مترجم مایکروسافت دیگر نیازی به برقراری ارتباط با اینترنت ندارد

از زمان ارایه مترجم مایکروسافت مدت زمان کمی می‌گذرد. این نرم‌افزار از هوش مصنوعی برای ترجمه به 60 زبان زنده دنیا استفاده می‌کند. این برنامه حدود 5 میلیون بار تنها بر روی دستگاه‌های اندرویدی دانلود شده است که نشان از موفقیت آن دارد و برای افرادی که به مسافرت‌های زیادی می‌روند، بسیار کمک حال بوده است. این گونه از هوش مصنوعی درگذشته نه تنها نیازمند سخت‌افزاری قوی بود، بلکه برای افزایش قابلیت خود نیازمند اتصال به اینترنت هم بود.

حال با قدرتمندتر شدن سخت‌افزارهای موجود در گوشی‌های هوشمند، مایکروسافت ویژگی استفاده از این برنامه بدون اتصال به اینترنت را فراهم کرده است. کاربر باید پک زبان مد نظر خود را دریافت کرده و بر روی دستگاه ذخیره کند. این کار در راستای تمرکز مایکروسافت بر روی طرح محاسبه اج صورت می‌گیرد که در آن اطلاعات باید تا جای ممکن به کاربر نزدیک باشند. استفاده از هوش مصنوعی به صورت آفلاین در مترجم مایکروسافت دارای فرآیند بوده است؛ بدین صورت که این کار از سال گذشته و با انتشار بر روی گوشی‌هایی با پردازنده‌های قوی آغاز شد. حال شرکت با بهبود عملکرد، حجم پک‌های دریافتی را کاهش داده و امکان استفاده از آن بر روی تمامی اسمارت‌فون‌ها را فراهم کرده است.

مایکروسافت ادعای 23 درصد بهبود عملکرد در کیفیت ترجمه و 50 درصد کاهش حجم پک‌های زبانی را در فناوری جدید خود داشته است. این بهبودها برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیز اعمال شده است. در حال حاضر بسته‌های‌ افلاین مترجم مایکروسافت شامل زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و تایلندی می‌شود. این نرم‌افزار برای سیستم عامل‌های اندروید، iOS و امازون فایر موجود است. در صورتی که زیاد به مسافرت‌های خارج از کشور می‌روید، می‌توانید از امکانات ارایه شده در این نرم‌افزار بهره‌مند شوید.

4 در مورد “مترجم مایکروسافت دیگر نیازی به برقراری ارتباط با اینترنت ندارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH