چگونه دریافت تماس‌های تبلیغاتی آزاردهنده را متوقف کنیم؟

هنگامی که به صورت آنلاین خرید می‌کنید یا حتی زمانی که می‌خواهید گارانتی یک دستگاه را فعال کنید مجبور به ساختن یک حساب کاربری می‌شوید؛ این کار به معنای وارد کردن آدرس ای‌میل و سپس فشردن لینک “verify” است. برخی از سرویس‌ها نظیر Lyft و اپلیکیشن Square’s Cash هویت شما را از طریق ارسال پیام متنی تایید می‌کنند.

اما همانطور که صندوق ورودی پیام‌های شما به میزان بیش از ۵۰ درصد پر از پیام‌های تبلیغاتی و بازاریابی افرادی است که در قالب خدمات مشتریان و پشتیبانی کالا مخفی می‌شوند، انتشار شماره تلفن شما در اینترنت هم به افراد سودجو فرصتی برای پیدا کردن و به دست آوردن اطلاعات مهم شما و برقراری تماس‌های تبلیغاتی خواهد داد.

برخی از این افراد سودجو از تکنیکی به‌نام neighbor spoofing استفاده می‌کنند؛ به این ترتیب که تماس‌های تبلیغاتی را با کد منطقه خودتان دریافت می‌کنید تا شاید تماس ورودی را با شماره مدرسه فرزندتان یا مکانیک خودتان اشتباه بگیرید! این تکنیک بسیار پر طرفدار و پر استفاده است. تعدادی از مراکز تماس با فروش اطلاعات مردم روزانه صدها هزار دلار درآمد کسب می‌کنند؛ ادامه مطلب را بخوانید تا راه مقابله با این کار را یاد بگیرید.

محتاط باشید!

دفعه بعد که صندوقدار شماره تلفن شما را می‌خواهد از دادن آن خودداری کنید! معمولا فروشندگان می‌گویند که برای تکمیل فرایند فعال‌سازی گارانتی با رویه بازگرداندن کالا و همچنین تحویل جایزه در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، به شماره تلفن شما نیاز دارند؛ اما بهتر است بدانید که همه این کارها بدون دادن اطلاعات شخصی هم امکان‌پذیر است. وقتی که برای یک سرویس آنلاین ثبت‌نام می‌کنید تا جای ممکن به روشی این کار را انجام دهید که نیاز به دادن اطلاعات شخصی نباشد؛ فقط در صورتی که ثبت شماره تلفن ضروری باشد، آن را وارد کنید.

شماره‌های خودتان را مخفی کنید

یک خشکشویی جدید از من آدرس و شماره‌ تلفن خواست تا در صورت گم شدن رسید بتوانم با ارایه اطلاعات، لباسم را دریافت کنم؛ البته من شماره را دادم اما دو رقم آخر را عوض کردم. (با پوزش از صاحب شماره!). حالا من می‌توانم شماره غیر واقعی را بخوانم و لباسم را تحویل بگیرم؛ هیچ مشکلی نیست!

یک راه‌ بهتر: در Google Voice ثبت‌نام کنید؛ این سرویس یک شماره در اختیارتان قرار می‌دهد که مانند یک خط تلفن ثانویه کار می‌کند. (برای این کار نیاز به یک اکانت گوگل دارید). Google Voice یک بلاک کننده داخلی برای تماس‌های مزاحم دارد و می‌توانید تماس‌ها را روی تلفن همراه خود فوروارد کنید. هر وقت هم که دیگر به شماره این سرویس نیاز نداشته باشید به آسانی می‌توانید آن را حذف نمایید.

حریم خصوصی خود را حفظ کنید

گوشی‌های اندروید و اپل این امکان را دارند که شماره‌های بخصوصی را مسدود کنند و به آسانی می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما در صورتی که فردی از شماره جعلی استفاده نماید یا شماره تلفن خود را مخفی‌ کند، این ترفند موثر نخواهد بود. (در ایالات متحده می‌توان با شماره‌گیری 67* شماره تماس‌گیرنده را مخفی کرد.)

ناامید کننده است! ارایه‌دهندگان سرویس‌های تماس تلفنی با توجه به اجازه FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) در راستای حفظ حریم خصوصی تماس‌گیرندگان، اجازه این کار را می‌دهند.

راه حل: حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) را فعال کنید و فقط به مخاطبین یا گروهی از مخاطبین اجازه بدهید که با شما تماس بگیرند؛ بقیه تماس‌ها از دست می‌روند. این کار برای پیام‌های متنی هم موثر است.

3 در مورد “چگونه دریافت تماس‌های تبلیغاتی آزاردهنده را متوقف کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH