گوگل تصمیم دارد سرویس Goo.gl را در سال آینده برای همیشه متوقف کند

یکی از خدماتی که گوگل ارائه می‌دهد، سرویسی به نام Goo.gl است که کار کوتاه کردن آدرس‌های اینترنتی یا همان URL را انجام می‌دهد. در حقیقت با وارد کردن آدرس‌های اینترنتی طولانی در این سرویس، یک آدرس کوتاه شده با پیشوند Goo.gl به شما تحویل می‌شود.

این قابلیت باعث جمع و جور شدن آدرس‌های طولانی می‌شود که در هنگام ارسال پیام‌ها، ایمیل‌ها و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی بسیار کاربردی است؛ به خصوص برای کاربران ایرانی که با آدرس‌های اینترنتی به زبان و خط فارسی سر و کار دارند. اگر دقت کرده باشید، در صورت کپی کردن آدرس‌های دوزبانه انگلیسی و فارسی، یک آدرس چند خطی طولانی از کاراکتر‌های تایپی مشاهده خواهید کرد که علاوه بر طولانی بودن، بسیار نافرم و بدشکل است. با استفاده از این سرویس رایگان گوگل می‌توانید چنین آدرس‌های طولانی را به یک آدرس کوتاه چند حرفی تبدیل کنید.

متاسفانه آن‌طور که در خبرها اعلام شده، گوگل قصد بازنشسته کردن این سرویس محبوب و کارآ‌مد را دارد. گوگل در خصوص این تصمیم این‌طور توضیح داد: “یافته‌های ما حاکی از آن است که کاربران امروزه برای دریافت و انتشار محتوای مورد نیاز خود با روش‌های متفاوتی نسبت به گذشته عمل می‌کنند. در نتیجه، بیش از این نیازی به وجود این سرویس کوتاه کننده آدرس‌های اینترنتی حس نمی‌شود.”

شرکت گوگل اعلام کرده: “ما طی چند ماه آینده بیشتر تمرکز خود را بر کاهش پشتیبانی از سرویس Goo.gl و جایگزینی آن با قابلیت لینک‌های پویای فایربیس (Firebase Dynamic Links) یا FDL خواهیم گذاشت. FDL‌ها، آدرس‌های اینترنتی هوشمندی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا هر کاربری را به پلتفرم‌های وب، اندروید و iOS هدایت کنید. این یک محصول پیشرو محسوب می‌شود و ما از ارائه و ارتقا این قابلیت بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ایم.”

البته خبر خوب برای افرادی که هنوز از این سرویس گوگل استفاده می‌کنند این است که شرکت گوگل ادعا کرده تمامی کاربرانی که با این آدرس‌های کوتاه شده سر و‌ کار دارند، حتی بعد از بسته شدن سرویس Goo.gl نیز هم‌چنان می‌توانند با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند. با این حال، کاربران از این پس نمی‌توانند به بقیه ویژگی‌های این سرویس و صفحه‌ کاربری آن برای انجام فعالیت‌های جدید دسترسی داشته باشند. طبق برنامه زمان‌بندی ارائه شده، فعلا کاربران می‌توانند از این سرویس استفاده کنند اما در روز 30 مارس 2019 پرونده فعالیت این سرویس برای همیشه بسته خواهد شد.

6 در مورد “گوگل تصمیم دارد سرویس Goo.gl را در سال آینده برای همیشه متوقف کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH