اپلیکیشن پولیک

8 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن پولیک استفاده نکنیم!

اپلیکیشن پولیک که به تازگی به یکی از اپ‌های بسیار پرطرفدار در بین کاربران ایرانی تبدیل شده است، در حال حاضر با ابهامات فراوانی روبرو بوده ولیکن با وجود همه سوالات و اشکالاتی که دارد، توانسته چند هزار کاربر را به سمت خود جذب و طبق آمارهایی که در دست است، در حال حاضر بیش از 50 هزار کاربر فعال داشته باشد.

با فرض اینکه هر کدام مبلغ ورودی پولیک را پرداخت کرده باشند، در حال حاضر چیزی نزدیک به 2 میلیارد تومان نصیب طراحان این اپلیکیشن شده است!

رُند استارتاپ‌های مالی پولیتو

در این مقاله قصد داریم به معایب موجود در این اپلیکیشن بپردازیم و به مواردی اشاره کنیم که از جمله دلایل ما برای استفاده نکردن از اپلیکیشن کسب درآمد پولیک محسوب شده و به نظر می‌رسد همین دلایل در آینده می‌تواند از جمله دلایل حذف کامل این اپلیکیشن از گوشی‌های ایرانی‌ها نیز باشد.

قابل ذکر است که در مطلب دیگری به طور مفصل و جداگانه به نقاط قوت و ضعف پولیک پرداخته‌ایم و کار با این نرم افزار را بررسی کرده‌ایم.

اپلیکیشن پولیک

1- صاحبان اپلیکیشن پولیک ناشناخته هستند

اولین و بزرگترین مشکلی که در این اپلیکیشن دیده می‌شود، ناشناخته بودن صاحبان آن است که قطعا در آینده برای بسیاری از افراد مشکل ساز خواهد شد. طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، فرد یا شرکت رسمی و مشخصی پشتوانه این اپلیکیشن نبوده و تنها چیزی که از پولیک در دسترس ماست، نام‌هایی است که تقریبا سابقه‌ای در فضای مجازی کشورمان نداشته و عملا هیچ پشتوانه موثقی برای اعتماد به پولیک محسوب نمی‌شوند.

2- پولیک نماد اعتماد ندارد!

با وجود اینکه اپلیکیشن پولیک کلا با معاملات و مراودات مالی سروکار دارد، هیچ گونه نماد اعتمادی در سایت این برنامه دیده نمی‌شود و عملا استفاده از این برنامه را بسیار پرخطر می‌کند. تراکنش مالی میلیاردی این نرم افزار کسب درآمد قطعا دلیل بسیار بزرگی است که مسئولین آن به فکر اخذ نماد اعتماد باشند تا کاربران بیشتری بتوانند با تکیه بر نماد اعتماد از این اپلیکیشن استفاده کنند.

همچنین قطعا برایتان جالب است بدانید که حتی پولیک درگاه اختصاصی نداشته و از یک درگاه واسط استفاده می‌کند که این نشان دهنده عدم رسمیت پولیک در جایگاه‌های قانونی کشور است. به معنای دیگر عدم وجود نماد اعتماد در پولیک و همچنین عدم وجود درگاه اختصاصی و مستقیم از بانک‌های کشور صرفا این معنی را به ما منتقل می‌کند که پولیک وجاهت قانونی نداشته و هر لحظه‌ای که مسئولین این برنامه بخواهند، می‌توانند فعالیت اپلیکیشن را متوقف کرده و میلیاردها تومان پول را به نفع خود استفاده نمایند!

اپلیکیشن پولیک (poulik)

3- پولیک برای هیچ مارکتی قانونی نیست!

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود استفاده از پولیک توصیه نشود، این است که پولیک توسط هیچ مارکت قانونی اندروید و آی‌او‌اس تایید نشده است و این یعنی علاوه بر مشکل عدم قانونی بودن نرم افزار، خطرات بسیار زیادی برای کاربران در استفاده از این اپ وجود دارد.

به معنای دیگر شما وقتی نرم افزاری را از یک مارکت قانونی مانند گوگل پلی، اپ استور و… دریافت می‌کنید، حداقل بررسی‌های امنیتی روی آن‌ها انجام شده و روی باگ‌ها و مشکلات امنیتی کار شده است، ولی وقتی اپلیکیشن‌هایی مانند پولیک نتوانستند برنامه خود را از طریق مارکت‌ها ارایه نمایند، این نشان دهنده وجود مشکلات احتمالی است که سردسته این مشکلات، ایرادات بسیاری است که در اپ این برنامه وجود دارد.

4- اجناس گران‌قیمت که هیچ وقت فروش نخواهند رفت!

یکی از راه‌های کسب درآمد در اپلیکیشن پولیک فروش اجناسی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آن‌ها پس از واریز کردن وجه به حساب این برنامه، پورسانت خود را به صورت اعتبار در پولیک دریافت می‌نمایند که مسئولین اپلیکیشن مدعی هستند که این مبالغ را به حساب کاربران واریز می‌کنند.

اما مشکل اینجاست که اجناس پولیک به قدری گران هستند که عملا فروش آن‌ها به یک رویای بزرگ تبدیل شده است و تعداد کمی از کاربران می‌توانند فروش‌های خوبی از این محصولات داشته باشند. به طور مثال یکی از اجناس موجود در این اپلیکیشن با قیمتی در حدود 240 هزار تومان به فروش می‌رسد و پورسانت کاربر نیز 60 هزار تومان تعیین شده است، ولی این جنس در بازار معمولی نهایتا با هزینه 150 هزار تومانی قابل خرید بوده و با این وجود چرا و چگونه باید افراد این اجناس را با قیمت گران‌تر خریداری نمایند؟

5- کامل نبودن محصولات ارایه شده در پولیک

یکی دیگر از مشکلات موجود در اپلیکیشن پولیک علیرغم گران بودن محصولات، کامل نبودن آن‌هاست که با وجود ادعای تامین همه نیازهای کاربران در این اپلیکیشن، صرفا حدود 20 محصول عرضه شده است که اغلب از موارد غیرضروری و یا ناشناخته هستند و جذابیتی برای خرید ندارند. این اتفاق قطعا کار کاربران را برای فروش سخت‌تر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد مسئولین پولیک در صورتیکه بخواهند کاربران به درآمد بیشتری برسند، می‌بایست نسبت به اضافه کردن محصولات متنوع‌تر با قیمت متعادل و متناسب اقدام نمایند که با توجه به رویه این برنامه بعید است!

6- حق عضویت بالا و غیرمنطقی اپلیکیشن پولیک!

یکی دیگر از اشکالات بزرگ اپلیکیشن پولیک وجود حق عضویت بالایی است که در ابتدای کار از کاربران دریافت می‌شود. سوال بسیاری از کاربران در این زمینه به حق است که چرا اپلیکیشنی که در زمینه کسب درآمد فعالیت می‌کند و مدعی است که کاربران را به درآمدهای آنچنانی خواهد رساند، برای عضویت مبلغی را دریافت می‌کند؟

آیا مسئولین پولیک نمی‌توانستند این حق عضویت را از درآمدهای کاربران کم کرده و با این شرط بتوانند اعتماد بیش از پیش را به کاربرانشان بدهند که قطعا درآمدهای مذکور در پولیک حقیقی و رسیدن به آن قطعی است؟

رقم 40 هزار تومانی برای عضویت در این اپلیکیشن نیز در نوع خود جالب است چرا که این عدد با توجه به اپلیکیشن‌های دیگر پولی حاضر در مارکت‌های ایرانی بی نظیر بوده و تعداد بسیار اندکی از اپلیکیشن‌های صرفا “خدماتی” این مبالغ را برای عضویت کاربران دریافت می‌نمایند!

7- مسدود شدن 10 هزار تومان از درآمد کاربران!

اینکه چقدر دلیل ششم برای استفاده نکردن از پولیک منطقی بوده یا خیر، وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید 10 هزار تومان از درآمد کاربران در اپلیکیشن پولیک مسدود می‌شود و عملا پرداختی کاربران به پولیک به عدد 50 هزار تومان می‌رسد!

طبق بررسی‌هایی که ما در زمینه کسب درآمد انجام دادیم، رسیدن به عدد 10 هزار تومان آن‌هم در بخش مشاهده تبلیغات به قدری سخت است که شاید چند تار مویی را در این زمینه سپید کنید! حال باید دید که کاربر با پرداخت 50 هزار تومان تا چه زمانی باید روی پولیک کار کند تا به سوددهی برسد؟

این دلیل را در کنار این موضوع قرار دهید که تمرکز اصلی تبلیغات پولیک در این زمینه است که صرفا با مشاهده تبلیغات کسب درآمد کنید و بسیاری از کاربران را با این ویژگی جلب و حذب کرده است.

8- کسب درآمد در پولیک بسیار سخت است!

آخرین دلیل ما برای استفاده نکردن از اپلیکیشن کسب درآمد پولیک، سخت بودن کسب درآمد در آن است که عملا به یک هفت خوان مشابه است و چیز دیگری به ذهن ما نمی‌رسد!

محدودیتی که در نمایش تبلیغات در ساعت وجود دارد عملا باعث می‌شود که کاربران برای کسب درآمد حداقل چند هزار تومانی ساعت‌ها و روزها منتظر مانده و در دیگر بخش‌ها از جمله فروش بیمه و فروش کالاهای مختلف به دلایلی که در بالا ذکر کردیم، عملا موفقیت چندانی نصیب‌شان نشود.

8 دلیل بالا از جمله دلایل مهم برای استفاده نکردن از پولیک به شمار می‌رود که قطعا بسیاری از کاربران دلایل دیگری برای استفاده نکردن از این اپلیکیشن اندرویدی دارند که می‌توانستیم در این مقاله به آن اشاره کنیم ولی به نظر همین دلایل اندک نیز از جمله مهم‌ترین مواردی است که پولیک را برای همیشه از حافظه گوشی‌های هوشمند حذف نماید.

نظر شما چیست؟ آیا تجربه موفقی از پولیک دارید؟

58 در مورد “8 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن پولیک استفاده نکنیم!”

  1. البته مراقب چند برنامه مشابه پولیک باشید چون اونا هم کلاهبردارن
    و البته خیلی مراقب بیت کویین باشید ویروس باج افزار داره
    شنیدم همه فایل های گوشیتون رو قفل میکنه تا مبلغ رو پرداخت نکردید باز نمیکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH