هواوی

گوشی هواوی P20 دوربین 40 مگاپیکسلی نخواهد داشت!

برای همه ثابت شده که گوشی هواوی P20 پرو به یک دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد. این در حالی است که نسخه معمولی این پرچمدار به همان دوربین دوگانه متداول مزین می‌شود. در ادامه خواهیم دید که تفاوت‌های بین این دو باعث شده دوربین نسخه پرو پیشرفته‌تر از نمونه موجود در P20 معمولی باشد.

در خبرهای قبلی شنیدیم که دوربین سه‌گانه هواوی P20 پرو را یک لنز 40 مگاپیکسلی، یک لنز مونوکروم 20 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. حال سوال اینجاست که دوربین دوگانه P20 معمولی فاقد کدام‌یک از این لنزها خواهد بود؟ پاسخ این سوال لنز 40 مگاپیکسلی است. ظاهرا هواوی تصمیم گفته که این مدل را به همان دوربین‌های حاضر در میت 10 مجهز کند.

این یعنی یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی و یک لنز مونوکروم 20 مگاپیکسلی قرار است تشکیل دهنده دوربین دوگانه این مدل باشد. علی‌رغم آن‌که این دوربین‌ها قابلیت زوم دوبرابری را فراهم می‌کنند، اما حذف لنز 40 مگاپیکسلی باعث شده که گوشی هواوی P20 از نعمت زوم هیبریدی 5 برابری حاضر در مدل پرو محروم باشد. باید اضافه کنیم که طبق ادعای WinFuture، دوربین این گجت قادر است که همانند گلکسی S9 ویدیوهای اسلوموشن را با کیفیت اچ‌دی و با نرخ 960 فریم بر ثانیه ضبط کند.

هر دو مدل معمولی و پرو هواوی P20 به دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. این دوربین می‌تواند از واحد پردازشگر عصبی موجود در تراشه کایرین 970 برای قابلیت “لایت فیوژن” استفاده کند. این فناوری یک متد مبتنی بر هوش مصنوعی است که امکان ثبت تصاویر روشن‌تر با وضوح بیشتر را فراهم می‌کند.

درخصوص سخت‌افزار P20 اورجینال باید بگوییم که هواوی این نسخه از پرچمدارش را به یک نمایشگر 5.8 اینچی LCD مجهز کرده که نسبت تصویر 18.7 به 9 دارد. مطابق ترند این روزهای بازار موبایل، این پنل نیز در قسمت بالایی خود دارای بخشی برش خورده است که محل قرارگیری دوربین سلفی و اجزایی مانند اسپیکر مکالمه است. هواوی P20 ضخامتی حدود 7.65 میلی‌متر داشته و وزن آن به 165 گرم می‌رسد.

هواوی P20

در طرف دیگر، نسخه پرو از نمایشگری 6.1 اینچی با رزولوشن 2240 در 1080 پیکسل برخوردار بوده که همان نسبت تصویر 18.7 به 9 را داراست. هواوی از تراشه کایرین 970 برای تامین قدرت پرچمدارانش کمک گرفته و مدل معمولی را به 4 و مدل پرو را به 6 گیگابابت رم مجهز خواهد کرد. هر دوی این دیوایس‌ها از 128 گیگابایت حافظه داخلی پرسرعت UFS برخوردارند.

یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی قرار است انرژی مورد نیاز هواوی P20 را تامین کند. در حالی که این وظیفه را در مدل پرو یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بر عهده دارد. این باتری‌ها از فناوری شارژ سریع هواوی به نام سوپرشارژ بهر‌ه‌مند هستند که توان آن به 22.5 وات می‌رسد. ظاهرا گوشی هواوی P20 نه جک 3.5 میلی‌متری صدا دارد نه استاندارد IP67 اما نسخه پرو از این استاندارد برخوردار است. در شایعات اخیر قیمت 680 یورویی برای مدل معمولی و برچسب قیمتی 900 یورویی برای مدل پرو ذکر شده است.

6 در مورد “گوشی هواوی P20 دوربین 40 مگاپیکسلی نخواهد داشت!”

    1. عرفان مهرویی

      تولیدات هواوی واقعا فقط کمیت داره. فقط میخواد تعداد تولیداتشو ببره بالا تا بفروشه و رکورد بزنه به جز اینکه تعداد محصولاتش بالاست چیز دیگه نداره. برندهایی مثل اپل و ال جی با تولیدات کم فروششون رو داره

  1. مهدی حاجیان

    زیادی شلوغ میشه سه دوربین نه اینکه هواوی داره میزاره ها حتی سامسونگ هم بزاره من میگم خوب نیست
    چخبره 3 تا

  2. دوربین ۴۰ مگا پیکسلی خیلی خوب میشد اکه میزاشت رو همه گوشی ها رو کم میکرد مخصوصا اس ۹ با اون دوربین مسخرش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH