نگاهی نزدیک به اسمارت‌فون هواوی Y7 پرایم 2018؛ میان‌رده‌ای ارزشمند

در ماه مارس سال جاری کمپانی هواوی از اسمارت‌فون جدید سری Y خود با نام هواوی Y7 پرایم 2018 رونمایی کرد. این هندست اخیرا و در ماه آوریل روانه بازار شد. در ادامه به بررسی مشخصات جدیدترین هندست سری Y هواوی خواهیم پرداخت.

هواوی Y7 پرایم 2018 دستگاهی 5.99 اینچی با نمایشگر لمسی خازنی است که از رزولوشن 1440×720 پیکسل پشتیبانی می‌کند. مجموعه سخت‌افزاری این اسمارت‌فون شامل تراشه 8 هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3000 میلی‌‌آمپرساعتی غیرقابل تعویض است.

به‌علاوه Y7 پرایم 2018 از 2 سیم‌کارت به صورت هم‌زمان و شبکه 4G پشتیبانی می‌نماید. دوربین 2 گانه گوشی در قسمت پشتی آن قرار گرفته و مجهز به 2 سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارد. به‌علاوه اسکنر اثرانگشت نیز در بخش پشتی بدنه دستگاه قرار گرفته است.

صفحه نمایش

هواوی Y7 پرایم 2018 مجهز به نمایشگر 5.99 اینچی IPS از نوع لمسی خازنی با نسبت نمایشگر به بدنه حدودا 76.3 درصدی و نسبت ابعاد 18:9 است. این صفحه نمایش با رزولوشن 1440×720 پیکسلی خود، چگالی 269 پیکسل بر اینچ را ارایه می‌نماید. این میزان تراکم پیکسلی برای نمایش شفاف آیکون‌ها و متون چندان کافی به نظر نمی‌رسد.

Y7 پرایم 2018 از پردازنده گرافیکی آدرنو 505 استفاده می‌کند. این پردازنده اساسا کارایی گرافیکی دستگاه را ارتقا داده و برای علاقه‌مندان به بازی‌های سه‌بعدی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

طراحی

زمانی که در مورد طراحی پنل جلویی هواوی Y7 پرایم 2018 صحبت می‌کنیم، نگاه‌مان به بخش‌های اصلی آن است.

در سمت راست بدنه دستگاه دکمه‌های پاور و تنظیم میزان بلندی صدا قرار دارند و در سمت چپ گوشی نیز یک دکمه قابل مشاهده است. در بخش پایینی قاب، درگاه میکرو USB اسپیکرها قرار گرفته‌اند. خبر خوب اینکه Y7 پرایم 2018 دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

قاب پشتی گوشی طراحی ساده‌ و براقی دارد و از دوربین 2 گانه به همراه فلاش LED و حسگر اثرانگشت میزبانی می‌کند. نام و لوگوی شرکت هواوی نیز در بخش تحتانی قاب دستگاه حک شده است.

دوربین

دوربین پشتی Y7 پرایم 2018 مجهز به2 لنز با رزولوشن 13 و 2 مگاپیکسل است. این دوربین تصاویر را با سطح جزئیات مطلوب ثبت نموده و بهترین نتایج را در حالت wide aperture ارایه خواهد داد. همچنین امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و سرعت 30 فریم برثانیه وجود دارد. به‌علاوه یک فلاش LED نیز برای گوشی در نظر گرفته شده است.

استفاده از رابط‌کاربری دوربین بسیار ساده است. با لمس نمایشگر به سمت چپ امکان دسترسی به تنظیمات عمومی دوربین فراهم می‌شود و کشیدن انگشتان به سمت راست، شما را به بخش تنظیمات پایه که شامل حالات مختلف زیبایی، عکس‌برداری در شب، اسکن اسناد و تنظیمات دستی است، هدایت خواهد کرد. با وجود ویژگی‌هایی نظیر تشخیص چهره، قابلیت فوکوس با اشاره بر روی سوژه، ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها، عکاسی پانوراما و HDR می‌توان تصاویر جذابی را ثبت کرد.

عملکرد دوربین به دلیل فوکوس سریع و ثبت تصاویر جذاب و چشم‌نواز بسیار درخشان است. برای یک گوشی میان‌رده، تصاویر از جزئیات بسیار مناسبی برخوردار هستند. تعادل بسیار خوبی میان دقت رنگ‌ها، عمق میدان، وضوح و روشنایی تصاویر مشاهده می‌شود. لذا Y7 پرایم 2018 مجهز به بهترین دوربین در طیف دستگاه‌های میان‌رده است.

دوربین جلویی این اسمارت‌فون از لنزی 8 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. این دوربین فاقد فلاش LED است و می‌تواند ویدیوها را با کیفیت بالا ضبط نماید. دوربین سلفی Y7 پرایم 2018 با تنظیم خودکار روشنایی تصاویر و رفع نویز آن‌ها نسبت به دستگاه‌های قبلی هواوی عملکرد بسیار مناسب‌تری از خود نشان می‌دهد. به‌علاوه استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین جلویی همچنان بهترین انتخاب به شمار می‌آید. کیفیت تصاویر سلفی به ثبت رسیده توسط این دوربین بسیار رضایت‌بخش است.

حافظه

هواوی Y7 پرایم 2018 با توجه به قرارگیری در کلاس اسمارت‌فون‌های میان‌رده از مناسب‌ترین میزان حافظه برخوردار است. این گوشی مجهز به 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. در صورتی که جزو طرفداران پر و پا قرص بازی‌ها و اپلیکیشن‌های متعدد نیستید، حافظه 32 گیگابایتی دستگاه پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. اگرچه با قرار دادن کارت حافظه در درگاه اختصاصی تعبیه شده نیز می‌توان ظرفیت دستگاه را تا حداکثر 256 گیگابایت ارتقا داد. همچنین رم 3 گیگابایتی، گزینه بسیار خوبی برای اسمارت‌فون‌های میان‌رده محسوب شده و اجرای سریع و بی‌وقفه اپلیکیشن‌های مختلف را تضمین می‌نماید.

شبکه و درگاه‌های ارتباطی

هواوی Y7 پرایم 2018 قابلیت دسترسی به شبکه‌های 4G ،3G و 2G را دارد. این اسمارت‌فون از اتصال 4G LTE و شبکه 3G کلاس HSPA پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه این هندست مجهز به سایر درگاه‌های ارتباطی شامل وای‌فای 802.11b/g/n، بلوتوث 4.2 و رادیو Fm است.

باتری

Y7 پرایم 2018 از یک باتری لیتیوم-یونی غیرقابل تعویض با ظرفیت 3000 میلی‌آمپرساعت بهره می‌گیرد. نمایشگر 5.99 اینچی این گوشی با اندازه بزرگ خود، انرژی بیش‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها مصرف می‌کند. استفاده مداوم از شبکه‌های 4G و 3G و بازی‌های سه‌بعدی نیز می‌تواند تخلیه بسیار سریع باتری را به دنبال داشته باشد؛ در غیر این صورت عملکرد کلی باتری دستگاه، مطلوب ارزیابی می‌شود.

پردازنده

قدرت پردازشی هواوی Y7 پرایم از طریق یک تراشه 8 هسته‌ای 64 بیتی با معماری کورتکس A53 تامین می‌شود. تراشه کارآمد اسنپ‌دراگون 430 با شناسه MSM8937 توسط شرکت کوالکام ساخته شده و در مقایسه با کلیه پردازنده‌های 4 هسته‌ای، کارایی مناسب‌تری از خود نشان می‌دهد.

این چیپست مجهز به مودمی است که اساسا با سیگنال‌های آنالوگ نظیر سیگنال‌های موبایل کار می‌کند. لذا Y7 پرایم 2018 در مقایسه با سایر گوشی‌های تلفن همراه از پوشش شبکه‌ای بهتری برخوردار است. همچنین در زمان شارژ شدن دستگاه یا استفاده از دوربین، بدنه گوشی به هیچ عنوان گرم نخواهد شد.

رابط‌کاربری

اندروید 8.0 اوریو همراه با رابط‌کاربری EMUI 8.0 به‌عنوان سیستم‌عامل هواوی Y7 پرایم 2018 در نظر گرفته شده است. تصاویر متنوع پس‌زمینه لاک‌اسکرین پس از چند ثانیه به صورت خودکار تعویض می‌شوند. در بخش فوقانی صفحه اصلی گوشی، ویجت زمان و تاریخ قرار دارد و پایین‌تر از آن نیز نوار جستجوی گوگل مشاهده می‌شود. به‌علاوه امکان تغییر رنگ‌بندی و قالب رابط‌کاربری از طریق اپلیکیشن تم نیز فراهم شده است.

جمع‌بندی

هواوی Y7 پرایم 2018، جدیدترین هندست هواوی با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به شمار می‌آید. این گوشی مجهز به دوربین پشتی 2 گانه شامل 2 حسگر 13 و 2 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی غیرقابل تعویض است. طراحی بسیار شیک و چشم‌نواز، وزن فوق‌العاده سبک و سادگی حمل، Y7 پرایم 2018 را به میان‌رده‌ای محبوب بدل نموده است. این هندست انتخابی ایده‌آل برای کاربرانی است که مایل به خریداری دستگاهی سبک با کلیه ویژگی‌های کاربردی هستند.

2 در مورد “نگاهی نزدیک به اسمارت‌فون هواوی Y7 پرایم 2018؛ میان‌رده‌ای ارزشمند”

  1. یه نسخه از y7 prime 2017 که فقط دوربین و صفحه نمایشش بهتر شده ،ولی در ازای چی؟برداشتن باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ،پردازنده ی ضعیف تر ( نسبت به y7 prime 2017 ) خداییش خنده داره ،به جای اینکه بیاد نسل قبلی بهتر کنه زده بدترش کرده ( البته از نظر بنده ) ، هرچند که هواوی فقط نگاه جیبش می‌کنه ،که مردم برن هر سال گوشیاشونو عوض کنن ????

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH