هزینه ساخت گوشی گلکسی S9 پلاس از گلکسی‌نوت 8 بالاتر است!

محاسبه هزینه‌های تولید یک گوشی هوشمند کار چندان ساده‌ای نیست زیرا کمپانی‌های تولیدکننده هزینه‌های مربوط به قطعات مصرفی را اعلام نمی‌کنند. با این حال در مورد گوشی‌های رده‌بالا همواره اخباری منتشر شده که امکان بررسی این موضوع را فراهم می‌کند. در مورد پرچمدار جدید سامسونگ نیز شایعه شده که هزینه تولید گلکسی S9 پلاس بالاتر از فبلت گلکسی‌نوت 8 بوده است.

درست است که هزینه تولید گلکسی S9 پلاس بالا بوده اما این رقم در مقایسه با هزینه ساخت آی‌فون X هم‌چنان کمتر است. اخیرا وب‌سایت Techinsights به مقایسه هزینه ساخت پرچم‌داران مختلف پرداخته است. با وجود آن‌که این مقایسه‌ها بر مبنای ارقام تقریبی صورت گرفته‌اند اما دید مناسبی را درخصوص هزینه‌های ساخت این دستگاه‌ها ارائه می‌نمایند.

برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها و ارزیابی هزینه نهایی تولید، قیمت اجزای مختلف اسمارت‌فون‌های محبوب به صورت مجزا محاسبه و در نهایت با یکدیگر جمع شده‌اند. قیمت‌های ذکر شده ممکن است دچار تغییر و تحول شوند؛ چرا که این هزینه‌ها در زمان تنظیم گزارش ارزیابی و به ثبت رسیده‌اند.

همان‌طور که مشخص است، تولید گلکسی S9 پلاس در مقایسه با گلکسی‌نوت 8 هزینه بیش‌تری دارد. با این وجود، گلکسی نوت 8 در زمان عرضه با قیمت بالاتری وارد بازار شد. هزینه ساخت گلکسی S9 پلاس معادل 379 دلار بوده و تولید گلکسی‌ نوت 8 نیز حدودا 369 دلار هزینه دربر داشته است. آی‌فون X با قیمت فروش 999 دلاری برای مدل پایه و هزینه تولید 389.5 دلاری، یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شود. این در حالی است که آی‌فون 8 پلاس با هزینه تولید 324.5 دلار گوشی ارزان‌قیمت‌تری محسوب می‌شود.

با این حال باید گفت که هزینه ساخت گلکسی S9 پلاس ارزان‌تر از این آمارها است؛ زیرا سامسونگ هزینه‌های خود را به روش‌های مختلفی مدیریت می‌کند و بسیاری از قطعات مورد استفاده در گوشی‌های این شرکت توسط خود سامسونگ تولید می‌شوند. کمپانی اپل بیشتر قطعات مصرفی مورد نیاز خود را از سایر تامین‌کنندگان دریافت می‌کند. به عنوان مثال شرکت سامسونگ پنل‌های اولد مورد نیاز اپل را تامین می‌کند که این موضوع هزینه‌های بیش‌تری را بر غول آمریکایی تکنولوژی تحمیل خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که قیمت واقعی این دستگاه‌ها تنها به قطعات مورد استفاده در آن‌ها وابسته نخواهد بود و متغیرهای دیگری نظیر هزینه‌های بازاریابی، تحقیق و توسعه، هزینه‌های توزیع، مخارج نرم‌افزاری و مواردی از این دست نیز بر روی قیمت نهایی یک محصول اثرگذار است.

3 در مورد “هزینه ساخت گوشی گلکسی S9 پلاس از گلکسی‌نوت 8 بالاتر است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH