گلایه سازمان غذا و داروی آمریکا از فیس‌بوک و توئیتر به خاطر فروش غیرقانونی مواد مخدر

با توجه به آزادی عمل کاربران در انتشار پست‌های دلخواه خود در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر، اصلا جای تعجب نخواهد داشت که برخی افراد از این فضا به عنوان فرصتی برای فروش اجناس گوناگون استفاده کنند. این کار موجب آن شده تا بعضی مواقع در برخی صفحات با فروش غیر قانونی اسلحه، دارو و مواد مخدر روبرو شویم.

در حالی که مقامات فیس‌بوک و توئیتر امکانات خود را برای پیشگیری از ایجاد و حذف این صفحات به‌کار گرفته‌اند اما ظاهرا اقدامات آن‌ها کافی نبوده است. حداقل این که از نظر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این تلاش‌ها کافی نبوده و به همین خاطر از این شرکت‌ها خواسته شده است تا تلاش خود را جهت جلوگیری از فروش غیر قانونی مسکن و مواد مخدر افزایش دهند. FDA در این باره اعلام کرد:

اگرچه خرید و فروش مواد مخدر بدون نسخه پزشکی غیر قانونی است اما هم‌چنان مشاهده می‌کنیم که این عمل انجام می‌گیرد. در اکثر شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مانند توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، ردیت، گوگل، یاهو و بینگ به راحتی می‌توان به این اجناس دست پیدا کرد.

در تحقیقات این سازمان مشخص شده است که خریداران می‌توانند به راحتی از طریق کارت اعتباری یا ارز دیجیتال بهای ماده مخدر خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند. این مواد در هر نقطه‌ای از کشور آمریکا برای خریداران ارسال خواهد شد. در همین خصوص Scott Gottlieb از اعضای هیات سازمان غذا و داروی آمریکا در صحبت‌های خود بیان کرده است:

من از این بابت نگرانم که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و دیگر دست‌اندرکاران اکوسیستم اینترنت به قدر کافی عزم خود را برای خشکاندن ریشه توزیع غیر قانونی مواد مخدر جزم نکرده باشند. فکر می‌کنم ما می‌توانیم با همکاری آن‌ها کاری کنیم تا آسیب‌های این خطر اجتماعی کاهش یابد.

2 در مورد “گلایه سازمان غذا و داروی آمریکا از فیس‌بوک و توئیتر به خاطر فروش غیرقانونی مواد مخدر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH