هر آن چیزی که در رابطه با موتو Z3 می‌دانیم

موتورولا موتو Z3 یکی از اسمارت‌فون‌های مورد انتظار است که به زودی به صورت رسمی معرفی و روانه بازار خواهد شد. موتورولا که امروزه یکی از زیر مجموعه‌های لنوو محسوب می‌شود، هر ساله پرچم‌داران خود را در خانواده موتو Z معرفی می‌کند و ژوئن امسال نیز قرار نیست از این قاعده مستثنی باشد.

خوشبختانه برای دسترسی به اطلاعات و مشخصات این اسمارت‌فون لازم نیست مدت زمان زیادی را منتظر بمانید، زیرا تاکنون اطلاعات و تصاویر زیادی از این هندست منتشر شده است. در ادامه قرار است یک بررسی کوتاه بر تمامی اطلاعات منتشر شده در رابطه با موتو Z3 داشته باشیم.

طراحی و نمایشگر

انتظار می‌رود در موتورولا موتو Z3 هم‌چنان از یک بدنه فلزی استفاده شود، اگرچه بیش‌تر پرچم‌داران امروزی از بدنه‌ای شیشه‌ای استفاده می‌کنند. استفاده از بدنه فلزی به خودی خود چیز بدی نیست، این نوع متریال مقاومت زیادی دارد و هم‌چون شیشه نمی‌شکند اما امکان استفاده از برخی از فناوری‌ها هم‌چون شارژ بی‌سیم در آن‌ها وجود ندارد. در موتو Z3 هنوز می‌توانیم سوکت در نظر گرفته شده برای مادها را ببینیم، این سوکت به کاربر اجازه افزایش قدرت و یا افزودن قابلیت‌های جدید به تلفن همراه را می‌دهد.

موتو Z3 پلی

به نظر می‌رسد خانواده موتو Z3 یکی از باریک‌ترین هندست‌هایی باشد که تاکنون معرفی شده است. استفاده از این بدنه باریک موجب شده است حجم باتری به 3000 میلی‌آمپر محدود باشد، با این حال وجود چنین بدنه‌ای برای دستگاهی‌ که از ماد استفاده می‌کند، ضروری است. زیرا برخی از مادها بسیار ضخیم بوده و پس از اتصال تاثیر زیادی روی ظاهر گوشی دارد. متاسفانه یکی از ویژگی‌های حذف شده در موتو Z3، پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون است. البته موتورولا سال گذشته نیز اسمارت‌فون‌هایش را بدون این پورت روانه بازار کرد. به این ترتیب کاربران برای استفاده از هدفون می‌بایست از پورت USB نوع C و یا اتصال به صورت بی‌سیم استفاده کنند.

مادها

هنگامی که موتورولا اولین نسل از موتو Z را رونمایی کرد، وعده داد حداقل برای سه سال از مادها پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع می‌توانست تضمین خوبی برای توسعه دهندگان ماد باشد تا محصولات بیش‌تری را بسازند و از این موضوع مطمئن باشند که مادها یک ایده زود گذر نخواهد بود. در نسل سوم موتو Z نیز هنوز می‌توانیم پشتیبانی از موتو مادها را شاهد باشیم، با این حال این سومین سال است که موتورولا از این قابلیت استفاده می‌کند از این رو مشخص نیست که این کمپانی استفاده از مادها را ادامه خواهد داد و یا این پایانی بر این قابلیت دوست داشتنی خواهد بود.

به مانند سال‌های گذشته موتو Z3 به همراه چند ماد جدید روانه بازار خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: ( این مادها توسط نسخه‌های قدیمی‌تر موتو Z نیز پشتیبانی خواهند شد.)

  • موتو Z پاور به همراه یک ماد باتری
  • موتو Z استایل به همراه قاب‌های Style Shell
  • موتو Z گیم‌پد یه همراه ماد گیم‌پد
  • موتو Z پروژکشن به همراه ماد پروژکتور 70 اینچی

مشخصات

با توجه به اطلاعات منتشر شده موتو Z3 در چند نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد که از نظر مشخصات با یکدیگر تفاوت دارند. موتو Z3 پلی، یکی از اصلی‌ترین مدل‌هاست که تاکنون شایعات و اخبار زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. این مدل از چیپست اسنپدراگون 636 در کنار 4 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این ترکیب مطمئنا قدرتمند خواهد بود اما باز هم نمی‌توان آن را با یک اسمارت‌فون مجهز به اسنپدراگون 845 مقایسه کرد.

هم‌چنین نسخه پایه این هندست که از 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند، به هیچ وجه قابل مقایسه با پرچم‌داران امروزی با حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی نیست. با این حال امیدواریم امکان استفاده از کارت حافظه در این اسمارت‌فون در نظر گرفته شود.

موتو Z3 پلی

دوربین

در بخش پشتی موتو Z3 پلی می‌توانیم یک سنسور دوگانه را مشاهده کنیم که از حالت پرتره نیز پشتیبانی می‌کند. سنسور دوم مورد استفاده در این دوربین برای ثبت عمق تصاویر استفاده می‌شود که به کمک آن می‌توان سوژه را از پس زمینه جدا کرد.

در بخش دوربین این اسمارت‌فون می‌توانیم چند ویژگی منحصر به فرد را مشاهده کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت سینماگراف اشاره کرد که امکان ساخت تصاویر متحرک را به کاربر می‌دهد. به کمک این دوربین کاربر می‌تواند بخشی از یک تصویر را رنگ آمیزی و سایر نقاط را به صورت سیاه و سفید به ثبت رساند. هم‌چنین کاربر می‌تواند یک سوژه را از تصویر زمینه جدا کرده و برای ساخت کلاژ از آن استفاده کند. حالت دستی موجود در اپلیکیشن دوربین، امکان کنترل بخش‌های مختلفی نظیر ISO، وایت بالانس و سرعت شاتر را به کاربر می‌دهد.

قیمت و تاریخ عرضه

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان شد، موتورولا این اسمارت‌فون را در اواخر ماه ژوئن به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. در رابطه با قیمت این هندست نمی‌توان به صورت قطعی اظهارنظر کرد اما با توجه به نشت‌هایی که اخیرا صورت گرفته است که بخش زیادی از آن‌ها منطبق با واقعیت است، می‌توان انتظار داشت این اسمارت‌فون با برچسب قیمتی زیر 800 دلار روانه بازار شود.

1 در مورد “هر آن چیزی که در رابطه با موتو Z3 می‌دانیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH