رسما معرفی شد

امروز کمپانی چینی هواوی عضو جدید خانواده نوا را به صورت رسمی در فیلیپین معرفی کرد. این دیوایس جدید که با نام هواوی نوا 2 لایت شناخته می‌شود، از سخت‌افزاری بهره می‌برد که قیمت 192 دلاری آن را توجیه خواهد کرد.

هواوی

ابتدا از طراحی هواوی نوا 2 لایت شروع می‌کنیم. در نگاه اول به زبان طراحی پرکاربردی می‌رسیم که اخیرا آن را در گوشی هواوی آنر 9 لایت مشاهده کردیم. هواوی این آقای دراز قامت را با طراحی تمام شیشه‌ای تولید کرده و از سه رنگ مشکی مات، آبی و طلایی برای جلوه دادن به آن کمک گرفته است. صفحه نمایش 5.99 اینچی این دیوایس از نوع IPS LCD بوده که رزولوشن 1440 در 720 پیکسل (اچ‌دی پلاس) و نسبت تصویر 18 به 9 را رقم می‌زند.

برای تامین توان پردازشی، هواوی از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 430 بهره برده و سرانجام کاربران را از بند استفاده از تراشه‌های اختصاصی کایرین آزاد کرد! 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای هواوی نوا 2 لایت در نظر گرفته شده که البته به لطف وجود درگاه کارت حافظه می‌توان تا 256 گیگابایت دیگر نیز به این فضای ذخیره‌سازی اضافه کرد. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی این هندست با هر بار شارژ می‌تواند تا یک روز کامل کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند.

در پنل پشتی، حسگر اثر انگشت گردی را می‌بینیم که در کنار قابلیت تشخیص چهره، از مهم‌ترین راه‌های قفل‌گشایی در هواوی نوا 2 لایت به شمار می‌روند. طبق روال این روزها، هواوی دوربین دوگانه‌ای را برای این میان‌رده خود در نظر گرفته که از سنسورهای آشنای 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. ظاهرا سنسور دوم وظیفه تشخیص عمق تصاویر را خواهد داشت.

یک فلاش LED نیز در کنار این دو لنز حضور داشته که در شرایط نوری ضعیف به کمک دوربین خواهد آمد. دوربین سلفی نیز نمونه‌ای 8 مگاپیکسلی است که عهده‌دار ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدیویی خواهد بود. این گجت از ابتدا به اندروید 8 اوریو با رابط کاربری EMUI 8.0 مزین شده تا کاربران بتوانند جدیدترین نسخه اندروید را تجربه کنند.

در بخش ارتباطات نیز هواوی نوا 2 لایت به شبکه 4G LTE، قابلیت VoLTE، وای‌فای، بلوتوث و پورت میکرو یو‌اس‌بی مجهز شده است. درخصوص عرضه جهانی این اسمارت‌فون هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما این احتمال وجود دارد که هواوی آن را تحت برند آنر در کشور هند عرضه کند تا به رقابت با همتای چینی خود یعنی شیائومی بپردازد که این روزها در این کشور یکه‌تازی می‌کند.

هواوی درحالی پیش‌فروش این گجت را با قیمت 192 دلار در چین آغاز کرده که تا کم‌تر از دو هفته دیگر از اعضای خانواده هواوی P20 در شهر پاریس رونمایی به عمل خواهد آورد؛ گوشی‌هایی با نام‌های هواوی P20، هواوی P20 پرو و هواوی P20 لایت که سه تفنگدار هواوی برای مقابله با رقبا به شمار می‌روند. ما نیز مانند شما منتظریم که ببینیم دستپخت بهاره هواوی چه مزه‌ای خواهد داشت.

2 در مورد “هواوی نوا 2 لایت با نمایشگر 5.99 اینچی و دوربین دوگانه رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH