شیائومی Mi 7 به قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز است

در رندر جدیدی که از گوشی هوشمند شیائومی منتشر شده است یک قابلیت فوق‌العاده به چشم می‌خورد، ماژول شناسایی چهره به صورت سه بعدی! هر چند ممکن است این تنها یک شایعه جذاب باشد اما همواره شروع صحبت‌هایی اینچنین، آغازگر کار بر روی ویژگی‌های جدید بوده است.

شیائومی

بر اساس گزارشات منتشر شده شرکت شیائومی اولین کارخانه ساخت گوشی‌های اندرویدی در دنیا خواهد بود که با عرضه گوشی شیائومیMi 7 ، قابلیت شناسایی چهره کاربر یا همان Face ID اپل را برای گوشی‌های ارزان قیمت نیز در دسترس قرار می‌دهد و اکنون در حالی که کمتر از یک هفته تا مراسم رونمایی این گوشی زمان باقی مانده، انتشار این رندر جدید، جزییات جالبی را در مورد مشخصات امنیتی آن در اختیارمان قرار داده است.

به نظر می‌رسد مهندسان شیائومی در بخش برش خورده صفحه نمایش، یک مجموعه کامل از ابزار و تشکیلات مختلف را جاسازی کرده‌اند. اگر از سمت چپ این ناحیه شروع کنیم در ابتدا با یک دوربین مادون قرمز بزرگ روبه‌رو می‌شویم که به احتمال زیاد به منظور کمک به تشخیص چهره کاربر در محیطی با شرایط نور کم طراحی شده است. این بخش با یک دوربین معمولی سلفی همراهی می‌شود که البته قابل رقابت با مجموعه امنیتی آیفون‌های اپل نیست.

در ادامه در بخش مرکزی برش، یک فضای شبکه‌ای کوچک به چشم می‌خورد که متعلق به بلندگوی گوشی است و درست در کنار آن به یک بخش مستطیلی بزرگ می‌رسیم که در بالای آن یک سوراخ کوچک وجود دارد و به نظر می‌رسد مربوط به میکروفون باشد. با توجه به اینکه دو جز سخت افزار در انتهای سمت راست این برش به مجموعه افزوده شده‌اند این احتمال می‌رود که قسمت مکعبی عملکردی مشابه با پروژکتور دات اپل داشته باشد و شیائومی آن را جایگزین کرده است.

شیائومی

ولی آخرین قطعه کاربردش نامشخص است و معلوم نیست دقیقا به چه منظور در این ناحیه تعبیه شده است. زیرا بسیار بزرگ‌تر از آن است تا یک حسگر مجاورتی باشد و از طرف دیگر بسیار کوچک‌تر از دوربین سلفی ثانویه است. پس با توجه به اینکه تا برگزاری مراسم رونمایی از گوشی شیائومیMi 7  در تاریخ 23 مه چند روز بیشتر باقی نمانده، شاید بتوانیم کنجکاوی خودمان را کنترل کنیم و منتظر فهمیدن راز برش شیائومی در موعد رسمی خود بمانیم.

اما نکته مهم این است که بر خلاف اپل، شیائومی کاربران خود را مجبور و محدود به استفاده از این تکنولوژی جدید نکرده است و در عوض با قرار دادن یک اسکنر شناسایی اثر انگشت در پشت گوشی Mi 7، حق انتخاب را برای کاربران خود محترم شمرده تا آنان آزادانه و به دلخواه خود یکی از روش‌های امنیتی را برای استفاده روزمره برگزینند.

2 در مورد “شیائومی Mi 7 به قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH