نوکیا از شعار تا عملکرد معکوس!

hanninen

گویا برای نخستین بار عملکرد متفاوت با گفته‌ها و وعده‌های مدیران یک شرکت به نفع مشتریان خواهد بود! مسئولان شرکت نوکیا چندی پیش اعلام کرده بودند که به هیچ عنوان به دنبال عرضه محصولاتی با پردازنده 4 هسته‌ای و صفحه نمایش با قابلیت پشتیبانی از وضوح 1080P نخواهند بود ولی با معرفی مدل جدید لومیا 1520 عملا خلاف گفته خود عمل نموده و هر دو مورد یاد شده را در امکانات این فبلت جای دادند.

در این میان نکته‌های بارزی وجود خواهد داشت که نخستین آن‌ها وجود فاصله شش ماهه بین عرضه محصول نیرومند نوکیا و رقبای اندرویدی آن است و این بازه زمانی شش ماهه می‌تواند در بازار حساسی مانند تلفن‌های همراه هوشمند بسیار خطرناک باشد، ولی مسئولان نوکیا به هیچ عنوان نگران این موضوع نیستند زیرا بنا به اعتقاد آنها ابتدا می‌بایست مشکلات در راه استفاده از تلفن‌های همراهی که از این سخت افزار بهره خواهند برد را از پیش روی خود بردارند و سپس محصولی را به کاربران خود عرضه کنند که بتوان به خوبی به آنها خدمات ویژه را ارائه دهد. در این میان با توجه به عدم اعلام رسمی زمان دقیق عرضه نوکیا لومیا 1520 در بازار آمریکای شمالی این بازه زمانی می‌تواند بیش از این نیز باشد.

نکته دوم که به نوعی دفاعیه شرکت نوکیا برای تغییر گفته مدیران خود بوده است، به پیش نیازهای این سخت افزار باز می‌گردد. سامولی هانینن نایب رییس و مدیر بخش مدیریت برنامه‌ریزی نوکیا  در این باره می‌گوید:” شما فقط وقتی می‌توانید مزایای 1080P را درک کنید که صفه نمایشی بالاتر از 5 اینچ در اختیار داشته باشید زیرا در صفحات نمایش کوچکتر عملا تفاوتی در خروجی تصویر بین 720P و 1080P مشاهده نخواهید نمود. ” نکته جالب در این باره تشابه صحبت‌های هانینن با استیفن الوپ مدیر سابق نوکیا و یکی از مدیران فعلی مایکروسافت است. در ادامه هانینن درباره پردازنده‌های 4 هسته‌ای نیز اینچنین گفت: “این پردازنده‌ها تقریبا یک سال است در اختیار ما قرار دارد ولی نمی‌خواستیم محصولی به بازار ارایه کنیم که از رقبای خود بهتر نباشد. استفاده از پردازنده‌ای به این قدرت مسلما موجب داغ شدن تلفن خواهد شد و این ابتدای مشکلات خواهد بود، اگر به حرف‌های سال پیش من دقت کرده باشید، خواهید دید که مایل به استفاده از این پردازنده‌ها نبودم چون در آن زمان امکان ارایه محصول مناسب و بدون دردسر به مخاطب خود را نداشتیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH