سامسونگ اونیکس رونمایی شد: پرده‌ ال‌ای‌دی، دریچه‌ای نو به دنیای سینما!

شرکت سامسونگ از برند جدید خود به نام اونیکس (Onyx) در تولید نمایشگرهای ال‌ای‌دی به عنوان نسل جدید پرده سینما، بصورت رسمی رونمایی کرد. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه سینماکان (CinemaCon) سال گذشته امکان پیدا کرده بودند برای اولین بار کیفیت تصویر این صفحه را در یک سالن سینما مشاهده کنند. اما از امسال تمامی سالن‌های سینمایی که از نمایشگرهای سامسونگ استفاده کنند، تحت برند «سامسونگ اونیکس سینما» کار خود را ادامه خواهند داد.

برند اونیکس سامسونگ مسلما با همان کیفیت برند اصلی محصولات خود را تولید و عرضه خواهد کرد. نمایشگرهای سینمایی این برند می‌توانند محتوای سینمایی را با رنگ‌های مشکی واقعی، عمیق و دقیق نمایش دهند. با ترکیب نسبت کونتراست بی‌نهایت و تنظیمات تخصصی، این نمایشگر می‌تواند تصویر را با رنگ‌هایی غنی همراه با تمامی جزییات نمایش دهد.

سئوگ-جی کیم، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای شرکت سامسونگ می‌گوید «با ترکیب رنگ‌هایی شفاف و یکدست در کنار کیفیت تصویر نمایشگرهای ال‌ای‌دی و صدای کاملا واضح، سینماهای اونیکس سامسونگ از علاقه‌مندان به این صنعت می‌خواهد تا ماندگارترین و فراگیرترین خاطره خود از دنیای سینما را در اینجا تجربه کنند.»

او می‌افزاید «ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز را برای فعالان، مدیران و مخاطبان صنعت سینما در سراسر جهان فراهم کنیم. در عین حال به دنبال آن هستیم که در همکاری با تصمیم‌سازان این صنعت نسلی جدید از سینما را ایجاد کنیم».

نسل جدید سینما

نمایشگرهای اونیکس سامسونگ در عرض‌های مختلف از ۵ تا ۱۰.۳ متر عرضه شده و لذا می‌تواند برای سالن‌های سینما با طراحی‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که این نمایشگرها در تمامی حوزه‌های کیفیت تصویر، عملکرد فنی و قابل اعتماد بودن بسیار فراتر از پرژکتورهای سنتی عمل می‌کنند. در حالیکه مدل 4K این نمایشگرها با کسب تاییدیه DCI جایگاه قابل قبولی برای خود پیدا کرده است، اکنون محصولات اونیکس سامسونگ با ترکیب قابلیت‌های پیشرفته ال‌ای‌دی و کیفیت تصویر بازه دینامیکی بالا (HDR) توانسته‌اند فیلم را بصورتی بسیار واقعی روی صفحه بزرگ سینما نمایش دهند.

شرکت‌کنندگان در نمایشگاه سینماکان ۲۰۱۸ جزو اولین گروه‌هایی بودند که توانستند محیط نمایش چندحسی اونیکس سامسونگ را تجربه کنند. تمامی نمایشگرهای این برند با همکاری برند هرمان (HARMAN)، صدایی فوق‌العاده شفاف و پایدار تولید می‌کند که همه صحنه‌های فیلم را زنده می‌کند. این قابلیت‌ جدید باعث می‌شود تا مشکل معمولی بهتر بودن صدا در بخش‌های عقبی سالن برطرف شده و کل سالن صدایی یکسان را بشنوند.

شرکت سامسونگ مجموعه کامل محصولات آماده اونیکس را در نمایشگاه سینماکان ۲۰۱۸ عرضه کرد. نمایشگرهای ال‌ای‌دی سه بعدی اونیکس نیز می‌توانند فیلم‌های سه‌بعدی را پیش چشم بیننده زنده کرده و شفافیت و رنگ آنها را به حداکثر برسانند. بینندگان این نمایشگرها اکنون می‌توانند حتی با داشتن عینک هم زیرنویس را روی تصویر مشاهده کرده و حتی جزییاتی را ببینند که تا کنون بدون تار یا مبهم شدن تصویر، دیدن آنها مقدور نبوده است. با استفاده از این نمایشگرها دیگر خبری از سرگیجه‌های معمول در سالن‌های سینمای سه بعدی نخواهد بود.

ورود سینماهای سامسونگ به سراسر جهان

رونمایی از اونیکس در سینماکان ۲۰۱۸ در حالی انجام ‌شد که شرکت سامسونگ هم‌زمان برای توسعه حضور خود در میان فعالان و مخاطبان حوزه سینما در سراسر جهان تلاش می‌کند. این شرکت تا کنون توانسته است همکاری‌ با شرکت فناوری‌ تصاویر متحرک (MIT) را آغاز و اولین سالن سینمای اونیکس را در هالیوود افتتاح کند. این شرکت همچنین با شرکت گولدن اسکرین سینما در مالزی وارد همکاری شده است که ۳۵ سالن نمایش و ۳۲۸ صفحه نمایش را در سراسر این کشور پوشش می‌دهد. همچنین شرکت سینه‌پلکس، بزرگترین شرکت سینمایی اتریش با ۱۷۱ پرده سینما از دیگر کاربران اونیکس سامسونگ خواهد بود. اولین نمونه‌های سالن سینمای مجهز به نمایشگرهای اونیکس سامسونگ اواخر امسال در کوآلالامپور و وین افتتاح خواهند شد.

شرکت سامسونگ بصورت هم‌زمان همکاری‌هایی را نیز با شرکت‌های تولیدکننده محتوا در صنعت سینما آغاز کرده تا مطمئن شود که نمایشگرهای اونیکس این شرکت خواهند توانست بهترین کیفیت تصویر را پیش چشم مخاطبان قرار دهند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به گروه Ymagis اشاره کرد که قرار است فیلم‌هایی سازگار با استاندارد EclairColor HDR را برای این نمایشگرها تولید کند. نمونه‌های اولیه تصاویر بهینه‌سازی شده با این استاندارد در نمایشگاه سینماکان ۲۰۱۸ برای بازدیدکنندگان رونمایی شد.

1 در مورد “سامسونگ اونیکس رونمایی شد: پرده‌ ال‌ای‌دی، دریچه‌ای نو به دنیای سینما!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH