کوالکام اعلام کرد که اولین گوشی‌های هوشمند 5G تا پیش از پایان سال 2018 عرضه خواهند شد

طبق اخبار و شایعاتی که از چند شرکت بزرگ دنیای دیجیتال به گوش می‌رسد احتمالا گوشی‌های هوشمند متنوعی با قابلیت 5G در سال 2019 وارد بازار خواهند شد. پیشتر نیز شرکت هواوی تایید کرده بود که از یک هات‌اسپات قابل حمل 5G در نیمه اول سال 2019 و از یک گوشی هوشمند 5G در نیمه دوم سال رونمایی خواهد کرد.

کوالکام

اما طبق اطلاعاتی که شرکت کوالکام اخیرا منتشر کرده است این احتمال می‌رود که حتی زودتر از این زمان شاهد این رویداد هیجان‌انگیز باشیم و در سال 2018 اولین گوشی‌های هوشمند 5G را در بازار ببینیم. دورگا پراساد مالادی معاون ارشد شرکت در مصاحبه خود با تایمز اکونومیک اعلام کرد که شرکای تجاری کوالکام پیش از پایان سال 2018 اولین گوشی‌های هوشمند 5G خود را عرضه خواهند کرد. او در ادامه نیز به اپراتور‌های بزرگ خدمات تلفن‌های همراه توصیه کرد خود را برای امکان اتصال و سرویس‌دهی به محصولات 5G آماده کنند.

البته او با ابراز این نکته تاکید کرد که بسیاری از اپراتور‌های اصلی از هم اکنون آماده ارایه خدمات 5G به کاربران هستند و حتی مایلند تا هر چه زودتر در همین سال 2018 خدمات 5G به صورت تجاری وارد چرخه کاری شود و ما هم برای کمک به آنها از تمام توانمان استفاده خواهیم کرد.

در این رابطه اپراتور‌ها، ارایه سرویس‌هایی با حداقل سرعت 2 تا 4 گیگابایت بر ثانیه را پیشنهاد کرده‌اند و اگر اطلاع دقیقی در این مورد ندارید باید عرض کنیم که اینترنتی با اتصال 4G واقعی، به سختی قادر بود به مرز یک گیگابایت هم برسد. معاون ارشد شرکت کوالکام معتقد است که اتصال با سرعت 5G به طرز چشمگیری تمام فرایند‌ها و فعالیت‌هایی که هم اکنون در دنیای اینترنت انجام می‌شود را تغییر خواهد داد.

در حقیقت این سرعت بسیار بالا باعث یک انقلاب در دنیای ارتباطات خواهد شد. به علاوه گوشی‌های هوشمند تنها دستگاه‌هایی نیستند که می‌توانند از مزیت اینترنت 5G استفاده کنند بلکه انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های مجهز به ARM و دیگر موارد نیز بتواند از این سرویس بی‌نظیر بهره‌مند شوند.

 

2 در مورد “کوالکام اعلام کرد که اولین گوشی‌های هوشمند 5G تا پیش از پایان سال 2018 عرضه خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH