5 چیزی که امیدوارم گوگل پیکسل 3 از آن‌ها بی‌بهره نباشد!

هنوز چند ماهی تا معرفی اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل نسل سوم باقی مانده است، با این حال زمان خوبی به نظر می‌رسد تا خواسته‌ها و امیدهای خود را از این خانواده محبوب برای در نظر گرفتن در تولید سومین نسلش بیان کنم. ویژگی‌هایی که در نسخه‌های قبلی یا پاشنه آشیل گوگل پیکسل بوده و یا با افزوده شدن آن‌ها به نسل سوم می‌توانیم رقابت داغ‌تری را میان پرچم‌داران گوگل با سامسونگ و هواوی شاهد باشیم.

#1 قیمت کم‌تر!

به عنوان یکی از طرفداران خانواده نکسوس که عملکرد و قدرت سخت افزاری خوب را در کنار قیمت مناسب به ارمغان می‌آوردند، بسیار سخت است که جانشینان را در زمره گران قیمتان دنیای تلفن همراه مشاهده کنم. با این حال امیدوارم گوگل در پیکسل 3 کمی دست و دلباز‌تر شده و قیمت این هندست را حداقل 100 دلار کاهش دهد.

خانواده گوگل پیکسل 2 بسیار گران قیمت هستند، نسخه XL این هندست حداقل با قیمت 850 دلار فروخته می‌شوند. این یعنی 10 دلار از آخرین پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی S9 گران‌تر است. البته گلکسی S9 گذشته از اینکه یک اسمارت‌فون مدرن‌تر محسوب می‌شود، از نمایشگر بزرگ‌تر و بهتری استفاده می‌کند و هم‌چنین به چیپست قدرتمندتری مجهز است.

علاوه بر این‌ها در گلکسی S9 شاهد ویژگی‌هایی نظیر AR Emoji هستیم که پیکسل 2XL فاقد آن‌هاست. نسخه پایه پیکسل 2 نیز با قیمت 650 دلار فروخته می‌شود که رقم معقول‌تری به حساب می‌آید، با این حال این رقم باز هم برای یک اسمارت‌فون با نمایشگر 5 اینچی با حاشیه زاید بزرگ، زیاد است. به هر حال پایین‌ آوردن قیمت می‌تواند تاثیر مثبتی روی فروش خانواده پیکسل داشته باشد.

البته باید توجه داشت که محبوبیت خانواده پیکسل هیچ‌گاه به اندازه خانواده گلکسی S سامسونگ نخواهد بود. فروش خانواده گوگل پیکسل در سال 2017 از 3.9 میلیون دستگاه فراتر رفته است، با این حال این رقم در مقایسه با گلکسی S8 که تنها در 5 ماه اول 20 میلیون دستگاه فروخته است، اصلا به چشم نمی‌آید.

#2 یک طراحی جدید و بدون برش نمایشگر

من امیدوارم گوگل به جرگه استفاده کنندگان از ترند جدید دنیای فناوری، یعنی یک برش در بالای نمایشگر نپیوندد! این ویژگی، متقارن بودن اسمارت‌فون را خدشه‌دار می‌کند و برای شمار زیادی از کاربران هنوز قابل پذیرفتن نیست. به شخصه وجود حاشیه‌ بیش‌تر در بخش بالایی نمایشگر و قرارگیری یک اسپیکر بزرگ و پرقدرت را به داشتن یک ناچ نامتقارن و زشت ترجیح می‌دهم.

اگرچه از نظر ابعادی گوگل پیکسل 2XL عملکرد خوبی دارد، اما برای برادر کوچک‌تر این اسمارت‌فون اوضاع اصلا مناسب نیست. حاشیه‌های نمایشگر در اطراف آن بسیار زمخت و زشت بوده و لازم است یک اصلاح جدی پیدا کند. کاهش حاشیه‌ها در اطراف نمایشگر در گوگل پیکسل 3، علاوه بر بخشیدن یک ظاهر مدرن به این اسمارت‌فون، می‌تواند به گوگل این امکان را بدهد بدون افزایش سایز کلی گوشی از یک نمایشگر بزرگ‌تر استفاده کند.

هم‌چنین انتظار دارم در بخش پشتی گوگل پیکسل 3 و برادر بزرگ‌ترش تغییرات محسوسی را مشاهده کنم. طراحی فلزی مورد استفاده در خانواده پیکسل 2 به همراه یک بخش شیشه‌ای برای دوربین اگرچه مینیمالیستی و مدرن محسوب می‌شود، اما بازهم نمی‌تواند تفاوت فاحشی را با نسل قبلی آن ایجاد کند.

گوگل می‌بایست ریسک بیش‌تری را به خرج دهد تا یک طراحی WoW برانگیز را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در واقع من دوست دارم یک تغییر طراحی کلی را شاهد باشم، نه فقط طراحی فعلی کمی بهبود پیدا کند. هم‌چنین وجود چند رنگ جذاب می‌تواند به زیبایی این تلفن همراه کمک شایانی کند.

#3گسترگی بیش‌تر در عرضه

گوگل در عرضه خانواده پیکسل بسیار ناموفق عمل می‌کند. اسمارت‌فون‌های این کمپانی در اکثر کشورها خصوصا کشورهای اروپایی کوچک قابل خریداری نیستند و این کمپانی در بستن قرارداد با اپراتورهای محلی بسیار ضعیف عمل می‌کند. همکاری با اپراتورها می‌تواند یکی از راه‌های تضمین شده برای افزایش فروش اسمارت‌فونها باشد زیرا این اپراتورها با در نظر گرفتن مزایایی خاص نظیر خرید به صورت اقساطی، می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند.

بخشی از موفقیت سامسونگ در فروش محصولاتش، وجود یک شبکه توسعه عظیم و فعال است. اسمارت‌فون‌های این برند توسط اکثر اپراتورهای محلی به فروش می‌رسند و تقریبا در تمام خرده فروشی‌های یافت می‌شوند. این موضوع دقیقا همان چیزی است که می‌توان به گوگل فرصت ورود جدی به بازار و مبدل شدن به یکی از بازیکنان مهم این عرصه را بدهد.

#4 امکانات بیش‌تر برای ویژگی Active Edge

قابلیت Active Edge موجود در گوگل پیکسل 2 یک ویژگی عالی‌ست، اما بسیار محدود است زیرا تنها برای دسترسی به دستیار صوتی قابل دسترس است. با این حال قابلیت Edge Sense موجود در محصولا اچ‌تی‌سی بسیار کارآمد است، این ویژگی می‌تواند به کاربر کمک کند تا یک اپلیکیشن را باز کند، چراغ قوه را فعال یا به کمک آن عکس بگیرد.

امیدواریم در سال جاری گوگل همکاری بیش‌تری با اچ‌تی‌سی داشته باشد و امکانات جدیدی را برای Active Edge به ارمغان بیاورد. قابلیتی که در ابتدا بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما اگر از جمله کاربرانی نیستید که به صورت مرتب از دستیار صوتی استفاده کند، وجود این قابلیت به هیچ وجه مفید نخواهد بود.

البته اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که بتوانید با کمک آن‌ها Active Edge موجود در گوگل پیکسل 2 را شخصی‌سازی کنید که Edge Sense Plus یکی از آن‌هاست. اما این نوع برنامه‌ها علاوه بر نیاز داشتن به روت بودن گوشی، مستلزم پرداخت حق اشترک هستند که چندان ایده آل نیستند. امیدوارم گوگل در نسل بعدی اسمارت‌فون‌هایش ویژگی‌های بیش‌تری را برای Active Edge به صورت پیش‌فرض در نظر بگیرد.

#5 وجود یک نمایشگر بهتر و بزرگ‌تر

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که می‌توانستیم به گوگل پیکسل 2XL بگیریم، به نمایشگر آن باز می‌گشت. شماری از کاربران با غلظت رنگی نمایشگر مشکل داشتند، برخی از دیدن رنگ آبی روی نمایشگر شکایت می‌کردند و برای برخی نیز مشکلاتی نظیر Burn in اتفاق افتاد.

امیدواریم در گوگل پیکسل 3 آن مشکلات دیگر تکرار نشود. نمایشگر مورد استفاده در پرچم‌داران سال جاری گوگل نباید هیچ مشکلی داشته باشند، درست همان‌طور که از یک پرچم‌دار گران قیمت انتظار می‌رود.

گذشته از این موضوع، انتظار می‌رود در گوگل پیکسل 3 از نمایشگری بزرگ‌تر استفاده شود. وجود یک نمایشگر 5 اینچی برای یک پرچم‌دار در سال 2018 بسیار کوچک است. امیدواریم این رقم حداقل به 5.5 اینچ افزایش پیدا کند که در صورت کاهش حاشیه‌های زاید تغییر محسوسی را در ابعاد کلی این اسمارت‌فون به وجود نمی‌آورد.

این پنج موضوع، ویژگی‌هایی است که انتظار دارم در خانواده گوگل پیکسل 3 آن را مشاهده کنم. با این حال موضوعات دیگری نظیر وجود جک هدفون نیز بسیار مناسب هستند که بازگشت دوباره آن تقریبا غیر ممکن است. هم‌چنین این اسمارت‌فون می‌تواند به یک اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر مجهز شود، درست همانند چیزی که در Vivo X20 Plus UD مشاهده کرده‌ایم و یا مجهز شدن به سیستم تشخیص چهره سه بعدی که بازهم بسیار بعید به نظر می‌رسد.

1 در مورد “5 چیزی که امیدوارم گوگل پیکسل 3 از آن‌ها بی‌بهره نباشد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH