تصمیم اپل مبنی بر استفاده از پنل‌های اولد در کلیه مدل‌های آینده آی‌فون

چند روز پیش توئیتی از سوی یکی از کاربران توئیتر با شناسه @laobaiTD به نمایش درآمد و ظاهرا شامل تصویری از گوشی اپل آی‌فون 9 با نمایشگر 6.1 اینچی بود که در عوض صفحات LCD از پنل‌های اولد بهره می‌برد.

مینگ چی‌کو تحلیل‌گر اپل در موسسه KGI Securities اوایل سال جاری اعلام کرد که اپل تصمیم دارد تا یک مدل ارزان‌قیمت‌تر آی‌فون 9 با نمایشگر 6.1 اینچی را در کنار محصولات سال 2018 خود عرضه نماید. این هندست از یک دوربین منفرد در قسمت پشتی دستگاه بهره خواهد برد و با توجه به لایه خاصی که بر روی صفحه‌نمایش گوشی قرار گرفته است، از قابلیت لمس 3بعدی (3D Touch) پشتیبانی نمی‌کند؛ اما همچنان مجهز به یک صفحه‌نمایش با طراحی لبه‌به‌لبه، دوربین TrueDepth و فیس آی‌دی خواهد بود. بر اساس برخی شایعات، اپل می‌خواهد این مدل را با قیمت 550 دلار به فروش برساند.

بر اساس این توئیت و گزارش موسسه Economic Times، اپل در آی‌فون 9 خود از یک پنل اولد 6.1 اینچی استفاده می‌کند

اکنون به نظر می‌رسد که در این داستان احتمالا حقایق بیش‌تری فراتر از تصورات اولیه وجود دارند. امروز موسسه Economic Times در کره‌جنوبی اعلام کرد که اپل تصمیم گرفته تا در کلیه مدل‌های سه‌گانه آی‌فون 2018 خود از پنل‌های اولد استفاده کند. انتظار می‌رود که در کنار آی‌فون 9، شاهد رونمایی از نسل بعدی آی‌فون X با نمایشگر 5.8 اینچی اولد باشیم. این هندست، آی‌فون Xs نام خواهد داشت و آی‌فون Xs پلاس نیز با یک صفحه‌نمایش غول‌پیکر 6.5 اینچی از نوع اولد عرضه می‌شود.

ظاهرا سرمایه‌گذاران در ژاپن به این گزارش باور دارند. شرکت Japan Display یکی از منابع اصلی تامین‌کننده شیشه‌های LCD مورد استفاده در آی‌فون‌های اپل (به‌جز آی‌فون X و نمایشگر اولد آن) است. روز دوشنبه در توکیو، سهام این کمپانی با افتی 20 درصدی مواجه شد و در ادامه مجددا به نرخ سابق بازگشت. در صورتی‌که هر 3 مدل آی‌فون جدید از صفحات اولد استفاده کنند، نهایتا Japan Display پنل‌های کم‌تری را به اپل خواهد فروخت و سهام‌داران از مشاهده این وضعیت خرسند نخواهند شد.

2 در مورد “تصمیم اپل مبنی بر استفاده از پنل‌های اولد در کلیه مدل‌های آینده آی‌فون”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH