کوالکام با معرفی پردازنده جدید خود، غوغا به‌پا خواهد کرد!

کوالکام با معرفی پردازنده جدید خود، غوغا به‌پا خواهد کرد!

تراشه جدید مرموز کمپانی کوالکام به‌تازگی برروی نتایج بنچمارک AnTuTu ظاهر شده و قدرت بی‌نظیر تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند آینده را، آشکار می‌سازد.

تراشه جدید این کمپانی، با نام رمز  APQ8084 نیز شناخته می‌شود و دارای ظرفیتی بی نظیری برای ارتقاءی سرعت خود تا 2.5 گیگاهرتز، خواهد بود. سرعت نسل گذشته این تراشه نهایتا می‌توانست تا 2.3 گیگاهرتز، ارتقاء یابد. آن‌چه برای این تراشه ذکر شده، 4 هسته‌ای بودن آن است. احتمالا باید عنوان کرد، که پردازنده این تراشه از نوع کرایت 400 خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که در تراشه مرموز و جدید کوالکام ذکر شده، واحد پردازش‌گرافیکی آن است. احتمالا کوالکام از چیپ گرافیکی آدرنو 420 برروی این تراشه استفاده نماید. انتظار می‌رود که سرعت آدرنو 420 نسبت به نسخه‌های پیشین خود افزایش چشم گیری یافته باشد و به 500 مگاهرتز، برسد. پشتیبانی از  DirectX11 و استاندارد گرافیکی  WebGL2.0، عملکرد بسیار فوق العاده‌ای را برای آدرنو 440 به ارمغان خواهند آورد.

یکی دیگر از چند پیشرفتی که انتظار می‌رود در این تراشه شاهد باشیم، پشتیبانی از حافظه DDR3 با پهنای باند 64 بیتی است اگرچه اسنادی برخلاف این ادعا وجود دارند و ممکن است کوالکام تراشه‌‌های جدید خود را برروی یک معماری 32 بیتی به اجرا درآورد.

در اوایل سال جاری، برنامه کمپانی کوالکام برای سال آینده میلادی درز کرد و با نتایج انتشار یافته از تراشه جدید این کمپانی، تایید شد. انتظار می‎‍‌رود در نیمه اول سال 2014 میلادی، معرفی تراشه جدید کوالکام به وقوع بپیوندد. باید منتظر ماند و دید که نسل جدید تراشه‎‌‍‌های کوالکام، چه‌قدر از پردازنده‌های A7 اپل قدرتمندتر هستند؟! آیا سال 2014، زمانی است که جنگی بین پردازنده‌ها به وقوع خواهد پیوست؟!

1 در مورد “کوالکام با معرفی پردازنده جدید خود، غوغا به‌پا خواهد کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH