اپل در حال توسعه یک هدست مستقل با فناوری‌های VR و AR مجهز به صفحه نمایش 8k است!

اپل در حال کار بر روی یک هدست جدید است که به طور هم‌زمان هر دو فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را با یکدیگر دارد. شرکت اپل با معرفی آیفون X مشکلات و محدودیت‌های بسیاری برای ورود به دنیای واقعیت افزوده در پیش داشت و در مورد واقعیت مجازی نیز غول دره سیلیکون تاکنون هیچی محصولی را به بازار نفرستاده است.

اپلبا این اوصاف طبق گزارشات جدید اپل در حال آماده کردن محصولی تحت یک نام تجاری جدید است که هر دو تکنولوژی را در دل خود دارد. در ادامه این گزارش آمده است شرکت اپل کار را بر روی این هدست مستقل جدید که با سخت‌افزار و نرم‌افزاری اختصاصی (Standalone) اجرا می‌شود و از فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی به صورت یکپارچه پشتیبانی می‌کند، شروع کرده است؛ اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی توسعه آن هستند. براساس اطلاعات منتشر شده، این هدست دارای دو نمایشگر (برای هر چشم کاربر یک نمایشگر) خواهد بود اما نکته جالب توجه درمورد این صفحه نمایش‌ها، وضوح تصویر شگفت انگیز آنهاست که ادعا شده 8K یا به عبارتی با رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل هستند.

به علاوه این هدست به‌جز این دو نمایشگر خارق‌العاده، مجهز به تعدادی دوربین است که محیط اطراف را به کاربر نشان می‌دهد. این مجموعه با استفاده از پردازنده جدیدی که توسط خود اپل با تکنولوژی 5 نانومتری طراحی و ساخته خواهد شد، پشتیبانی می‌گردد. به یاد داشته باشید تکنولوژی ساخت پردازنده A11 که اپل برای گوشی آیفون X مورد استفاده قرار داده، 10 نانومتری است.

اپل همچنین در نظر دارد به عنوان یک امتیاز برای کاربرانش، این مجموعه را مجهز به پشتیبانی از وایرلس ارایه دهد. با استفاده از ارتباط بی‌سیم با سرعت بسیار بالا که اکنون در دستور کار بوده و توسعه آن تقریبا به پایان رسیده است می‌توان به طور دائم از داشتن تصاویری با وضوح تصویر فوق‌العاده بالا اطمینان حاصل کرد.

این پروژه جالب فعلا با اسم رمز T288 شناخته می‌شود و طبق برنامه زمان‌بندی سال 2020 را برای عرضه آن تعیین کرده‌اند. اگر این طور باشد، اپل این توانایی و پتانسیل را دارد که حتی پیش از زمان تعیین شده، کار ساخت این هدست را به پایان برساند و در اواخر سال آینده آن را رونمایی کرده و چند ماه بعد نیز به بازار عرضه نماید.

صرف نظر از زمان و برنامه راه‌اندازی این محصول، به نظر می‌رسد اپل، فناوری‌های واقعیت مجازی و افزوده را به عنوان بخش مهمی از آینده خود می‌بیند. پیش‌تر هم تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرده بود که این فناوری‌ها برای آینده گوشی آیفون بسیار مهم هستند. این را به یاد داریم که چند ماه قبل بود که شرکت Niantic اعلام نمود که پشتیبانی خود را از سیستم عامل iOS 11 متوقف خواهد کرد زیرا پیشرفت‌های بازی واقعیت افزوده پوکمون گو فراتر از توانایی‌های سیستم عامل این دستگاه‌هاست.

1 در مورد “اپل در حال توسعه یک هدست مستقل با فناوری‌های VR و AR مجهز به صفحه نمایش 8k است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH