معرفی سه راه آسان برای محافظت از دستگاه‌های اندرویدی در برابر نرم‌افزارهای مخرب

استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه  روز به روز افزایش می‌یابد، در عین حال، تعداد دستگاه‌های آلوده به بدافزار نیز در حال افزایش است. مجرمان سایبری همیشه به‌دنبال دستیابی غیرقانونی به دستگاه‌های دیگر هستند تا اطلاعات شخصی افراد را بدست آورده و برای اعمال سودجویانه خود، از آن‌ها استفاده کنند.

همان‌طور که می‌دانید سیستم‌عامل اندروید یکی از محبوبت‌ترین‌ها در میان کاربران گوشی‌های هوشمند است و انجام این فرایند در دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل بسیار ساده است. نرم‌افزارهای مخرب می‌توانند به‌راحتی و با یک وجهه قانونی در قالب اپلیکیشن‌های مختلف و حتی بدون نیاز به برنامه‌نویسی، پنهان شوند. هم‌اکنون وقت آن رسیده است که دستگاه خود را از نفوذ نرم‌افزارهای مخرب محافظت کنید تا اطلاعات شخصی شما در اختیار سودجویان قرار نگیرد؛ در ادامه این مطلب به توضیح نحوه انجام این کار می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

استفاده از اسکنر بدافزار اندروید

برای استفاده از این قابلیت باید به تنظیمات رفته و گزینه Security، را انتخاب کنید. در منوی باز شده گزینه verify apps، را فعال کنید. با انجام این کار تمامی برنامه‌ها قبل از نصب باید به تایید شما برسند. این ویژگی همچنین قبل از نصب برنامه‌هایی که می‌توانند به دستگاه شما آسیب برسانند، به شما هشدار می‌دهد.

به‌روزرسانی نسخه اندروید

مانند روش قبل ابتدا به تنظیمات بروید و در پایین صفحه، گزینه About phone را انتخاب کنید. این قسمت تمام اطلاعات مربوط به گوشی شما مانند اطلاعات سخت‌افزاری، نسخه اندروید، نسخه کرنل و غیره را ارایه می‌دهد.

بر روی System updates، ضربه بزنید تا نسخه اندروید خود را به‌روز کنید. با این کار سیستم به‌روزرسانی‌های جدید و در دسترس را بررسی می‌کند و آن‌ها را بر روی دستگاه شما نصب می‌کند. به‌روز نگه داشتن تلفن همراه یک روش عالی برای مبارزه با سودجویان است و احتمال آلودگی سیستم به نرم‌افزارهای مخرب را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، زیرا با هر به‌روزرسانی، دستگاه شما پایدارتر و امن‌تر می‌شود.

اسکن گوشی با استفاده از آنتی‌ویروس

برای این منظور می‌توانید بهترین نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس را از سایت‌های معتبر دریافت کنید. به منظور انتخاب یک آنتی‌ویروس قدرتمند، قبل از نصب حتما رتبه‌بندی نرم‌افزار و همچنین نظرات کاربرانی که از آن استفاده کرده‌اند را بررسی کنید. پس از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کنید تا سیستم شما را به‌طور کامل اسکن کرده و بدافزارهای احتمالی را حذف کند.

شما از چه روش‌هایی برای محافظت از تلفن‌ همراه خود استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

4 در مورد “معرفی سه راه آسان برای محافظت از دستگاه‌های اندرویدی در برابر نرم‌افزارهای مخرب”

  1. حمید هاشمی

    سلام خواهر .باتشکراز راهنمایی جامع شما.مشکل گوشی s4چینی من لرزش شدید لمس اون هست که تا زمانی که دارم با اون کار میکنم مشکل نداره.ولی بعد از اینکه با اون کار نکنم حدود 5 دقیقه به بعد نمیشه کار کرد چون خودش هرجا بخواهد میره و هر برنامه بخواهد باز میکنم و….حالا درخواست راهنمایی دارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH