مقایسه دو خیال! گلکسی اس 5 در برابر گوگل نکسوس 5

galaxy_s5_vs_nexus_5

سامسونگ و گوگل هر دو با معرفی اس 4 و نکسوس 4 به اوج خود رسیدند. با وجود شایعاتی که درباره دو محصول آتی آنها به گوش می‌رسد، این انتظار می‌رود که هر دو در آینده‌ای نه چندان دور هم، این پیروزیها را تثبیت کرده و به حیرت آوردن دیگران ادامه دهند.

در مقاله زیر دو محصول نکسوس 5 و گلکسی اس 5 به طور خلاصه و بر طبق ویژگی‌هایی که تا الان از آنها درز کرده است، مقایسه می‌شوند تا برنده در هر قسمت و البته به طور نسبی(چون هنوز این دو اسمارت فون معرفی نشده‌اند) مشخص شود.

شکل

گلکسی اس 5: بزرگتر از گلکسی اس 4(طبق شایعات)

نکسوس 5: نمایشگر 5 اینچی(طبق شایعات)

انتظار می‌رود گلکسی اس 5  شبیه به دیگر گلکسی ها باشد، اما با تفاوتی که شاید خیلی‌ها منتظرش بودند. گفته می‌شود که سنت دیرینه ساخت محصولات سامسونگی با پلاستیک، این بار دیگر تکرار نخواهد شد و بدنه جدید باریکتر، سبکتر از پیش و از جنس آلومنینیوم خواهد بود. گلکسی اس 5 نسبت به نوت 3 گوشه دارتر و با باریکترین کناره‌های ممکن خواهد آمد. این تلفن هوشمند باریکتر از نسخه پیشین خود، اما بزگتر خواهد بود و مجهز به یک کاور ضد آب نیز است.

نکسوس 5 ظاهرا کمی شبیه به ال جی جی 2 خواهد بود و طبق تصاویر انتشار یافته از آن، این اسمارتفون باریک، صیقلی و سبک است. گفته می‌شود که احتمال دارد این تلفن هوشمند در رنگ طلایی (مانند طلایی آیفون)نیز قابل دسترس باشد.

در این بخش برد از آن اس 5 خواهد بود، زیرا با ارتقا در سطح ساخت بدنه و قابلیت ضد آب بودن از نکسوس 5 جلو می‌افتد.

نمایشگر

هر دو اسمارتفون مجهز به نمایشگرهای فول اچ دی هستند که از غنا و روشنی رنگی مناسبی برخودارند. البته هنوز خبر رسمی از صفحه نمایش گلکسی اس 5 به بیرون درز نکرده است، اما به احتمال زیاد این صفحه نمایش سوپر آمولد خواهد بود. اما صفحه نمایش نکسوس 5 قرار است 5 اینچی باشد و از تکنولوژی IPS LCD  کند.

با وجود صفحه نمایش‌های عالی که برای این دو در نظر گرفته شده است، این قسمت با مساوی به پایان می‌رسد. البته باید تا آمدن این دو دستگاه صبر کرد.

پردازشگر

شایعات مبنی بر آن هستند که پرچمدار بعدی سامسونگ 64 بیتی و همراه با یک رم 3 گیگابایتی خواهد بود. گوگل نکسس 5 نیز قرار است از یک پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 800با فرکانس فوق العاده 2.3 گیگاهرتز استفاده کند. رابط کاربری این اسمارت فون آدرنو 330 و رم تعبیه شده برای آن 2 گیگابایتی است.

اس 5 در این مرحله نیز با قدرت درونی خود برنده خواهد بود.

حافظه

قرار است که سامسونگ اس 5 را در نسخه‌های مختلف 16،32 و 64 گیگابایتی که هر کدام تا 64 گیگابایت نیز پشتیبانیی می‌کنند ارایه دهد. اما نکسوس 5 در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد و قابلیت ارتقا نیز ندارد.

برنده این بخش هم به طور قطع نماینده سامسونگ خواهد بود.

سیستم عامل

نکسوس 5 اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که آخرین نسخه اندروید را با خود به همراه خواهد داشت و با در نظر گرفتن اینکه اس 5 پس از نکسوس معرفی خواهد شد، احتمالا برای این تلفن هوشمند نیز کیت کت استفاده خواهد شد.

یکی از رابط کاربری تاچ ویز استفاده می‌کند و دیگری از اندروید اورجینال. هر کدام نیزطرفداران خود را دارند. با اینکه سامسونگ از طریق سیستم عاملش دو ویژگی کنترل‌های صدا و حرکتی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد این بخش به طور کل با تساوی به پایان می‌رسد.

دوربین

گفته می‌شود سامسونگ برای نماینده در راه خود یک دوربین 16 مگاپیکسلی با تعداد زیادی ویژگی در نظر گرفته است. البته در دوربین دوم نیز پیشرفتهایی صورت گرفته است.

نکسوس 5 نیز دو دوربینه، 8 و 1.3 مگاپیکسلی خواهد بود. نکته جالب توجهی که در دوربین نکسوس 5 وجود دارد این است که این دوربین بر اساس تکنولوژی MEMS ساخته شده است که همین فن‌آوری به این اسمارتفون قابلیت اتوفوکوس سریع و البته مد تصویربرداری پیشرفته را می‌دهد.

با وجود اینکه سامسونگ با دوربینش مگاپیکسل بیشتری ارایه می‌دهد، گوگل نیز با تکنولوژی MEMS خود از این  میدان عقب نمی‌افتد و این مرحله حداقل فعلا و بر روی کاغذ به طور مساوی به پایان می‌رسد.

حرف پایانی
قطعا گلکسی اس 5 یک پرچمدار فوق پیشرفته با تجهیزات داخلی قدرتمند، حافظه زیاد، کنترلهای جالب حرکتی و بدنه‌ای با کیفیت خواهد بود و سامسونگ را پس از مدتها به جایی می‌برد که شاید خیلی وقت است به دنبال آن است.

آینده برای گوگل نیز روشن است، نکسوس 5 ویژگی‌های جالب توجهی دارد و با قیمت مناسب‌ترش شاید جایگاه بهتری نسبت به گذشته این سری داشته باشد.

12 در مورد “مقایسه دو خیال! گلکسی اس 5 در برابر گوگل نکسوس 5”

  1. اینم مدرک معتبر از سامسونگی بودن این سایت
    s5 رو با همه مقایسه کردن کمی به تاریخچه اس های سامسونگ نگاه کنید که حتی در هنگام ورود هم نماینده اچ تی سی گنده تر از اس بود
    اینم توضیح جمله اولی که گفتم http://itresan.com/19676/nokia-lumia-1520-bandit-vs-samsung-galaxy-s5.html
    و
    http://itresan.com/18944/comparing-galaxy-s5-with-iphone-6.html
    آی تی رسان = سامسونگ . com

  2. خانوم صریحی
    نمیخواد گوشی های آینده را با هم مقایسه کنید
    همین الآن یه مقایسه ی کلی مثل فینال جام قهرمانان که بین وان و اس 4 بود را بین زد1 و جی 2 بزارید
    اگه که نمیشه (تو قسمت خیال ها) زد122 را با جی 123 مقایسه کنید

  3. فعلا که آندروید داره جلوی اپل به زانو در میاد بخاطر پتنتی که اپل ارائه داده بود و حالا هم شکایت کرده از شرکتایی که مجوز این پتنت رو نگرفتن

  4. این دیگه چجورش بود مثل این میمونه که الان بری ایفون 6 رو با نوت 4 مقایسه کنی خیلی تخیلی و بیخود بود کارتون. ببخشد ولی حقیقت رو گفتم

  5. ــــــیّدعلے ذوالفقاری

    سرکار خانم صریحی سلام و عرض ادب.
    گلکسی با «بدنه ی فلزی» و “صفحه ال.ای.دی” خیلی ها رو مجذوب خود می کنه، حتی اونهایی که تا به حال سامسونگی نبودن!
    این تیر، صاف می خوره وسط قلب آیفن.، یا به عبارتی بهتر: آیفن “مات” شد…
    زین پس آیفن هم به سرنوشت «نوکیا» دچار میشه!…

    1. سامسونگ اگه بدنه فلزی بزنه مثل اینه که ایران قهرمان جام جهانی بشه (غیر ممکنه)
      اون صفحه ای هم که گفتی led نیست و amoled هست کمی تحقیق کن
      فعلا که آیفون با 2 هسته اون نوت 3 و اس 4 که 8 هسته دارند رو کرد تو گونی
      اپل به تنهایی داره با دنیای اندروید (سونی / اچ تی سی / ال جی / سامسونگ) رقابت میکنه
      بیخودی ارزش آیفون را با مقایسه کردن با سامسونگ پایین نیار
      اون amoled هم نمیتونه جلو رتینا مقاومت کنه
      8 هسته (به قول خودتون) نمیتونه جلو 2 هسته مقاومت کنه
      پلاستیک نمیتونه جلو آلومینیوم مقاومت کنه
      و مهم تر از همه android نمیتونه جلو ios مقاومت کنه
      کلا به اپل نمیخورید

  6. مسعود جلالوندی

    الان تو مقایسه و بررسی اسمارت فونهای حقیقی اختلاف نظر هست.اونوقت شما یه گوشیه نامعلوم(نکسوز5) و هیچی(خیال S5) را با هم مقایسه میکنید؟تو ریاضی این کار تعریف نشده هستش!

    1. بزار طرفدارای سامسونگ که نمیتونن تو حقیقت بهترین باشند تو مقاله های خیالی بهترین باشند

  7. مسعود جلالوندی

    شما فکر کنم از اون قرصها که روش عکسه X داره زیاد میخوری.به خاطر این که همیشه مطالب توهمی و خیالی متعلق به شماست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH