7 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده کنیم!

اپلیکیشن پیام رسان ایتا که این روزها با استقبال مردم به دانلود میلیونی رسیده است و یک رشد بی سابقه را در بین پیام رسان‌های داخلی تجربه نموده، وارد یک فاز جدید از عملکرد سرورهایش گشته که در آن حضور چند ده هزار کاربر به صورت همزمان آزمایش شده و واکنش سرورهای این اپلیکیشن مورد بررسی قرار می‌گیرد. تابحال با وجود کم و کاستی‌هایی که در وضعیت پایداری سرورهای این پیام رسان دیده شده است، عملکرد آن در برابر تعداد بالای کاربران بهتر از بعضی دیگر از پیام رسان‌های پرکاربر داخلی بوده است.

پیام رسان ایتا

در این مقاله قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که پیام رسان ایتا را به یک پیام رسان خوب برای استفاده تبدیل کرده و ما را برای پیشنهاد این اپلیکیشن پیام رسان قانع می‌نماید. البته این مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود طبیعتا همه مزیت‌های ایتا نبوده و صرفا به موارد اصلی و قابل توجه این پیام رسان اشاره می‌کنیم و قبلا در مورد بررسی کامل این پیام رسان در مطلب: بررسی اپلیکیشن ایتا؛ پیام رسانی از جنس تلگرام! و همچنین در مورد ضعف‌های این پیام رسان در مطلب: 6 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم! مطالبی را خدمت کاربران عزیز عرض کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

اپلیکیشن پیام رسان ایتا

در این مطلب و برای حفظ بی طرفی رسانه‌ای خود همانند سایر اپلیکیشن‌های اندرویدی پرمخاطب به بررسی مزیت‌ها و دلایل استفاده از پیام رسان ایتا می‌پردازیم:

1- رابط کاربری آشنا و شبیه به پیام رسان محبوب ایرانی‌ها!

از جمله ویژگی‌هایی که معمولا مسئولین این اپلیکیشن و همچنین مدیران دولتی شدیدا در تبلیغات و پیشنهادهای خود در مورد ایتا به آن اشاره می‌کنند، شباهت بی حد و حصری است که ایتا به پیام رسان محبوب ایرانی‌ها یعنی تلگرام داشته و عملا کار را برای اکثر تلگرامی‌ها راحت کرده است. شباهت این پیام رسان به تلگرام به قدری است که حتی در بررسی‌هایی که انجام دادیم گویا به طور کلی سورس آن از تلگرام برداشته شده و علیرغم اینکه این موضوع در آینده می‌تواند برای ایتا مشکل ساز شود، ولی “در حال حاضر” یک نقطه قوت بسیار بزرگ محسوب می‌شود که پیام رسان سروش، بله و… از آن بی بهره هستند.

2- در پیام رسان ایتا فضای نامحدود ابری دارید

دومین دلیل برای استفاده از اپلیکیشن ایتا فضای نامحدود ابری است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این فضا که بر روی سرورهای داخلی میزبانی می‌شود به کاربران امکان می‌دهد که همانند یک هارد سخت افزاری یا وسیله ذخیره کننده مانند فلش، از فضای شخصی به عنوان ذخیره کننده استفاده کرده و ویدیوها، تصاویر و هر فایلی را به راحتی و با سرعت بالایی در آن آپلود کرده و نگهداری نمایند.

این قابلیت در اغلب پیام رسان‌های خارجی داشته ولی در بین پیام رسان‌های داخلی بعضا دیده شده است که این امکان وجود ندارد و در مواردی که این امکان در آن‌ها تدارک دیده شده است محدودیت‌های حجمی اعمال شده است که این محدودیت‌ها از جذابیت فضای پیام رسان‌ها می‌کاهد.

بدیهی است که به دلیل داخلی بودن سرورهای ایتا دسترسی به فایل‌های آپلود شده در فضای ابری نامحدود شخصی کاربران با سرعت بالایی انجام پذیر بوده و از پلت‌فرم‌های مختلف مانند نسخه وب، نسخه ویندوز و… قابل دسترسی است.

3- ربات‌های هوشمند همانند تلگرام

دیگر قابلیت مهم برای ایتا استفاده از ربات‌های هوشمندی است که در تلگرام به یکی از پرکاربردترین ابزارهای روزمره کاربران تبدیل شده است. این قابلیت که در بعضی از پیام رسان‌های داخلی وجود ندارد، در ایتا حضور داشته و به راحتی برنامه نویسان می‌توانند نیازهای سازمانی و شرکتی خود را از طریق ایجاد ربات‌های هوشمند در پیام رسان ایتا مرتفع نمایند.

4- کانال‌های درختی با موضوعات متنوع بسازید

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیام رسان ایتا امکان ایجاد کانال‌هایی است که به صورت زیرمجموعه‌ای کار می‌کنند و به ادمین کانال‌ها امکان می‌دهند که بتوانند برای موضوعات مختلف، کانال‌های جداگانه ایجاد کرده و همچنین کاربران برای دسترسی به محتوای مدنظر خود در موضوعات گوناگون صرفا به کانال زیرمجموعه مراجعه کرده و مجبور نباشند که برای مشاهده مثلا اخبار اقتصادی به همه اخبار ورزشی و سیاسی و اجتماعی کانال نیز بپردازند.

این امکان البته هنوز در مرحله آزمایش بوده و بسیاری از کاربران از وجود آن بی اطلاع هستند و دسترسی به آن ندارند ولی در صورتی که مسئولین ایتا بتوانند قابلیت ایجاد کانال‌های درختی را در پیام رسان‌شان فعال کنند، می‌توانند برگ برنده بزرگی را در مقابل تلگرام و سایر پیام رسان‌های داخلی و خارجی رو کنند که موفقیت این پیان رسان را بیش از پیش تضمین می‌نماید.

5- هزینه اینترنت اپلیکیشن پیام رسان ایتا با 50 درصد تخفیف!

از دیگر دلایلی که توصیه می‌کنیم از اپلیکیشن ایتا به عنوان پیام رسان خود استفاده کنید، اینترنت ارزانی است که در این پیام رسان به کاربران داده می‌شود. طبق توضیحاتی که مسئولین پیام رسان ایتا در سایت رسمی این اپلیکیشن ارایه کرده‌اند، کاربران صرفا نصف هزینه اینترنتی را که در ایتا مصرف می‌کنند، می‌پردازند و این یعنی کاهش بسیار بالای هزینه دانلود و آپلودهای انجام شده در این پیام رسان که با توجه مصرف 70 درصد پهنای باند کشور در تلگرام، هزینه بسیار زیادی را در جیب کاربران پس انداز می‌کند!

6- ایتا دارای نسخه‌های مختلف وب و ویندوز است

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که به عنوان مزیت برای پیام رسان ایتا قابل ذکر است، دسترسی به نسخه‌های وب و ویندوز این پیام رسان است که در تلگرام به عنوان اصلی‌ترین ابزارهای دسترسی به محیط این پیام رسان خارجی محسوب می‌شود. تجربه کاربری ما در آی‌تی‌رسان نشان می‌دهد که وضعیت دسترسی به نسخه وب و ویندوز این پیام رسان ایرانی بسیار بهتر از سایر پیام رسان‌های داخلی است که البته بسیاری از پیام رسان‌های محبوب داخلی به کلی یکی از نسخه‌های وب یا ویندوز را ندارند و عملا از دور مقایسه با ایتا نیز خارج می‌شوند.

ولی مقایسه عملکرد نسخه ویندوز سروش و نسخه ویندوز ایتا نشان می‌دهد که کپی کردن تمامی عملکردهای تلگرام جواب داده و وضعیت بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طرف دیگری نسخه وب پیام رسان ایتا نسبت به نسخه وب پیام رسان بله نیز اگر بالاتر نباشد، قطعا کمبودی نداشته و عملکرد بسیار خوبی را نشان می‌دهد که همگی نشان از برتری ایتا در مولتی پلت‌فرم کردن پیام رسانش دارند.

7- انتقال تمامی اطلاعات و کاربران کانال‌های تلگرامی به ایتا

از دیگر قابلیت‌هایی که مسئولین دولتی و همچنین مسئولین ایتا نسبت به آن قول‌هایی داده‌اند و به زودی عملی خواهد شد، انتقال تمامی کاربران کانال‌های تلگرامی به این پیام رسان داخلی است که هیچ یک از پیام رسان‌های دیگر امکان این کار را نداشته و ایتا با استفاده از این قابلیت که به زودی اجرایی می‌کند، به تنها پیام رسانی تبدیل می‌شود که توانسته به طور کامل محیط تلگرام را برای کاربران ایرانی بازسازی نماید.

همچنین با استفاده از رباتی که در پیام رسان ایتا تعبیه خواهد شد، کاربران نیز می‌توانند تمامی اطلاعات موجود در کاربری شخصی خودشان در تلگرام را به ایتا منتقل نمایند که به طور کلی وابستگی کاربران به پیام رسان تلگرام قطع شود.

اپلیکیشن پیام رسان ایتا

نظر شما چیست؟ ایتا می‌تواند گزینه خوبی برای جایگزینی تلگرام باشد؟

13 در مورد “7 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده کنیم!”

  1. سیدمناف هاشمی

    با سلام به تمامی دوستان:
    یکی از عوامل استفاده از پیام رسانه ای داخلی ردوبدل اطلاع به صورت محلی است
    واردشدن برنامه نویسان داخلی برای ما باعث افتخار است البته جهت رفع نواقص باید برنامه نویسان باید کم کاستیهای خود را جبران کنند
    اگر پیامرسانهای خارجی چند ساله خوب کار میکنند وما عقب ماندیم این بدلیل اینه که بسیاری از مردم فقط دنبال رفع احتیاجات دراین پیام رسانها هستند
    هر کشوری که بخواهد در بحث نرم افزاری
    جهش کند مردم هم میبایست از آن استقبال کنند
    متاسفانه بسیاری از مردم چون بحثهای آزاده زیادی رو دنبال میکنند دوست ندارند برایشان عواقبی ایجاد بشه
    چندسال پیش ایالت آمریکا قطع اینترنت رادر دستور کار خود داشت این موضوع به این دلیل بود که این دولت میدانست که با قطع اینترنت ایران تمامی کارهای ایران فلج خواهد شد ولی باقدری تامل و برسی به این نتیجه رسید که برای تضعیف ایران برعکس میبایست تمامی کاستیهای اینترنت ایران رفع واوپراتورها زیرساختهای خود را برای پشتیبانی از شبکه های اجتماعی و پیامرسانهای ساخته شده توسط خودشان ارتقا بدهند و افراد زیادی متخصص پشتیبانی شده توسط خودشان خبر سازی کنند و فکر جوانهایمان رابه طرف خودشان سوق بدهند کمبودهای مملکتمان رو بزرگ جلوه بدهندوخودشان رادر افکار عمومی بزرگ جلوه بدهند

    1
    8
  2. کسانى که دوست دارن زیر ذره بین باشن ایتا نصب میکنن، این اپلیکیشن به تمامى اطلاعات کاربر دسترسى داره و امنیت کاربرها به هیچ عنوان تظمین شدنى نیست،به دلیل عدم دسترسى که اطلاعات امنیتى کاربران در تلگرام و به چالش کشیده شدن فیلترینگ تلگرام مسئولین به فکر استفاده از اپلیکیشنى افتادن تا راحت به اطلاعات کاربران دسترسى داشته باشن،

    12
    3
  3. امروز که تلگرام دچار اختلال شد، ایتا هم به مشکل برخورد!!
    به نظر میرسه حرف و حدیثهایی که بطور مستند میگفتن ایتا همون نسخه غیررسمی تلگرام هس، صحت داشته باشه!!

  4. مفت نمی ارزه
    رفته تمام کانال ها رو رزرو کرده بعدا یه ربات گذاشته برای پشتیبان من هر چی میگم میکشل دارم میگه:

    متاسفانه روند کار اینطور می باشد
    میگم سلام
    میگه :
    متاسفانه روند کار اینطور می باشد

    5
    2
  5. به نظر من بهترین پیام رسان داخلی همین ایتاست فقط باید سروراش رو تا حد امکان توسعه بدن و تند تند آپدیت بشه و قابلیت های تلگرامو بهش اضافه کنن

    1
    8
  6. سلام.چند روز قبل تو سایت فرمودید کع ایتا در واقع نسخه غیر رسمی تلگرامه و یک پیام‌رسان مستقل نیست. و برای اثبات این ادعا هم استناد به ایمیلی کردید که توسط تلگرام ارسال می شد.اگر این ادعای شما درسته پس دوست عزیز چه نیاز به استفاده از این برنامه هست…. ونکته دیگه اینکه اگر تلگرام فیلتر بشه خوب ایتا هم میره رو هوا…چون هر دو یکی هستن..البته طبق ادعای سایت شما

    2
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH