گوگل با راه‌اندازی Semantic Experiences، سرویس جدیدی برای صحبت با هوش مصنوعی را افتتاح کرد

گوگل اقدام به راه اندازی یک وبسایت جالب به نام Semantic Experiences نمود. در این سایت این امکان برای عموم مردم فراهم شده است تا بتوانند با زبان مادری معمول خود با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند.

سایت Semantic Experiences اکنون به کاربران خود در دو حوزه تعاملی، خدمات ارایه می‌دهد. یکی از آنها Talk to Books و دیگری Semantris نامیده شده است. گزینه دوم یک بازی سرگرم کننده و مورد اول بسیار جالب ‌توجه است و به عنوان یک ابزار مفید می‌تواند به افراد کمک نماید تا کتاب‌ها را پیدا کنند.

گوگل مدت‌ها است در حال توسعه و ارتقای فناوری‌های مرتبط با زبان طبیعی است که این امکان را به ماشین‌ها می‌دهد تا بتوانند عبارات و جملاتی که مردم در زندگی روزمره خود با آن تکلم و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند را درک نمایند. پروژه Semantic Experiences نیز یکی دیگر از این شیوه‌ها برای درک تجربه این فناوری است. در حقیقت نمایش درک و استنباط نمونه‌هایی از شیوه‌های فناوری‌های یادگیری ماشین‌ها می‌تواند برای کاربرد‌های بیشتر و توسعه برنامه‌های قدرتمند‌تر مفید باشد.

در ابتدا برای معرفی بیشتر Semantris، باید بدانید که در این قسمت شما وارد یک بازی تعاملی خواهید شد که طی آن باید کلمات پیشنهاد شده را در کنار یکدیگر قرار داده و با ایجاد ارتباط بین کلمات، جملاتی را در صفحه تایپ نمایید. سپس بر اساس ارتباط بین کلمات و نحوه چینش آنها امتیاز دریافت خواهید کرد. شما در این بازی دو گزینه برای انتخاب دارید که آیا به صورتی بلوکی (Blocks) بازی کنید و یا با لیستی از لغات (Arcade) بازی را شروع کنید. تفاوت اصلی بین این دو سبک بازی وجود محدودیت زمانی در حالت لیست لغات است در حالی که بلوک‌ها دارای محدودیت زمانی نیست.

در کنار Semantris شما می‌توانید نسخه آزمایشی  Talk to Books را امتحان نمایید. در این قسمت کاربران می‌توانند تا به زبان معمول خود عبارتی دلخواه را در باکس تایپ، وارد کنند و سیستم در میان کتاب‌ها براساس آن عبارت شروع به جستجو خواهد کرد و لیستی از کتاب‌هایی که دربردارنده عبارت و کلمات مشابه هستند را به کاربر نشان خواهد داد و لینک نسخه الکترونیکی قابل مشاهده کتاب را در اختیار کاربر خواهد گذاشت تا در صورت تمایل به اصل متن کتاب رجوع نماید.

گوگل در این مورد اعلام کرده است که نسخه‌ آزمایشی با استفاده از حدود یک میلیارد جمله مکالمه‌ مانند مرتبط با هم (پرسش و پاسخی)، مورد آموزش قرار گرفته است. در این نسخه آزمایشی بیش از 100000 ابزار قابل جستجو هستند. کاربران می‌توانند جملات و سوالات خود را وارد کنند و گوگل در توضیح اهمیت و فایده این پروژه نیز ابراز داشت که این برنامه بسیار منحصر به فرد است و می‌تواند به افراد در پیدا کردن کتاب‌هایی که در جستجوی عادی از طریق کلمات کلیدی یافت نمی‌شوند، کمک بزرگی نماید. به علاوه در این سایت بخشی نیز برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده که می‌توانند به تجربه و آزمایش درک الگو‌های زبان بپردازند.

3 در مورد “گوگل با راه‌اندازی Semantic Experiences، سرویس جدیدی برای صحبت با هوش مصنوعی را افتتاح کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH