تعمیر اسمارت‌فون هواوی P20 پرو آسان نخواهد بود

هواوی P20 پرو یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار در سال 2018 است و در حال حاضر برترین گوشی دوربین‌دار جهان به شمار می‌رود.

با وجود عملکرد خیره‌کننده این هندست؛ ظاهرا کیفیت ساخت آن با این مشخصه در تضاد کامل است. اخیرا یک کاربر شناخته شده یوتیوب با نام JerryRigEverything هندست جدید هواوی را تحت یک تست پایداری کامل قرار داد و نتایج به دست‌آمده ناامیدکننده بودند. کیفیت ساخت این هندست با یک گوشی ممتاز و مقاوم فاصله زیادی دارد. قسمت شیشه‌ای پشتی و نمایشگر دستگاه حتی فاقد روکش محافظ گوریلاگلس هستند و در واقع صفحه‌نمایش هنگام اجرای تست انعطاف‌پذیری دچار شکستگی شد.

اکنون وی ویدیویی از کالبدشکافی کامل گوشی منتشر کرده تا ضمن نمایش اجزای داخلی دستگاه، امکان تعمیرپذیری آسان گوشی، حداقل در زمان خرابی آن‌را مورد بررسی قرار دهد. به منظور جداسازی صفحه پشتی از سایر قسمت‌های گوشی، JerryRigEverything ناچار به حرارت دادن بخش پشتی دستگاه شد. سپس برای کندن لایه چسبنده محافظ در برابر آب از یک ابزار فلزی استفاده کرد (هواوی P20 پرو دارای گواهینامه حفاظتی IP67 در برابر رطوبت و گردوغبار است).

به گفته وی، جداسازی صفحه پشتی کار آسانی نیست. همچنین او نشان می‌دهد که ابزار فلزی نبایستی به اعماق قسمت‌های داخلی گوشی فرستاده شود؛ زیرا ممکن است آسیب دیدگی کابل نواری شکننده مستقر در نزدیکی دوربین 3 گانه و کنار محافظ چسبنده را به دنبال داشته باشد.

پس از کندن صفحه پشتی، وی ناچار به جداسازی سنسور کوچک موجود میان 2 دوربین از مادربرد شد. بدین ترتیب او موفق شد روکش پشتی گوشی را از سایر بخش‌های هندست به طور کامل جدا کند. Jerry همچنین نشان داد که در اطراف باتری، میزان قابل‌ توجهی لایه چسبنده وجود دارد که فاقد زبانه کشویی برای جداسازی است؛ لذا در صورتی‌که فاقد تخصص‌های لازم هستید، تعمیر دستگاه برای شما کاری دشوار و خطرناک خواهد بود.

2 در مورد “تعمیر اسمارت‌فون هواوی P20 پرو آسان نخواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH