آیا این پیراهن در کاهش وزن به شما کمک می‌کند؟

فناوری‌های پوشیدنی در حال حاضر یکی از گرایش‌های فعلی و اساسی در بخش تندرستی و سلامت است که توجه بسیاری از شرکت‌های فعال در تولید این محصولات و نیز طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. در ادامه این مطلب نسل جدیدی از فناوری پوشیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند در کاهش وزن که دغدغه بسیاری از افراد است به آن‌ها کمک کند؛ با ما همراه باشید.

پیراهن‌هایی از جنس پلاستیک و پوشش نقره‌ای، تمامی اطلاعات لازم در مورد ضربان قلب، سطح استرس و بسیاری موارد دیگر فرد را ثبت کرده و این اطلاعات را از طریق ارتباط بی‌سیم به برنامه‌های طراحی شده برای این منظور در گوشی‌های هوشمند و صفحه نمایش کامپیوتر ارسال می‌کند.

ممکن است سناریوی بسیار جذاب این پیراهن‌ها تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای مناسب به نظر برسد است، اما جالب است بدانید این پوشیدنی جذاب برای عموم مردم در دسترس و قابل استفاده است و این یعنی شاید پیراهن بعدی شما در دستیابی به رسیدن به وزن مطلوب‌تان به شما کمک ویژه‌ای کند.

این بخش جدید از فناوری پوشیدنی شامل یک لباس مجهز به سنسورهای یکپارچه است که اطلاعات مربوط به شما را در زمان واقعی استفاده از این پوشیدنی انتقال می‌دهد. این سنسورها که سرتاسر پارچه این پیراهن را پوشش می‌دهند، به‌راحتی می‌توانند همه اطلاعات مربوط به شما از الگوهای تنفس گرفته تا سطح فعالیت‌های‌تان را کنترل کنند و خبر خوب این است که این فناوری پوشیدنی در آینده می‌تواند به‌طور بالقوه‌ای نشانه‌های حیاتی شما را نظارت کرده و به‌صورت خودکار اطلاعات شما را برای پزشک‌تان ارسال کند.

اما سوالی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که آیا چنین پیراهنی با تکنولوژی بالای خود واقعا در کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب به شما کمک می‌کند؟

باید بگوییم پاسخ این سوال کاملا واضح نیست. شما می‌توانید با استفاده از فعالیت‌های هوشمندانه بیومتریک به سنسورهای جاسازی شده در پیراهن خود اطمینان کنید تا از این طریق بدانید چه مقدار از فعالیت‌های خود برای دستیابی به وزن مطلوب را به‌خوبی انجام داده‌اید.

به‌عنوان مثال، اگر شما یک هدف خاص را در طی روز برای خود تعیین کرده باشید این پیراهن با بررسی و نگاهی سریع به اطلاعاتی که از طریق بلوتوث به برنامه مرتبط در گوشی هوشمند خود منتقل می‌کنید به شما اطلاع می‌دهد تا چه حد به هدف خود نزدیک شده‌اید و در غیر این‌صورت شما می‌توانید با افزایش فعالیت‌های خود در طی روز به هدف‌تان دست یابید. علاوه‌بر این، تکنولوژی به کار رفته می‌تواند مانند موارد مشابه، در بررسی کالری به شما کمک کند و از این طریق در رسیدن به وزن مطلوب شما را یاری می‌کند.

طی یک مطالعه که روی 1،685 افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی انجام شد، مشخص شد زمانی‌که این افراد تمام آن‌چه که در طی شش ماه مصرف می‌کنند را ثبت کردند و اطلاعات موردنظر را با انجام تمرینات منظم مرتبط کردند، موفق شدند تا به وزن ایده‌آل خود برسند، همچنین افرادی که میزان کالری‌های مصرفی خود را ثبت کردند در مقایسه با گروه اول، در حدود دو برابر بیشتر کاهش وزن داشته‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد یک پیراهن در صورتی‌که به تکنولوژی هوشمند مجهز شده باشد، با بررسی سطح فعالیت‌ها و ردیابی میزان کالری مصرفی، انگیزه شما را برای افزایش فعالیت‌ها بیشتر کرده و در دراز مدت می‌تواند در از دست دادن وزن و رسیدن به هدف، به شما کمک کند.

2 در مورد “آیا این پیراهن در کاهش وزن به شما کمک می‌کند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH