بررسی مشخصات احتمالی و زمان عرضه چهارمین پرچم‌دار ال‌جی در سال جاری با نام ال‌جی V40 ThinQ

با مشاهده اسمارت‌فون اخیرا معرفی شده ال‌جی V35 ThinQ احتمالا به دیدگاهی مناسب در خصوص طراحی احتمالی گوشی V40 ThinQ دست خواهید یافت. این محصول احتمالا در فصل پاییز عرضه خواهد شد و قیمت‌گذاری آن هنوز مشخص نشده است. در واقع اگر بر اساس شایعات، غول کره‌ای اقدام به اجرای پروژه خود موسوم به “طوفان” نماید، V40 چهارمین پرچم‌دار ال‌جی در سال جاری و جدیدترین گجت سری ThinQ به شمار می‌آید. تولید محصولات خانواده ThinQ با عرضه ال‌جی V30S آغاز و در ابتدای امر، گوشی V30 به قابلیت هوش‌مصنوعی مجهز شد. سپس این مشخصه در G7 ThinQ به کارگرفته شد و در ادامه شاهد حضور آن در V35 ThinQ بودیم. بنابراین در ادامه به بررسی اسمارت‌فون ThinQ بعدی می‌پردازیم.

طراحی

خوشبختانه ال‌جی در طراحی گوشی V35 خود از رویه نسبتا آزاردهنده نمایشگر برش‌خورده که پیش‌تر در ال‌جی G7 به کارگیری شده بود، استفاده نکرد؛ لذا تا حد بالایی می‌توان امیدوار بود که ال‌جی V40 فاقد هرگونه حواشی اشغال‌کننده فضای نمایشگر دستگاه خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که اندازه حواشی مذکور به حداقل ممکن برسد؛ چرا که در حال حاضر V35 با توجه به اندازه نمایشگر خود یک گوشی فوق‌العاده کامپکت محسوب می‌شود و ما نیز علاقه‌مندیم که ال‌جی همین رویه را ادامه دهد.

بدنه شیشه‌ای دستگاه با گواهی IP68 مقاومت مناسبی در برابر آب‌خوردگی دارد و این موضوع، منطقی به نظر می‌رسد. اما ال‌جی پیش‌تر اشاره کرد که در آینده، محصولات سری V خود را با نوآوری‌های بیش‌تری عرضه خواهد کرد؛ لذا بهره‌گیری از الگوی طراحی شگفت‌انگیز، منتفی نخواهد بود و تنها امیدواریم ال‌جی از طراحی شتاب‌زده ماژولار که پیش‌تر در گوشی G5 ظاهر شده بود، استفاده نکند.

نمایشگر

در افتتاحیه رویداد عرضه G7 ThinQ در شهر نیویورک، ال‌جی خبر استفاده از پنل LCD در جدیدترین پرچم‌دار خود را اعلام کرد. زیرا از نظر کمپانی، دستگاه‌های سری G از اولویت بالاتری برخوردار هستند. در حقیقت به نظر می‌رسد که ال‌جی قصد دارد تا G7 را در جایگاه یک پرچم‌دار ابتدایی‌تر قرار دهد؛ اگرچه گفته می‌شود که قیمت‌گذاری پنل، فاکتور کلیدی برای اتخاذ چنین تصمیمی نبوده است.

در عوض، سیاست کمپانی مبنی بر استفاده از پنل‌های LCD از تدابیر ال‌جی برای اسمارت‌فون‌های آینده سری V ناشی می‌شود. سال گذشته ال‌جی V30 با یک پنل اولد جدید معرفی شد و V35 نیز از این رویه تبعیت کرد. به نظر می‌رسد که کمپانی برای ال‌جی V40 نیز برنامه‌های مشابهی در سر دارد. این برند کره‌ای تایید کرده که مشغول ذخیره‌سازی پنل‌های اولد تولیدی خود برای دستگاه‌های آینده سری V است. از نظر اندازه و رزولوشن نمایشگر امیدواریم که V40 در دام حقه “هرچه بزرگ‌تر، بهتر” گرفتار نشود و در واقع به منظور طراحی جمع وجورتر گوشی، اندکی از قطر نمایشگر کاسته شود؛ امری که مغایر با رویه‌های کنونی به شمار می‌آید.

مشخصات

در حالی که وجود تراشه اسنپ‌دراگون 845 و 6 گیگابایت رم در ال‌جی V40 تقریبا قطعی به نظر می‌رسد؛ اما با توجه به این‌که احتمالا این هندست آخرین پرچم‌دار ال‌جی در سال جاری است و بایستی به رقابت با گلکسی‌ نوت 9 سامسونگ و آی‌فون X پلاس اپل بپردازد، لذا احتمالا ال‌جی به حافظه داخلی گوشی توجه ویژه‌ای نموده و از این‌رو عرضه مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی کاملا محتمل خواهد بود.

ال‌جی V35 از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و یقینا تمایل داریم که ال‌جی V40 با باتری بزرگ‌تری در اختیار مشتریان قرار گیرد؛ زیرا وجود نمایشگر با رزولوشن بالا در کنار تراشه قدرتمند به احتمال فراوان موجب تخلیه سریع شارژ باتری خواهند شد. مگر این‌که ال‌جی از گلکسی‌ نوت 9 الگوبرداری نموده (حداقل تا آن‌جا که شایعات، حکایت دارند) و در عوض بهره‌گیری از باتری حدودا 3000 میلی‌آمپرساعتی از یک باتری تقریبا 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده کند.

دوربین

در این بخش وضعیت کمی پیچیده‌تر می‌شود. تاکنون گزارشاتی مبنی بر ساختار ماژول دوربین ال‌جی V40 و بهره‌مندی گوشی از دوربین مشابه با سایر محصولات کمپانی منتشر شده است. در حال حاضر شایعه شده است که پرچم‌دار جدید ال‌جی در عوض استفاده از سنسور معمول تشخیص عمق یا لنز تله‌فوتو که در اکثریت محصولات دیگر قابل مشاهده است، مجهز به دوربین دوگانه و حتی یک لنز دوم منحصربه فرد با زاویه دید گسترده خواهد بود. همچنین این هندست نخستین دستگاه با فناوری فوکوس سه‌گانه است که در کنار ترفندهای معمول از قابلیت فوکوس خودکار لیزری رونمایی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که احتمالا ال‌جی نیز به طیف کمپانی‌های استفاده‌کننده از دوربین‌های سه‌گانه خواهد پیوست. این رویه با هواوی P20 پرو آغاز شد؛ اما بر اساس برخی شایعات، اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 و گران‌قیمت‌ترین گوشی اپل در سال جاری، رقبای V40 در این زمینه به شمار می‌آیند.

پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه به همراه لنز با دید گسترده و لنز تله‌فوتو یک گوشی موبایل رویایی را شکل خواهند داد و امیدواریم ال‌جی نیز این موضوع را مد نظر قرار دهد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

ال‌جی V30 (منظور مدل ThinQ نیست) در روز 31 آگوست سال گذشته یا یک روز پیش از آغاز رسمی نمایشگاه IFA در شهر برلین معرفی شد. IFA 2018 در تاریخ 31 آگوست آغاز می‌شود و لذا احتمالا در روز پنجشنبه 30 آگوست از ال‌جی V40 رونمایی خواهد شد. احتمالا این گوشی چند هفته بعد و تقریبا هم‌زمان با رونمایی اپل از آی‌فون‌های 2018 روانه بازار می‌شود و با نگاهی خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌شود که این هندست در هفته منتهی به 20 سپتامبر در اختیار مشتریان قرار گیرد.

با توجه به عرضه G7 ThinQ و V35 به ترتیب با قیمت 750 و 900 دلار، ابهامات کم‌تری در مورد قیمت‌گذاری ال‌جی V40 وجود دارد و انتظار می‌رود که بهترین اسمار‌ت‌فون ال‌جی در سال 2018 نیز حداقل با قیمت 900 دلار یا کمی بیش‌تر روانه بازار شود. شما در این زمینه چه‌طور فکر می‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH