آی‌فون X: پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان در 3 ماهه نخست سال 2018

پیش‌تر کمپانی اپل به خاطر عرضه گران‌قیمت‌ترین گوشی خود با نام آی‌فون X مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ اما این مسئله مانع کسب عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان در 3 ماهه نخست سال 2018 توسط آی‌فون X نشد. در صورتی که با شنیدن این خبر شگفت‌زده شده‌اید، تنها کافی است به جدول رتبه‌بندی زیر نگاهی بیندازید. گوشی‌های آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس با فاصله‌ای نزدیک در تعقیب برادر گران‌قیمت‌تر خود هستند.

به گفته موسسه Strategy Analytics، در 3 ماهه اول سال 2018 شرکت اپل تعداد 16 میلیون دستگاه آی‌فون X را به فروش رساند. گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر آی‌فون 8 و 8 پلاس نیز طی همین بازه زمانی با فروش قابل توجه 12.5 میلیون و 8.3 میلیونی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. موضوع جالب توجه‌تر این واقعیت است که دستگاه نسل قبلی اپل یعنی آی‌فون 7 با فروش 5.6 میلیون واحدی در جایگاه چهارم قرار گرفت. اسمارت‌فون‌های شیائومی ردمی 5A و سامسونگ گلکسی S9 پلاس هم رتبه‌های پنجم و ششم را از آن خود کردند. با این حال نتایج مذکور ابدا مایه تعجب نخواهد بود؛ زیرا شیائومی ردمی 5A از نظر قیمت‌گذاری درهند یک دستگاه مبتدی به شمار می‌آید و این موضوع فروش بالای ردمی 5A را به دنبال داشته است. در حالی‌که گلکسی S9 پلاس در اواخر 3 ماهه سوم سال 2018 عرضه شد و به همین دلیل، فروش نسبتا اندکی را تجربه کرده است. با این‌ وجود موسسه Strategy Analytics تصور می‌کند که با ادامه یافتن این روند و کاهش احتمالی میزان فروش آی‌فون X طی 3 ماهه پیش رو، گلکسی S9 پلاس رتبه نخست فروش را به خود اختصاص خواهد داد.

4 در مورد “آی‌فون X: پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان در 3 ماهه نخست سال 2018”

  1. بر خلاف اروپا و آمریکا که اولین صاحبان آیفون ایکس اغلب کسانی هستند که مدل‌های قبلی آیفون را در اختیار داشته‌اند، مشتری‌های چینی از برندهای هواوی، شیائومی و سامسونگ به سراغ آیفون رفته‌اند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH