5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

ویندوز 8.1 (موسوم به ویندوز بلو) را می‌توان اولین به‌روزرسانی عمده برای نسخه قبلی سیستم عامل ویندوز عنوان کرد. این به‌روزرسانی در 14 مه سال 2013 توسط مایکروسافت، رسما معرفی شد. برخلاف سایر نسخه‌های سیستم عامل ویندوز، ویندوز 8.1 یک به‌روزرسانی رایگان برای سیستم عامل ویندوز به شمار می‌آید. در این مطلب، خواهیم دید که این نسخه جادویی چه ویژگی‌هایی را در خود گنجانده است و چرا باید به آن، نقل مکان کنید!

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

1- جستجوی هوشمند

به‌طور پیش‌فرض، جستجوی هوشمند جدید سیستم عامل ویندوز 8.1، نتایج ارتباط یافته‌ای را از موتور جستجوی “بینگ”، اطلاعات نقش بسته برروی هارد درایو شما و اسکای‌درایو به نمایش، در می‌آورد. البته اگر نمی‌خواهید از چنین ابزار سودمند و کارآیی استفاده کنید، گزینه‌ای برای غیر فعال کردن آن وجود دارد.

به طور مثال اگر برای آهنگی در این جستجوگر هوشمند اطلاعاتی بخواهید، جستجوی هوشمند ویندوز 8.1 به شما اطلاعاتی از گروه سازنده ، سال تولید و … آهنگ مورد نظرتان را نشان می‌دهد.

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

2- برنامه‌های جدید و بهبود یافته

برنامه‌های پیش‌فرض مایکروسافت مانند ایمیل و تصاویر در این نسخه، بهبود چشمگیری داشته‌اند. برنامه داک نیز بهتر شده است و شما می‌توانید به آسانی از برنامه‌ها و صفحه شروع در کنار یک‌دیگر، استفاده کنید. حتی اگر صفحه نمایش مانیتور شما بزرگ باشد، سه تا چهار برنامه در حال اجرا را نیز می‌توانید در کنار یک‌دیگر استفاده نمایید.

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

3- قابلیت‌های ابری بهتر

برنامه اسکای درایو را می‌توان یکی از دوست داشتنی‌ترین اپلیکیشن‌های ویندوز 8 دانست. مایکروسافت در نسخه 8.1 سیستم عامل ویندوز خود، قابلیت‌های این نرم افزار را بهبود داده و آن را با سیستم عامل ویندوز هماهنگ‌تر ساخته است. اسکای‌درایو در این نسخه، گزینه‌هایی را برای همگام سازی و پشتیبان گیری در اختیار کاربران قرار خواهد داد و حتی اشتراک گذاری نیز، ساده تر شده است.

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

4- شخصی سازی بیشتر

در ویندوز 8.1 شما می‌توانید بر بسیاری از مواردی که بر زیبایی رابط استارت اسکرین تاثیر می‌گذارند، سلطه کامل داشته باشید. رنگ‌ها و پس‌زمینه‌های بیش‌تری برای انتخاب وجود دارند حتی می‌توانید گزینه‌ای را پیدا کنید که از اسلاید تصاویر به جای یک تصویر ساده، در پس زمینه استفاده می‌کند. شما حتی می‌توانید صفحه استارت اسکرین را با صفحه نرم افزارها، جایگزین نمایید.

مایکروسافت در این نسخه، گزینه‌ای را گنجانده که می‌تواند شما را مستقیما به صفحه “دسکتاپ” هدایت نماید. دکمه “استارت” نیز به صفحه دستکاپ بازگشته اگرچه کارآیی خود را از دست داده است!

5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!

5- فروشگاهی جذاب‌تر و متفاوت

هنگامی که فروشگاه مایکروسافت برای اولین بار معرفی شد، احساس بدی را از آن به دست آوردم! این برنامه در ویندوز 8.1 نیز وجود دارد و به نظر می‌رسد که خیلی بهتر شده است. اپلیکیشن “استور” در ویندوز 8.1، رابط کاربری جدید و متنوعی را تجربه می‌کند. گزینه‌هایی درباره توصیف یک برنامه خاص در فروشگاه مایکروسافت، اضافه شده است  و حتی می‌توانید به برنامه دلخواه خود، رای دهید.

 

 

 

 

10 در مورد “5 دلیل برای آنکه به سوی ویندوز 8.1، کوچ کنید!”

  1. با سلام.برای نصب ویندوز 10داشتن اکانت مایکروسافت واجبه؟وارد کردن اکانت مایکروسافت در ویندوز 10 به چه دردی میخوره؟

  2. ستار عزیز اون کرکی که شما میگی از طریق اسکایپ هستش که کلی دردسر داره اون روش واسه کسایی خوبه که دیر به دیر ویندوز رو عوض میکنن واسه منی که ویندوزمم رو ماهی یه بار عوض میکنم و سرعت خیلی واسم مهمه این روش خیلی زمان بره.تا زمانی که کرک رسمی واسش نیاد به نظرم نصببش بی فایدست خودم الان نصب دارمش تفاوت هاش با نسخه قبلی خیلی زیاده و بهتر شده ولی بدون کرک رسمی عملا بی استفادست واسه اکثر کاربرا.ممنون

    1. یادگیری فعال سازی با اسکایپ 10 دقیقه طول می کشه، فعال سازی با اسکایپ هم فقط 5 دقیقه طول میکشه! تازه ویندوز قابلیت آپدین هم داره و دیگه نگران نیستی که کرک ویندوزت بپره. واسه سرعت ویندوزتم اگه یک برنامه مثل TuneUp یا CCleaner بریزی دیگه لازم نیست هر هفته ویندوز عوض کنی. موفق باشی

    1. کرک هم میشه. دوست عزیز من دارم از نسخه کاملاً اکتیو شده استفاده می کنم.یه سر به انجمن های نرم افزاری بزن .راه های زیادی یرای اکتیو کردن این نسخه هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH