آخرین تصاویر و اطلاعات منتشر شده در رابطه با آی‌فون SE 2

از مدت‌ها پیش تا به امروز، شایعاتی پیرامون آی‌فون SE 2 جریان داشته است و اخبار مربوط به این هندست از این‌جا و آن‌جا به گوش می‌رسند. اما از سال گذشته و به ویژه پس از معرفی آی‌فون X، قضیه کمی تغییر کرده است. اکنون شایعه شده که آی‌فون SE 2 همانند آی‌فون X از طراحی بدون‌ حاشیه به همراه یک نمایشگر برش‌خورده بهره می‌گیرد. در واقع وجود این اسمارت‌فون بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است و به باور اکثر منابع خبری، در ماه سپتامبر 2018 از آی‌فون SE 2 به همراه سایر مدل‌های آی‌فون رونمایی خواهد شد.

تا آن‌جا که به مقوله طراحی آی‌فون SE 2 مربوط می‌شود، تصاویر اخیرا منتشر شده از این دستگاه، نگرش مناسبی از آن ارایه می‌کنند. یک کمپانی تولیدکننده ابزارهای جانبی اسمارت‌فون با نام الیکسار برای خط تولید جدید محافظ‌های صفحه نمایش و کیس‌های مخصوص آی‌فون SE 2 خود از این تصاویر استفاده کرده است. تصاویر مذکور شامل طرح‌های شماتیک دستگاه مورد ادعا و عکس‌هایی واقعی از محافظ‌های نمایشگر است و در راستای دستیابی به تصویری واضح‌تر از هندست سال جاری اپل به شما کمک خواهند کرد. اما به‌طور معمول، برخی پرسش‌ها بدون پاسخ باقی‌ مانده‌اند و معمولا کیفیت و ابعاد تصاویر پایین‌تر از حد ایده‌آل بوده است.

وجود بریدگی در صفحه نمایش

برش با زاویه بیش‌تر تطابق کاملا مناسبی با طراحی مستطیلی احتمالی آی‌فون SE 2 دارد

تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط الیکسار، آی‌فون SE 2 را به همراه بریدگی گرد شده مشابه با آی‌فون X نمایش می‌دهند. اما عکس‌های مربوط به محافظ‌های نمایشگر واقعی و همچنین طرح‌های شماتیک دستگاه نمایانگر طراحی زاویه‌دارتر برش صفحه نمایش هستند. در صورتی‌که این محافظ نمایشگرها واقعی باشند به احتمال فراوان بریدگی صفحه نمایش ظاهر متفاوتی خواهد داشت. در واقع این طراحی زاویه‌دار با مولفه‌های زیبایی‌شناسی مربوط به الگوی مستطیلی گوشی کاملا هماهنگ است.

بایستی منتظر ماند و دید که نهایتا اپل کدام سبک طراحی را انتخاب خواهد کرد. اما ظاهرا وجود نمایشگر برش‌خورده تقریبا قطعی شده است؛ زیرا شایعات دیگر نیز ادعا می‌کنند که آی‌فون SE 2 از فناوری فیس آی‌دی بهره‌مند خواهد شد. البته همین مساله هم هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما با توجه به عدم وجود دکمه فیزیکی هوم و اسکنر اثرانگشت بر روی گوشی، به احتمال فراوان اپل قصد دارد تا قابلیت بازگشایی قفل دستگاه با تشخیص چهره را به نوعی در گوشی جدید خود پیاده‌سازی نماید. مشخص نیست که آی‌فون SE 2 از سیستم سنجش عمق کاملا مشابه با نمونه موجود در آی‌فون X بهره می‌گیرد یا از یک ایده ساده‌تر مبتنی بر تشخیص چهره 2 بعدی استفاده خواهد کرد. هنوز خیلی زود است که بخواهیم در این زمینه اظهارنظر کنیم.

بهره‌مندی از قاب پشتی شیشه‌ای برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و عدم وجود جک صوتی هدفون

شایعه دیگر درباره ویژگی‌های آی‌فون SE 2 به قاب پشتی شیشه‌ای دستگاه برای پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم مربوط می‌شود. این موضوع توسط چندین مورد اطلاعات فاش شده به صورت مستقل تایید شده است و در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که آی‌فون جدید مجهز به چنین قابلیتی باشد.

همچنین انتظار می‌رود که آی‌فون SE2 و کلیه گوشی‌های اپلی که در ادامه عرضه می‌شوند، فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری باشند. این موضوع تعجب‌آور نیست و واقعا اپل قصد نداشته در تصمیم خود مبنی بر حذف این تکنولوژی، بازنگری نماید و در آینده نیز چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.

ابعادی برابر با مدل اولیه آی‌فون SE

براساس شایعات، آی‌فون SE 2 با ابعاد 123.8 در 58.6 در 7.6میلی‌متری خود، اندازه‌ای کاملا برابر با مدل قدیمی‌تر آی‌فون SE خواهد داشت. همچنین به نظر می‌رسد که وزن این 2 دستگاه نیز تقریبا یکسان بوده و معادل با 3.99 اونس (113 گرم) است. البته با توجه به تصاویر مربوط به طراحی شماتیک، نمایشگر آی‌فون SE 2 نسبت به مدل اولیه بسیار بزرگ‌تر است و این یک تحول بزرگ به شمار می‌آید. با حذف دکمه هوم از مدل قبلی، انتظار می‌رود که آی‌فون SE 2 از همان رابط‌ کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی که سال گذشته به همراه آی‌فون X معرفی شد، استفاده کند.

در مورد سایر تغییرات احتمالی طراحی دستگاه نگرانی چندانی وجود ندارد. احتمالا آی‌فون SE 2 با چیدمان مشابه دکمه‌ها در قسمت‌های جانبی و فوقانی دستگاه، سبک طراحی مستطیلی مدل اصلی را حفظ خواهد کرد. کلیدهای تنظیم میزان بلندی و قطع صدا در سمت چپ بدنه و دکمه پاور در بخش بالایی گوشی قرار خواهند گرفت.

توجه داشته باشید که تصاویر به نمایش گذاشته شده در این خبر توسط وبسایت PhoneArena و بر اساس اطلاعات اولیه از هندست‌های مربوطه گردآوری شده‌اند و به عکس‌های منتشر شده توسط کمپانی و تصاویر زنده از گوشی‌ها یا لوازم‌جانبی آن‌ها محدود نخواهند بود؛ لذا ممکن است این تصاویر با طراحی نهایی هندست‌های مورد بحث کاملا هماهنگ نباشند.

4 در مورد “آخرین تصاویر و اطلاعات منتشر شده در رابطه با آی‌فون SE 2”

  1. سلام ممنون بابت مطالب مفید و جذابتون اگه امکانش هست یه بررسی تخصصی از گوشی Huawei Mate RS Porsche Design تویه سایتتون بزارید ممنون?☺️

  2. ترکیب سبک طراحی ۵ اس و ایکس…. من همیشه عاشق طراحی ۵اس بودمو هستم.حالا تصور کن اون سبک طراحی با سبک طراحی آیفون ایکس ترکیب بشه…چه شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH