اینتل نمایشگری کم‌مصرف با صرفه‌جویی پنجاه درصدی در شارژ باتری را معرفی نمود

امروز در Computex 2018 شرکت اینتل در اطلاعیه‌ای کوتاه اما بسیار مهم خبری هیجان‌انگیز را منتشر کرد با این مضمون که تکنولوژی جدیدی به منظور مدیریت بهتر مصرف انرژی در نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند ابداع نموده است که می‌تواند حتی در برخی از موارد تا بیش از پنجاه درصد در مصرف شارژ باتری دستگاه صرفه‌جویی نماید.

اینتل

البته متاسفانه شرکت اینتل در مورد تکنولوژی نمایشگر کم‌مصرف خود اطلاعات زیادی را نداده است اما به نظر می‌رسد این اختراع نتیجه همکاری با شرکت‌های شارپ و اینولوکس (Innolux) باشد که تولید‌کننده پنل‌های ال‌سی‌دی یک واتی مورد نیاز برای آن بوده‌اند. با این حال باید به این نکته نیز اشاره نمود که این تکنولوژی فعلا نمی‌تواند به افزایش عمر باتری در لپ‌تاپ‌ها کمک چندانی نماید زیرا شما نیاز دارید که دستگاه‌تان مجهز به کارت‌های گرافیک اینتل نیز باشد و همان‌طور که می‌دانید به طور معمول در اغلب لپ‌تاپ‌ها از کارت‌های گرافیک شرکت‌های انویدیا و AMD استفاده می‌شود.

حتی با این وجود چشم‌انداز آینده لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های 2 در 1 بسیار روشن است و قطعا تکنولوژی‌های جدید می‌تواند باعث افزایش چشمگیر عمر باتری‌ها گردد. اینتل به درستی با دقت به این نکته که مهم‌ترین عامل تخلیه شارژ باتری در گوشی‌های هوشمند، همانا نمایشگر آن است به دنبال پیدا نمودن راه‌حلی برای کاهش انرژی مصرفی و افزایش عمر باتری بدون بزرگ‌تر کردن اندازه باتری بوده و خوشبختانه موفق به کشف راه‌کاری برای بهبود وضعیت آن شده است. اکنون تنها باید در انتظار بمانیم و ببینیم که این اختراع جدید در دنیای واقعی چقدر بر روی محصولات تولیدی شرکت‌ها موثر خواهد بود و تا چه اندازه به ارتقا عمر باتری گوشی‌های هوشمند کمک خواهد نمود.

اینتل برای آزمایش این اختراع در لپ‌تاپ‌ها، صفحه نمایش یک لپ‌تاپ مدل Dell XPS 13 را مجهز به نمایشگر کم‌مصرف خود نموده که در Computex 2018 به نمایش درآمد و شرکت ادعا کرده که بسته به نحوه استفاده از لپ‌تاپ، عمر باتری این دستگاه بین 4 تا 8 ساعت بهبود یافته و باتری آن در نهایت 14 تا 18 ساعت قادر به تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بوده است (به طور معمول عمر باتری لپ‌تاپ مدل Dell XPS 13 حدود 10 ساعت عنوان شده است).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH