فیس‌بوک قابلیت حمایت مالی از تولید‌کنندگان محتوا را مورد آزمایش قرار داد

اگر شما از علاقه‌مندان به تماشای کلیپ‌های ویدیویی در یوتیوب هستید قطعا نام وبسایت پاترئون را شنیده‌اید. این سرویس مشهور بستری را برای تولید‌کنندگان محتوا و سازندگان فراهم کرده است که طرفدارانشان بتوانند از آن‌ها پشتیبانی مالی کنند. در حقیقت مردم به عنوان اسپانسر برای خلق آثار جدید‌تر و بهتر به آن‌ها کمک خواهند کرد.

بسیاری از افراد حقیقی تولید‌کننده محتوا که معمولا بدون حامی مالی و به تنهایی اقدام به این کار کرده و از یوتیوب برای انتشار کار‌هایشان بهره می‌گرفتند، در طی چند سال اخیر علاقه زیادی به استفاده از سایت پاترئون نشان داده‌اند. فیس‌بوک نیز تصمیم گرفته که به عنوان صاحب بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا قابلیت مشابهی را در سرویس خود ایجاد کند. از جمله ویژگی‌های این سرویس جدید، امکان حمایت طرفداران از تولید‌کنندگان محبوب خود با پرداخت‌های ماهانه است.

به عبارت دیگر، هواداران با هدف حمایت از تولید‌ات فاخر و باکیفیت‌تر به صورت ماهانه مبلغی را به تولیدکننده مورد نظر خود اهدا می‌کنند تا سبب افزایش انگیزه، گسترش امکانات و توانایی خلق آثار بهتر شود.  همچنین حامیان مالی یک نشان مخصوص دریافت خواهند کرد که نشان‌ دهنده حمایت آن‌ها از یک تولیدکننده است. طرفداران پر و پا قرص‌تر می‌توانند با توجه به میزان مشارکت خود در کامنت‌گذاری، اشتراک‌‌گذاری، تماشا و واکنش نسبت به محتوای آثار تولید‌کنندگان به این نشان دست‌ یابند.

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا برنامه‌ریزی کرده تا بتواند برای گسترش و افزایش حمایت از این تولید‌کنندگان، امکان ارتباط بیشتر و آسان‌تر برند‌های مشهور دنیا با این جامعه خلاق را فراهم آورد. این سرویس جدید اکنون این امکان را نیز به تولید‌کنندگان می‌دهد تا بتوانند با نمایش برجسته‌ترین کار‌هایشان، بیش از پیش خود را در معرض دید قرار دهند.

استعداد‌یاب‌ها و مبلغان نیز می‌توانند با یک جستجوی ساده به کشف استعداد‌های ناب در بین این تولید‌کنندگان اقدام کرده و از آن‌ها برای ملحق شدن به جمع خود دعوت کنند. فیس‌بوک فعلا در حال آزمایش این قابلیت جدید است و هنوز آن را به طور گسترده در دسترس عموم قرار نداده است. عرضه قطعی این سرویس نیز بستگی به نتایج به‌دست آمده و بازخورد مناسب در بین تولید‌کنندگان، طرفداران و برند‌ها دارد.

1 در مورد “فیس‌بوک قابلیت حمایت مالی از تولید‌کنندگان محتوا را مورد آزمایش قرار داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH