گوگل اعتقاد دارد لوگو رنگی شناسایی اثر انگشت سبب جذابیت و افزایش استفاده از آن می‌شود!

تغییر وضعیت از تصاویر سیاه و سفید به رنگی نوعی روش آزمون و خطا برای تاثیر گذاری بر روی احساسات شما محسوب می‌شود. در فیلم خاطره‌انگیر جادوگر شهر اوز، در ابتدا فیلم به صورت سیاه‌ و سفید آغاز می‌شود و در صحنه ورود دورتی و دوستانش به شهر اوز به طرز شگفت انگیزی فیلم رنگی می‌‌شود و یک تصویر به یاد ماندنی در ذهن تماشاگران به جای می‌گذارد. گوگل نیز بر همین اساس ایده جالبی را آزمایش کرده است.

گوگل

در آخرین نسخه از پیش نمایش نسخه بتای توسعه‌دهندگان اندروید P، یک لوگوی اثر انگشت رنگی به چشم می‌خورد که جلوه خاصی به اسکنر بیومتریک گوشی‌تان می‌دهد. تصویر اثر انگشت خاکستری فعلی که با یک دایره آبی رنگ احاطه شده است با یک طرح رنگی فوق‌العاده زیبا از اثر انگشت جایگزین شده است. این رنگ‌ها در بردارنده رنگ‌های خاص گوگل (شامل زرد، قرمز، آبی و سبز) است. البته دایره دور نیز همچنان آبی رنگ باقی خواهد ماند. هدف از انجام این تغییر جلب توجه افراد و تشویق بیشتر کاربران اندروید برای استفاده از شناساگر‌های بیومتریک و ارتقای سطح امنیت اطلاعات شخصی کاربران عنوان شده است.

در حقیقت گوگل این احتمال را داده که شاید یک تصویر سیاه و سفید از اثر انگشت که همواره انسان را به یاد انگشت نگاری متهمان و صحنه‌های قتل در فیلم‌های کارآگاهی و جنایی می‌اندازد، خیلی برای کاربر خوشایند نباشد پس با رنگی کردن آن، جذابیت بیشتری به آن داده تا افراد به طور ناخودآگاه علاقه بیشتری به استفاده از آن داشته باشند!

در تصویر بالا شما می‌توانید این ایده گوگل را مشاهده نماید که به چه صورت اجرا شده است. در سمت چپ طرح رنگی جدید قرار دارد که در پیش‌نمایش اندروید P توسعه دهندگان نسخه آزمایشی شماره 2، بر روی گوشی پیکسل گوگل به نمایش درآمده و در سمت راست الگوی فعلی اسکنر شناسایی اثر انگشت که در گوشی‌های موجود در بازار یافت می‌شود. این الگوی رنگی به حدی شیک و متفاوت طراحی شده است که با اولین نگاه شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این ایده جالب گوگل در عین سادگی برای ثانیه‌هایی توجه شما را جلب می‌کند.

به عبارت دیگر اینطور باید گفت، اگر گوگل برای یک مسئله به این کوچکی فکر کرده و زمان صرف کرده است پس باید دید طراحی بقیه بخش‌های اندروید P چقدر جذاب و شیک خواهد بود. البته شاید در سال آینده که این نسخه جدید اندروید به طور رسمی منتشر خواهد شد، ظاهر آن به تصورات کاربران نزدیک‌تر باشد. در هر صورت بحث طراحی و ظاهر مسئله بسیار مهمی است که نیاز است گوگل با دقت و وسواس خاصی بر روی آن کار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH