هواوی با گوشی پرچم‌دار P20 Pro در بازار اروپا یکه‌تازی می‌کند

در حالی که شرکت هواوی گوشی جدید پرچم‌دار P20 Pro را در ایالات متحده عرضه نمی‌کند، اما این محصول جذاب در قاره اروپا دل کاربران بسیاری را ربوده است.

هواوی

این هندست که دارای یک دوربین سه‌گانه (با رزولوشن‌های 40+20+8 مگاپیکسل) در قسمت پشت است در حال حاضر این شرکت چینی را به یکه‌تاز فروش در سرتاسر این قاره کوچک بدل ساخته است. به گفته هواوی گوشی پرچم‌دار P20 Pro توانسته است در اروپای غربی به فروشی استثنایی دست یابد و رشدی 316 درصدی را نسبت به فروش سال گذشته P10 Plus تجربه کند. بد نیست بدانید این در حالی است که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار دیگر شرکت‌ها در برخی از مدل‌ها حتی با کاهش فروش نیز روبرو بوده‌اند!

هواوی همچنین اعلام کرده است که بیشترین تقاضاهای خط تولید P20 مربوط به مدل‌های P20 ،P20 Pro و P20 Lite بوده و کشور‌های انگلستان، فرانسه و آلمان بالاترین میزان خریدار را به خود اختصاص داده است. از طرف دیگر آمریکا که خود را از داشتن این محصول فوق‌العاده محروم می‌بیند با پخش شایعه‌ای ادعا کرده‌ به دلیل رابطه نزدیک شرکت چینی هواوی با دولت چین، گوشی‌های هواوی یک تهدید امنیتی محسوب می‌شوند!

این شایعه دولت آمریکا سبب شده است تا وضعیت فروش گوشی‌های قدیم‌تر شرکت مانند هواوی میت 10 پرو در ایالات متحده با بدعهدی و عدم سرویس دهی اپراتور‌های آمریکایی مانند AT&T و Verizon دچار مشکل شود. حتی سایت خرده فروشی آنلاین Best Buy اعلام کرده است که از فروش گوشی‌های هواوی خودداری خواهد کرد. ایالات متحده در سال 2012 نیز هواوی را متهم به جاسوسی از آمریکا کرد. آنها ادعا کرده‌اند که نگران‌اند گوشی‌ها و تجهیزات شبکه این شرکت چینی، اطلاعات مربوط به شهروندان و شرکت‌های آمریکایی را به چین ارسال نماید و در اختیار دولت چین قرار دهد.

هواوی

از طرف دیگر شرکت هواوی نیز با قاطعیت این اتهامات را رد کرده است. به علاوه دیروز نیز نشریه معتبر وال‌ استریت ژورنال به بررسی و تحلیل اتهام زنی وزارت دادگستری ایالات متحده به شرکت هواوی در مورد نقض تحریم‌ها علیه ایران پرداخته بود که شما همراهان آی‌تی‌رسان را در جریان آن قرار دادیم.

مطمئنا این غول چینی فناوری نیز در رابطه با این اتهامات و سنگ‌اندازی‌های آمریکا ساکت نخواهد ماند. حتی نظرسنجی‌های اخیر مشخص کرده است که بیش از 50 درصد کاربران اعلام کرده‌اند که اعتقادی به اتهامات آمریکا ندارند و اگر فرصتی به دست آوردند حتما گوشی P20 Pro را خریداری و امتحان خواهند کرد. تنها 16 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، در مورد عدم رعایت حریم شخصی نگران هستند و ابراز داشتند که از خیر این هندست جذاب خواهند گذشت.

2 در مورد “هواوی با گوشی پرچم‌دار P20 Pro در بازار اروپا یکه‌تازی می‌کند”

  1. من میخواستم iPhone x بخرم ولی با دیدن مشخصات p20 pro واقعا دو دل شدم نمیدونم چیکار کنم…
    بدون تعصب اگر بخوای نظر بدی این گوشی از s9 بهتره و الان بهترین گوشی موجوده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH