پنج ویژگی که باید بر روی تمام گوشی‌های هوشمند جدید غیرفعال شود

همه ما وقتی یک گوشی جدید را خریداری می‌کنیم در اولین فرصت آخرین نسخه از تمام برنامه‌ها و سرویس‌های مورد علاقه خود را بر روی آن نصب می‌کنیم، اما سوالی که شاید در این مواقع برای شما نیز پیش بیاید این است که آیا دستگاه‌تان را به‌درستی پیکربندی کرده‌اید یا خیر؟ بیایید به جزئیات بیشتری در این زمینه بپردازیم.

رعایت مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، لزوما دستوراتی نیست که هر کاربر باید آن‌ها را اجرا کند و هر کس می‌تواند بسته به عادت‌های خود این ویژگی‌ها را فعال یا غیرفعال کند. این زیبایی اندروید است؛ شما می‌توانید انتخاب کنید.

بهینه‌سازی تلفن‌ همراه

همه ما می‌خواهیم یک گوشی هوشمند فوق‌العاده سریع داشته باشیم که به‌سرعت برنامه‌های مورد علاقه‌مان را اجرا ‌کند و در عین حال شارژدهی زیادی دارد. قطعا در اختیار داشتن چنین تلفن همراهی در مقایسه با سایر کاربران، یک مزیت محسوب می‌شود. برای تجربه این وضعیت مطلوب کافی است چند دستورالعمل ساده که در ادامه این مطلب به توضیح آن‌ها می‌پردازیم را دنبال کنید تا از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

  1. روشنایی خودکار و ویژگی‌های دیگر که بر عمر باتری تاثیر می‌گذارد

بسیاری از تولید کنندگان سیستم روشنایی خودکار را ارایه می‌دهند. به کمک این سیستم، گوشی هوشمند سطح نور محیط را تشخیص داده و صفحه نمایش را با آن سازگار می‌کند و از این طریق کار کردن با گوشی برای کاربر راحت‌تر می‌شود. این یک ایده قابل ستایش است، اما اغلب ناامید کننده است، زیرا آستانه درخشندگی معمولا بیشتر از نیاز شماست. روشنایی بیشتر به معنای مصرف انرژی بیشتر است، به این معنی که در نهایت باتری شما قرامت آن را پرداخت خواهد کرد. بهترین کار برای جلوگیری از مصرف باتری این است که روشنایی را خاموش کنید و خودتان آن را به‌صورت دستی و با توجه به مکانی که در آن حضور دارید، تنظیم کنید.

صفحه نمایش عنصری است که بیشتر از سایر قطعات، بر روی گوشی‌ هوشمند شما تاثیر می‌گذارد، بنابراین با نگاهی به گزینه‌های صفحه نمایش خود برای بررسی این‌که آیا چیزی نیاز به تغییر دارد یا خیر، چیزی را از دست نمی‌دهید! البته انجام این کار به نحوه استفاده و عادات شما بستگی دارد، اما در اغلب موارد استفاده از صفحه نمایش و فعال نگه داشتن آن برای بیش از یک دقیقه بی‌فایده است. گاهی اوقات لازم است کمی جستجو انجام دهید تا دستگاه‌تان را به بهترین نحو پیکربندی کنید.

  1. نرم‌افزارهای حجیم اما بی‌مصرف

احتمالا بر روی گوشی هوشمند شما نیز حداقل یک برنامه نصب شده است که علاقه‌ای به آن ندارید. این‌که آیا این یک سرویس گوگل است (به‌عنوان مثال Duo)، یک برنامه از پیش نصب شده توسط اپراتور شماست و یا یک برنامه تبلیغاتی است، فرقی نمی‌کند. به‌طور خلاصه، تعدادی از این برنامه‌ها که بر اساس سلایق تولیدکنندگان متفاوت هستند، نه تنها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بلکه ممکن است در پس‌زمینه نیز اجرا شوند. در بسیاری از موارد، شما می‌توانید به‌راحتی این برنامه‌ها را حذف کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما نمی‌توانید از روش‌های معمول برای حذف برنامه‌های گوگل اقدام کنید مگر این‌که تلفن همراه‌تان را هک کنید!

همچنین برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده توسط سازندگان را نمی‌توان حذف کرد. خوب چه کار کنیم؟ شما می‌توانید به‌سادگی سایر برنامه‌های اضافی را غیرفعال کنید؛ برای انجام این کار کافی است به تنظیمات بروید، لیست برنامه‌ها را پیدا کرده و در آن نام برنامه موردنظرتان را جستجو کرده و حذف کنید.

انیمیشن‌های زیبا اما دردسرساز

اگر گوشی هوشمند شما به اندازه کافی قدرتمند نیست، باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید، تا به‌راحتی بتوانید با آن کار کنید. یک ترفند کوچک برای این منظور وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند؛ کافی است اجرای انیمیشن‌هایتان را غیرفعال کنید. به عبارت بهتر، ممکن است این انیمیشن‌ها اثرات بصری خوبی به همراه داشته باشند اما کاملا غیر ضروری هستند. بنابراین اگر آن‌ها را غیرفعال کنید، سرعت تلفن همراه‌تان افزایش خواهد یافت.

همه کاری که باید انجام دهید این است که گزینه developer options، را فعال کنید. برای انجام این کار، به منوی تنظیمات بروید و از قسمت About Phone، هفت بار روی گزینه build number، ضربه بزنید. کار تمام است؛ اکنون Developer Options فعال شده است. پس از فعال کردن این قابلیت، یک منوی جدید با عنوان Developer Option ، در منوی تنظیمات نمایش داده می‌شود. روی آن ضربه بزنید و سپس به بخش Drawing بروید و مقدارWindow Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration scale را افزایش دهید.

نکته: در برخی از گوشی‌ها بخش Drawing به‌صورت مجزا ارائه نشده است؛ بنابراین ممکن است گزینه‌هایWindow Animation Scale، Transition Animation Scale وAnimator Duration scale، به‌صورت مستقیم در قسمت Developer Options، نمایش داده ‌شوند. حال کافی است مقادیر این گزینه‌ها را به 0.5، کاهش دهید و یا آن را غیرفعال کنید.

به یاد داشته باشید؛ تجربه شما از کار با گوشی هوشمندتان به عناصر بسیاری بستگی دارد که برخی از آن‌ها کاملا ذهنی هستند، اما در این میان بعضی موارد واقعا می‌توانند خسته‌کننده باشند.

  1. ویبره و صداها

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه به این گزینه بپردازیم، باید از خودتان بپرسید که آیا واقعا این قابلیت‌ها برای شما مفید هستند یا خیر. اگر پاسخ شما منفی است باید این ویژگی‌ها را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این گزینه‌ها باید به مسیر زیر بروید:

Settings > Sound & notifications

در صفحه باز شده شما می‌توانید همه چیز را غیرفعال کنید؛ مانند صداهای پد شماره‌گیری، صداهای قفل صفحه، صداهای شارژ، صداهای لمسی، لرزش در لمس و غیره.

لطفا توجه داشته باشید؛ اگر گوشی هوشمند توسط شخص سالمندی استفاده می‌شود که از لمس بسیار بالایی برخوردار نیست، توصیه می‌شود که حالت ویبره را غیرفعال کنید تا بتواند صفحه را بهتر درک کند.

حریم خصوصی و محرمانه بودن

اگر این کلمات برای شما مهم هستند، قطعا می‌دانید که آن‌ها در هفته‌های اخیر در صدر اخبار خبرگزاری‌ها بوده‌اند. طی گزارش‌های منتشر شده، فیس‌بوک با فروش اطلاعات محرمانه کاربران خود مورد انتقاد شدید کاربران قرار گرفته است و به‌دلیل مدل کسب و کار خود بسیار تحت فشار قرار دارد.

  1. شخصی‌سازی برای تبلیغات

به‌عنوان کاربر گوشی هوشمند حتما از این موضوع مطلع هستید که گوگل از اطلاعات خصوصی‌تان برای شناخت بهتر شما استفاده می‌کند! با پذیرفتن استفاده از خدمات گوگل در تلفن همراه خود، در واقع قوانین این بازی را قبول کرده‌اید و این کمپانی از طریق سرویس‌های مختلف و برنامه‌های مورد استفاده شما، اطلاعاتی را در مورد شما جمع‌آوری می‌کند! جالب اینجاست که شما در این خصوص نمی‌توانید کار خاصی انجام دهید مگر این‌که گوگل را تحریم کنید، اما قطعا می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا برنامه‌ها می‌توانند از آی‌دی شما برای تبلیغات استفاده کنند یا نه.

برای انجام این کار، کافی است به تنظیمات بروید و در منوی گوگل جستجو کنید. سپس گزینه Ads را پیدا کرده و در آن‌جا تنظیم کنید که کدام برنامه‌ها می‌توانند از آی‌دی شما برای ایجاد پروفایل‌ها استفاده کنند و آگهی‌های سفارشی را اجرا کنند. البته، اگر می‌خواهید آگهی‌های هدفمند را ببینید، بهتر است این گزینه را فعال کنید، اما توجه داشته باشید که با این کار دیگر نمی‌توانید از دسترسی گوگل به اطلاعات محرمانه خود جلوگیری کنید.

آیا شما هم این ویژگی‌ها را در زمان خرید یک گوشی هوشمند جدید غیرفعال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

1 در مورد “پنج ویژگی که باید بر روی تمام گوشی‌های هوشمند جدید غیرفعال شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH