پاسخ به 5 سوال ساده در مورد ویندوز 8.1

windows_81v2-590x327

مایکروسافت اخیرا جدیدترین نسخه ویندوز خود را جهت استفاده عموم روانه بازار کرده است. ویندوز 8.1 با قابلیت‌هایی جدید ارایه‌ شده که استفاده از آن‌ها لذت خاص خود را دارد. ویژگی‌هایی که به راحتی قابل دانلود شدن هستند.

بسیاری از کاربران می‌توانند ویندوز خود را بدون مشکل خاصی آپدیت کنند. اما افرادی که استفاده تجاری از ویندوز خود دارند، باید قبل از این کار به موارد خاصی توجه کنند.

اگر شما کاربری هستید که نیاز به ارتقاء ویندوز خود به نسخه 8.1 دارید، با ما همراه باشید.

1- برای آپدیت ویندوز خود به کجا بروم؟

بعد از ارایه رسمی آپدیت جدید، افرادی که از سیستم‌های خود استفاده کاری و تجاری می‌کنند، از دو را ه می‌توانند برای آپگرید ویندوز خود اقدام نمایند. یا به قسمت مربوط به IT مرکز و موسسه خود مراجعه کرده و کار را به آن‌ها بسپارند و یا اینکه با کمک یک کارشناس IT اقدام به تغییر آن کنند.

اگر مرکز شما دارای چند سیستم است که هم اکنون از ویندوز 8 بر روی آن‌ها استفاده می‌شود، پس شما بدون مشکل خاصی می‌توانید آن را آپدیت کنید. اما گر شما در مرکز خود دارای سیستم مهم و حیاتی همانند سرور و یا تعداد زیادی سیستم هستید، بهتر است به کمک یک کارشناس IT این کار را انجام دهید.

البته دقت کنید که اگر می‌خواهید سیستم‌های خود را از ویندوز Xp و یا 7، به ویندوز 8.1 آپدیت کنید، به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای سیستم‌های شما پیش بیاید، به هیچ‌ وجه شخصا این کار را انجام نداده و کار را به مدیر قسمت IT خود بسپارید.

2- آیا سیستم من برای آپدیت مناسب است؟

قبل از شروع به روز رسانی، شما باید از اینکه سیستم شما قابلیت نصب ویندوز 8.1 را بر روی خود دارد، اطمینان حاصل کنید.

پس ابتدا نگاهی به  حداقل نیاز سیستم از اینجا بیندازید و مطمئن شوید که سیستم شما این امکانات حداقلی را دارد.

اگر کامپیوتر شما، حداقل در 4 سال اخیر تهیه شده است، پس می‌توان از آن برای نصب ویندوز 8.1 استفاده کرد. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که اگر شما دارای حداقل نیازهای سیستمی برای نصب ویندوز 8.1 هستید، ممکن است اجرای این ویندوز دارای مشکلاتی نیز باشد، مشکلاتی نظیر سرعت پایین راه‌اندازی نرم‌افزارها، و یا مشکلاتی از این قبیل.

3- آیا سخت‌افزار و نرم‌افزار شما با یکدیگر سازگار هستند؟

خب، شانس بزرگ این است که سخت‌افزار سیستم شما نیز برای ساپورت این آپدیت سازگار باشد، به همین دلیل باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید. پس برای این کار حتما به اینجا سر بزنید: Windows Compatibility Center.

بعد از اطمینان از این موضوع، برای پیدا کردن نرم‌افزارهایی که با این سیستم‌عامل سازگار هستند، باید کمی به جست و جو بپردازید. باکمی گشت و گذار به راحتی می‌توانید لیست بزرگی از نرم‌افزارهایی که توسط این سیستم‌عامل ساپورت می‌شوند را پیدا کنید. اگر دنبال نرم‌افزار خاصی برای کار خود می‌گردید و حس می‌کنید که ممکن است با این ویندوز ناسازگار باشد، پس بهتر است که با شرکت مورد نظر خود تماس گرفته و این موضوع را از آنان پیگیری کنید.

4- آیا همه چیز به روز است؟

وقتی که جدیدترین ورژن یک سیستم‌عامل، آپدیت شده و ارایه می‌گردد، کمپانی‌هایی که نرم‌افزارهای مخصوص را تولید می‌کنند نیز سعی می‌کنند تا محصولات خود را جهت سازگاری با سیستم‌عامل جدید بهینه ساخته و سریع‌تر روانه بازار نمایند. پس با به روز رسانی سریع سیستم‌های خود، آپدیت سایر قسمت‌ها و نرم‌افزارها نیز کار ساده‌ای خواهد بود.

5- آیا به گرفتن پشتیبان نیازی هست؟

در سیستم‌های کاری، گرفتن نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات مهم و حیاتی، همیشه ضروری است. پس اگر تا به الان، بک‌آپی از اطلاعات خود تهیه نکرده‌اید، به سرعت  این کار را انجام دهید. چون اگر خدایی نکرده، در روند آپدیت سیستم خود به مشکلی برخوردید، ممکن است تمام اطلاعات شما از بین برود. پس داشتن پشتیبان از اطلاعات خود امری ضروری است. البته پیشنهاد می‌گردد که نسخه‌های پشتیبان خود را ترجیحا در سیستمی که در حال به روز رسانی آن هستید، نگهداری نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH