آی‌پدهای جدید را بیشتر بشناسید!

ipad air

شرکت اپل مدل 9.7 اینچی آیپد ایر و همچنین مدل جدید آیپد مینی را با قمیت 399 دلار معرفی نمود تا به صورت رسمی این تبلت محبوب به نسل پنجم خود وارد شود.

در طول ماه‌های گذشته اطلاعاتی از شرکت اپل به بیرون درز کرده بود که نشان از ساخت نسل جدید آیپد می‌داد ولی تیم کوک مدیر ارشد اجرایی این شرکت تاکید فراوانی داشت که اطلاعات صحیح شرکت محرمانه باقی مانده است ولی اخبار منتشر شده و معارفه مدل جدید آیپد بیش از پیش بر صحت اطلاعات لیک شده مهر تایید زد، هر چند که در طول سال گذشته تقریبا تمامی محصولا رده تبت و تلفن همراه این شرکت پیش از اعلام رسمی توسط اپل به رسانه‌ها درز کره بود.

با این حساب نمی‌توان انتظار داشت که شما خوانندگان عزیز نیز چندان در انتظار عرضه مدل چدید آیپد نبوده و غافلگیر شده باشید ولی باز هم این معرفی محصول جدید در نوع خود سورپرایزهایی را به همراه داشت که مهم‌ترین ان تغییر نام آیپد جدید به آیپد ایر بود و این موضوع و برداشتن شماره از مقابل نام سری این تبلت می‌تواند نشان از برنامه ریزی شرکت اپل برای عرضه بلند مدت تبلت‌های خود داشته باشد. تبلت جدید با 7.5 میلیمتر ضخامت توانسته است 20 درصد نازک‌تر از مدل قبلی خود باشد که و همچنین وزن این دستگاه نیز نسبت به مدل‌های پیشگام خود کاهش داشته است و به زیر 454 گرم رسیده تا شاهد سبک‌ترین تبلت تاریخ باشیم و همچنین حاشیه تصویر نیز 43 درصد کمتر از قبل شده است تا اهمیت اصلی برای اطلاعات نمایش یافته بر روی صفحه بوده و کمترین اجزای اضافی را در کنار آن مشاهده نماییم.

درست مانند آیفون 5S پردازنده آیپد ایر نیز یک مدل A7 خواهد بود و یک پرازنده موازی m7 نیز به این پردازنده و بهبود عملکرد آن کمک خواهد نمود، از دیگر امکانات آیپد ایر می‌توان به دوربین 5 مگا پیکسلی به عنوان دوربین اصلی، دورین مکالمات تصویری با کیفیت تصویر HD و میکروفون‌های دوقلو اشاره نمود همچنین باطری این دستگاه نیز همچنان زمان 10 ساعت به کارکرد خود ادامه خواهد داد. رنگ بندی اعلام شده برای آیپد ایر شامل رنگهای ترکیبی سفید-نقره ای و مشکی-خاکستری خواهد بود آیپد مینی جدید نیز با رنگ بندی مشابه با آیپد ایر عرضه خواهد شد . ساختار حافظه اطلاعاتی این دستگاه درست از سیستم مدل‌های قبلی پیروی نموده و پیشرفتی را نخواهد داشت و می‌وان انتظار دیدن مدلهای 16 گیگابایتی را به عنوان مدل اولیه در بازار داشت،  دیگر موارد قابل ذکر این تبلت صفحه نمایش رتینا(Retina)، سیستم وای فای با سرعت دوبرابر نسل پیشین خود خواهند بود.

قیمت اعلام شده از طرف شرکت اپل برای مدل استاندارد 16 گیگابایتی آیپد ایر 399 دلار و برای مدل بیسیک آیپد مینی 16 گیگابایتی 529 دلار بوده است که نسبت به نسل پیشین خود افزایش قیمت را تجربه نموده است.

3 در مورد “آی‌پدهای جدید را بیشتر بشناسید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH