5 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن آی گپ (iGap) استفاده نکنیم!

اپلیکیشن آی گپ (iGap) یکی از 5 پیام رسانی است که در حال حاضر مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته و طبق آماری که از مارکت‌های مختلف اندروید و آی‌او‌اس و همچنین بعضی از آمارهای غیررسمی منتشر شده، حدود یک میلیون کاربر داشته و به صورت روزانه به کاربران آن افزوده می‌شود.

اپلیکیشن پیام رسان آی گپ

در این مقاله می‌خواهیم به دلایلی اشاره کنیم که استفاده نکردن از این پیام رسان را توجیه می‌کنند و عملا نقاط ضعف بزرگ پیام رسان گپ محسوب می‌شوند.

1- اپلیکیشن آی گپ (iGap) محروم از امکانات جانبی پیام رسان‌های ایرانی

یکی از مزیت‌های بزرگ پیام رسان‌های ایرانی نسبت به پیام رسان‌های خارجی وجود امکانات جانبی از جمله بانکی است که در همه پیام رسان‌های معروف و قدیمی ایرانی وجود داشته و جزو ویژگی‌های اصلی آن‌ها شمرده می‌شود. به طور مثال پیام رسان بله عملا یک اپلیکیشن بانکی کامل است که همه امکانات لازم کاربران را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

پیام رسان سروش، گپ و… نیز از این مزیت بهره مند هستند ولی آی گپ همانند ایتا از این امکانات بی بهره بوده و عملا بزرگترین مزیت پیام رسان‌های ایرانی که وزیر ارتباطات نسبت به آن اصرار بسیار زیادی دارد، در اپلیکیشن آی گپ (iGap) وجود ندارد!

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یک پیام رسان ایرانی کامل از نظر امکانات جانبی هستید به سراغ پیام رسان‌های دیگری مثل بله و سروش بروید!

2- حریم شخصی شما در آی گپ در معرض خطر است

دومین نقطه ضعف این پیام رسان در بخش نمایش کاربران فعال اپلیکیشن آی گپ (iGap) در اطراف آن‌ها است. یکی از امکانات این پیام رسان، بخشی است که کاربران می‌توانند روی نقشه، افرادی که در منطقه جغرافیایی وی حضور دارند مشاهده کرده و به اطلاعات تماس آن‌ها دسترسی داشته باشند. این امکان به کاربران دیگر کمک می‌کند تا به راحتی مزاحم شما شوند و با تماس و پیام‌های متنی که برای شما ارسال می‌کنند، مزاحمت ایجاد کرده و قطعا حریم شخصی شما را مورد تعرض قرار دهند.

البته به خوبی می‌دانیم که غیرفعال سازی این امکان نیز وجود دارد ولی طبیعی است که مسئولین این اپلیکیشن به ضرب المثل معروف ” نه به آن شوری و نه به این نمکی…” اعتقادی نداشته و نتوانستند امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را به صورت شخصی سازی در اختیار کاربرانشان بگذارند.

3- استیکرهای محبوب تلگرام در اپلیکیشن آی گپ (iGap) وجود ندارند!

سومین اشکال بزرگ شاید در نگاه اول و فنی به اندازه‌ای بزرگ نباشد که به عنوان یک دلیل برای استفاده نکردن مطرح گردد، ولی وقتی بدانید که استیکر جزو محبوب‌ترین بخش‌های عموم کاربران ایرانی است و در بسیاری از پیام رسان‌های داخلی به طور مفصل به این موضوع پرداخته شده است، قطعا نظرتان در مورد این مطلب عوض خواهد شد!

پیام رسان آی گپ به خوبی در بخش ایموجی‌ها توانسته تلاش و کوشش کند ولی به طور کلی امکان استفاده از استیکر برای کاربرانی را که به شدت به این موضوع وابسته شده‌اند، فراموش کرده و از قرار دادن آن در ابزارهای در اختیار کاربر خودداری کرده است!

اپلیکیشن پیام رسان آی گپ

4- محدودیت آزاردهنده در تعداد آدرس‌های اختصاصی در کانال و گروه!

یکی از ابزارهای موجود در همه پیام رسان‌های داخلی و خارجی امکان اختصاص آدرس ویژه از دامین اصلی پیام رسان است که به طور مثال در پیام رسان تلگرام بدین گونه بود: t.me/itresan و موارد مشابه دیگر که باعث شده بود دسترسی برای کاربران راحت‎تر شده و عملا مدیران کانال‌ها بتوانند برای تبلیغ رسانه خود از ارایه آدرس‌های طولانی اجتناب کرده و با یک آدرس کوتاه اقدام به تبلیغ رسانه خود نمایند.

اما در پیام رسان آی گپ با وجود اینکه این امکان فعال است ولی صرفا می‌توانید 5 آدرس اختصاصی داشته باشید و پس از پر شدن این محدودیت می‌بایست برای همه کانال‌ها و گروه‌های خود از آدرس‌های طولانی استفاده کنید.

شاید بگویید که این موضوع از سو استفاده‌های بعدی جلوگیری می‌کند ولی قطعا بسیاری از افراد برای موارد و مقاصد مختلف از کانال‌های متنوع استفاده می‌کنند و این محدودیت برای بسیاری از مدیران کانال‌های تلگرامی و سایر پیام رسان‌های خارجی موجبات عدم رضایت را فراهم کرده و استفاده از آی گپ را منتفی کند!

5- اپلیکیشن آی گپ (iGap) ربات ندارد!

آخرین دلیل برای استفاده نکردن از مسنجر آی گپ، عدم وجود امکانی است که در حال حاضر حتی بسیاری از پیام رسان‌های ایرانی نیز به آن مجهز بوده و عملا بسیاری از کارهای روزمره کاربران و سازمان‌ها از طریق آن رفع می‌شود. به نظر می‌رسد مسئولین پیام رسان آی گپ به کلی موضوع مهم ربات‌های پیام رسان را فراموش کرده و از لحاظ کردن این قابلیت در پیام رسان خود غافل بوده‌اند!

4 در مورد “5 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن آی گپ (iGap) استفاده نکنیم!”

  1. آهنی را که موریانه بخورد ، نتوان برد از او به صیقل زنگ . با سیه دل چه سود گفتن وعظ ؟ نرود میخ آهنین در سنگ !

    سلام این مقاله رو بروز کنید

  2. از نظر امنیت بنده که تو کار اپ و … هستم چیز بدی ندیدم و دیگر اینکه نویسنده عزیز نبود امکانات بانکی از کی تا حالا جز بی امنیتی میشه و یا باعث میشه نصب نکنیم؟
    العات تلگرام به بانک متصل هست؟واتساپ و … چی؟
    و اینکه بات نداشتن جز نداشتن اپشن هست نه اینکه نصب نکنن
    العان یه ماشین که دستگاه پخش نداشته باشه اونو نمیخرین؟
    امیدوارم که پیام بنده تایید شود

    4
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH