مقایسه تلگرام و تلگرام دی آر (Telegram DR) در 6 ویژگی اصلی

تلگرام دی آر (Telegram DR) یکی از اپلیکیشن‌هایی است که این روزها مورد استفاده کاربران ایرانی قرار می‌گیرد و پس از اینکه نسخه اصلی این پیام رسان در ایران مسدود شد، در گوگل پلی عرضه و بسیاری از کانال‌های موجود در شبکه‌های مختلف مجازی اقدام به معرفی این اپلیکیشن کردند، ولی سوال اینجاست که تلگرام دی آر چه تفاوتی با تلگرام اصلی دارد؟

در این مقاله قصد داریم مقایسه و بررسی امکانات موجود در دو نسخه از تلگرام مسدود شده در ایران بپردازیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

البته بدیهی است که می‌دانیم تلگرام دی آر نسخه غیررسمی و با امکانات خاص تلگرام است ولی از آنجایی‌که این نسخه از تلگرام از نسخه‌های قدیمی پیام رسان فیلتر شده در کشورمان استفاده می‌کند، دارای ویژگی‌هایی است که بعضا دارای تشابه و در بعضی از موارد نیز دارای اختلاف‌هایی با نسخه اصلی بوده که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

در هر دو اپلیکیشن می‌توانید گروه بسازید

اولین کاربری بسیار محبوب در پیام رسان‌های اجتماعی ایجاد گروه‌های کاربری است که در تلگرام اصلی و تلگرام دی آر وجود دارد و تفاوت بزرگی در این مورد مشاهده نمی‌شود. البته گفتنی است که در نسخه دی آر این پیام رسان بعضی از امکاناتی که در نسخه جدید تلگرام به آن اضافه شده است، وجود نداشته و مدیران گروه‌ها از بعضی ابزارهای پرکاربرد بی بهره خواهند بود.

در تلگرام و تلگرام دی آر کانال بسازید

دومین مورد پرکاربرد در پیام رسان تلگرام، امکان ایجاد و مدیریت کانال است که طبق بررسی‌های انجام شده تفاوت خاصی در این مورد وجود نداشته و با توجه به اینکه امکانات جدیدی در نسخه‌های اخیر تلگرام به آن اضافه نشده بود، نسخه دی آر نیز کمبودی نداشته و عملا تفاوتی برای مدیران کانال‌های تلگرامی نخواهد داشت.

تماس صوتی در دو نسخه فعال نیست!

یک امکان بسیار بزرگ که به نظر می‌رسید به‌خاطر به ماهیت تلگرام دی آر در آن وجود داشته باشد،، فعال بودن امکان تماس صوتی در تلگرام دی آر بود که یک امکان بسیار بزرگ برای کاربران این اپلیکیشن به‌نظر می‌رسید اما ظاهرا این گزینه در دی آر فعال نیست!

سرعت چیزی که Telegram DR کیلومترها با تلگرام فاصله دارد!

بزرگترین مشکلی که این روزها کاربران تلگرام دی آر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سرعت بسیار پایینی است که در این اپلیکیشن وجود داشته و عملا کاربرد این اپ را ناممکن کرده است. در حالیکه این برنامه در ابتدا با سرعت خوبی به سرویس دهی می‌پرداخت، در حال حاضر درصد شانس شما برای استفاده از آن چیزی نزدیک به صفر خواهد بود و معلوم نیست چه بلایی بر سر سرورهای این اپلیکیشن آمده که امکان سرویس دهی را بسیار بی کیفیت کرده است.
اما در مقابل نسخه اصلی تلگرام از سرعت خوبی برخوردار بوده و در صورتی که در خارج از کشور حضور دارید، به وضوح می‌توانید این سرعت بسیار خوب و با کیفیت را مشاهده و از آن لذت ببرید.

چند کاربره بودن تلگرام و یک کاربره بودن تلگرام دی آر!

یکی از مهم‌ترین مواردی که تلگرام در نسخه‌های اخیر به کاربران عرضه کرده است، امکان اضافه کردن چند شماره به یک تلگرام است که برای بسیاری از کاربران کاربردهای فراوان داشته و بسیاری از ادمین‌های کانال‌ها را برای مدیریت رسانه‌های خود کمک می‌کرد! اما این امکان با توجه به اینکه تلگرام دی آر از نسخه قدیمی استفاده می‌کند، وجود نداشته و کاربران این اپلیکیشن صرفا می‌توانند از یک شماره استفاده نمایند.

تلگرام امن بود و تلگرام دی آر (Telegram DR) امن نیست!

آخرین ویژگی و مزیت تلگرام برای کاربران مساله امنیت بود که به خوبی در آن رعایت شده است. این مساله به دلیل شفافیت فعالیت این پیام رسان بوده ولی گروه پشتیبان کننده تلگرام دی آر ناشناخته بوده و با توجه به مطلبی دیگری که در مورد آن منتشر کردیم، با یکی از شبکه‌های ماهوا‌ره‌ای ارتباط داشته و دسترسی‌های آن غیرمتعارف است. همچنین طبق گزارشاتی که به تحریریه آی‌تی‌رسان رسیده است، بعضی از کاربران از عدم دسترسی به نسخه اصلی تلگرام پس از نصب تلگرام دی آر خبر داده‌اند که قطعا اشکال بسیار جدی است.

2 در مورد “مقایسه تلگرام و تلگرام دی آر (Telegram DR) در 6 ویژگی اصلی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH