۶ دلیل برای آن‌که از اپلیکیشن واتس‌اپ استفاده کنیم (بهترین جایگزین تلگرام)

واتساپ یار همیشگی کاربران ایرانی از سال‌های پیش همراه ما بوده است. گاهی این اپلیکیشن را تنها گذاشتیم و ضرب‌المثل “نو که میاد به بازار…” را در هنگام ورود اپلیکیشن‌های محبوب‌تر برایش به مصداق رساندیم و گاهی هم به آغوش او بازگشتیم اما از همه زیباتر اینکه او هیچگاه خودش را از ما دریغ نکرد.

بالاخره با فیلترینگ تلگرام رو‌به‌رو شدیم وقت آن است که جایگزین‌های مناسبی را برای آن بررسی کنیم و از بین خوب و خوب‌تر‌ها، بهترین را انتخاب کنیم.

اما قبل از آشنایی با دلایل استفاده از واتساپ خالی از لطف نیست که برای بررسی و انتخاب خوب‌ها، بررسی اپلیکیشن‌های بله، ایتا و سروش را نیز مطالعه کنید.

اما به شخصه از میان تمام جایگزین‌ها واتساپ را لایق‌تر می‌دانم. با دلایل استفاده از این اپلیکیشن در آی‌تی‌رسان با ما همراه باشید.

امنیتی که می‌توان به آن اعتماد کرد

امنیت مسئله‌ای نیست که بتوان آن را فدای ویژگی‌ها و قابلیت‌های فراوان یک اپلیکیشن کرد. انگار با تمام سخنان و اطمینان‌هایی که مسئولین در توئیت‌ها و سخنرانی‌های خود درباره استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به ما می‌دهند، باز‌هم عده زیادی نمی‌توانند به امنیت این شبکه‌های داخلی اطمینان کنند، پس عاقلانه به‌نظر می‌رسد که به‌جای قانع کردن هم، هرکدام به‌دنبال اندیشه‌های خود و انتظاراتی که از نرم‌افزار خود داریم، برویم.

در این میان با جرأت می‌توان به امنیت اپلیکشن‌های تلگرام و واتساپ ایمان داشت زیرا تا‌به‌جال خود را ثابت کرده‌اند، حالا که تلگرام فیلتر شده، عاقلانه‌ترین گزینه، پناه بردن به آغوش گرم و امن واتساپ است.

۲. سرعتی که می‌توان آن را با بهترین‌ها مقایسه کرد

به‌یاد دارم در زمانی که اپلیکیشن تلگرام وارد ایران شد با شعار امنیت و سرعت بیشتر خود را در میان کاربران ایرانی جا داد و خود را ثابت کرد، اما در آن زمان تلگرام برای اینکه بتواند به جامعه هدف خود دست پیدا کند، با انتشار کلیپ‌ها و توییت های فراوان خود را با واتساپ مقایسه می‌کرد. تلگرام خود را با بهترین‌ها مقایسه‌ کرد و خودش هم ایمان داشت که باید سرعتش را با بهترین رقیبش مقایسه کند. این مسئله علاوه بر اثبات سرعت اپلیکیشن واتساپ، آن را از هر لحاظ دیگری در میان بهترین‌ها جا می‌دهد.

اما بهتر است این مسئله را به‌جای اینکه با مقایسه و آوردن دلایل مختلف ثابت کنیم با آزمایش ثابت کنیم. طبق آزمایشات ما سرعت واتساپ حرف ندارد با اینکه فاصله سرور‌های آن بسیار دور است اما باید برای ارمغان این سرعت از جای خود بلند شویم، کلاه را از سرمان برداریم و به افتخارش دست بزنیم. درحالی‌که برای این اپلیکیشن دست می‌زنید بهتر است خاطر‌ نشان شوم که سرعت اپلیکیشن محبوب ما، تلگرام این روز‌ها به‌شدت کاهش یافته بود و از زمان اوج خود بسیار فاصله داشت و طبق آزمایشات فایلی با حجم ۹ مگابایت که در زمان اوج این نرم‌افزار در تایمی کمتر از ۳۰ ثانیه دانلود می‌شد، در چند روز اخیر بیش از ۳ دقیق طول می‌کشد.

۳. رابط‌کاربری ساده و کاربردی

در حقیقت استفاده از اپلیکیشن‌های ساده که در عین سادگی کاربرد فراوانی هم دارند، بسیار لذت‌بخش است و این ویژگی یک مزیت بزرگ است. گوگل این ویژگی را به خوبی به‌روی نرم‌افزار‌های خود پیاده می‌کند، همچنین در دسته پیام‌رسان‌ها نیز تلگرام و واتساپ این مزیت بزرگ را دارند.

 

۴. برقرای تماس‌های صوتی و تصویری با بهترین کیفیت

از جمله ویژگی‌های مثبت و کاربردی واتساپ که می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند، قابلیت تماس تصویری و صوتی آن است که این دو ویژگی در محیطی ساده قرار گرفته‌اند. در زمان استفاده و بررسی این اپلیکیشن در محیط‌هایی قرار می‌گرفتم که اپراتور سیم‌کارت در آنجا تنها نسل سوم اینترنت را ارایه می‌داد اما با همان سرعت کم نیز موفق شدم علاوه بر تماس صوتی، تماس تصویری با کیفیتی هم برقرار کنم و به‌شدت از این ویژگی واتساپ لذت می‌بردم.

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر در هنگام برقراری تماس این است که می‌توان در حین تماس از محیط Calling و حتی از محیط نرم‌افزار نیز خارج شد که در این‌صورت تماس شما قطع نمی‌شود. از این ویژگی می‌توان برای خواندن شماره تلفن برای مخاطب و یا بررسی یک پیام کوتاه در هنگام برقراری تماس استفاده کرد.

۵. Status در واتساپ قابلیتی شبیه به استوری اینستاگرام

قطعا استوری‌های اینستاگرام را دیده‌اید، امکانات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای در آن قرار دارد اما Status در واتساپ با مقداری تفاوت در جزئیات همین کاربرد را دارد. Status علاوه بر جنبه سرگرمی کاربرد‌هایی هم دارد، از وضعیت دیگران آگاه می‌شوید و می‌توانید برای آن‌ها پیغام بفرستید. شما می‌توانید عکس یا ویدیوهای کوتاه را برای مدت ۲۴ ساعت در Status قرار دهید.

این قابلیت برای یک پیام‌رسان که مقداری حوزه فعالیت آن از اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ‌چت و اینستاگرام متفاوت است، یک ویژگی عالی محسوب می‌شود؛ ویژگی‌ای که در تلگرام و اپلیکیشن‌های مشابه آن دیده نمی‌شود.

۶. به‌روزرسانی‌های مرتب و دایمی و هربار در جهت بهبود امکانات

این ویژگی انحصار به اپلیکیشن واتساپ ندارد بلکه به‌روزرسانی‌های بهبودبخشی که مرتب برای این اپلیکیشن ارسال می‌شود، نشان از تیم پشتیبانی قوی دارد که در مدت‌های کوتاه به‌روزرسانی‌ها را ارایه می‌دهند و این قابلیت واتساپ باعث می‌شود در دراز مدت این اپلیکیشن کسل‌کننده نباشد.

3 در مورد “۶ دلیل برای آن‌که از اپلیکیشن واتس‌اپ استفاده کنیم (بهترین جایگزین تلگرام)”

  1. فک نکنم چیزی شبیه تلگرام دوباره بیاد ، که هم بات داشته باشه ، هم کانال ، من شخصا بیشتر از کانال از بات اسفاده میکنم،حیف :/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH